Комплекс маркетингу (маркетингова суміш, 4Р) - це набір засобів маркетингу, сукупність яких підприємство використовує для впливу на цільовий ринок, маючи на меті домогтися бажаного реагування з його боку.
Товар (product)– це асортимент лікарських засобів, що їх фармацевтична фірма спеціально розробляє для своїх цільових споживачів.
Ціна (price)– це виражена в грошовій формі вартість одиниці лікарського засобу.
Методи збуту або розповсюдження (place) – діяльність, завдяки якій лікарський засіб стає доступним для цільових споживачів.
Методи просування або маркетингові комунікації (promotion) –діяльність, спрямована на поширення фірмою інформації про лікарський засіб та переконання цільових споживачів у доцільності його придбання.
Комплекс маркетингу
Product
(товар)
specificity of social and ecological
(особливість соціально-екологічна)
Комплекс особливостей
фармації
Price
(ціна)
specificity of health
(особливість здоров’я)
Place
(розповсюдження)
specificity of licensing
(особливість ліцензування)
Promotion (просування)
specificity of communications methods (особливість методів комунікації)
Комплекс особливостей фармації (4S) – це набір специфічних характеристик фармацевтичної галузі, сукупність яких забезпечує обгрунтування права на самовизначення теорії фармацевтичного маркетингу.