МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
D моделювання ландшафтних комплексівМета: навчитись створювати 3-D моделі ландшафтних комплексів за допомогою програмного забезпечення та апаратного (комп’ютерного) обладнання. Матеріали та обладнання: комп’ютери, програма Terragen, електронна документація до програми.
овітні технології можуть докорінно змінити зміст діяльності як студента, так і вчителя. Якщо при використанні традиційної технології вивчення географії (загальногеографічні карти, ілюстрації, дескриптивні тексти) метою навчання було вивчення певного учбового матеріалу, то з використанням комп’ютерних технологій, при вивченні географічних дисциплін, на перший план виходить використання інструментів для виявлення цих закономірностей (у процесі навчання студенти отримують в руки “машину” віртуальної реальності). Ідея створення програм моделювання віртуальних світів давно викликає у науковців значний інтерес. За їх допомогою можна створити образ цілої планети, причому без натяків на “штучність” неба або елементів ландшафту. Деякі з них можна застосувати у курсі ландшафтознавства. Ландшафтні комплекси мають різні морфометричні характеристики, які виражаються через цифрові параметри, що у свою чергу дає змогу провести комп’ютерне 3-Dмоделювання об’єктів. Виділяють дві групи програмного забезпечення віртуального моделювання: перша, з алгоритмом генерування моделей, враховуючи реальні закономірності побудови фізичного світу (Terragen, Mojoworld). Ці програми дозволяють досить детально відтворювати ландшафтні комплекси та їх окремі елементи. Друга група, складніших програм (Bryce 3D, 3D Max Studio), дозволяє проводити моделювання реальних поверхонь, використовуючи примітиви, матеріали та текстури. З першої групи, найпоширенішою є безкоштовна програма Terragen, яка дозволяє генерувати не тільки форми рельєфу, а й водні поверхні, склад атмосфери та освітлення об’єктів. Вона дозволяє моделювати рівнинні та гірські ландшафтні комплекси різного походження: складчасті, брилові та ерозійні. Значний недолік програми – відсутність підтримки даних з тримірними координатами, що не дозволяє працювати з реальними поверхнями, але її цілком достатньо для вивчення окремих теоретичних питань загального землезнавства. Terragenпрацює з поверхнями (surface map), які є текстурами з розширенням .srfmap, відтворюючи різні типи територій: пустелі піщана або кам’яниста, трав’янисті або глинисті поверхні тощо. Допускаються змішування двох різних поверхонь з утворенням нової. Після вибору необхідної текстури генерують “землю” (terrain). Цей процес відбувається за допомогою методів, де використовуються алгоритми: subdivide & displace, perlin noise, multi perlin. Додатково застосовуються параметри: glaciation, canyonism, realism, smoothing, які генерують гірські морфоструктури з переважанням гостровершинних форм з крутими схилами складчастого типу (glaciation) (рис. 15), або – сильнорозчленовані з відносно плоскими вершинами. Необхідні зміни вносяться при використанні модулів, які відповідають за параметри атмосфери та сонячного освітлення. За їх допомогою створюють тінь об’єкту, в залежності від напрямку та кута освітлення (lighting conditions); збільшується / зменшується діаметр сонячного диску (Sun’s appearance); освітлення в атмосфері (розсіювання сонячного проміння, туман); можлива генерація водних поверхонь на різних висотних рівнях, які задаються від’ємними / додатними цифровими параметрами. Рис. 15 Після рендерингу 3-D моделі, отримане зображення зберігається у спеціальному форматі .tgworld або растровому .bmp.
Читайте також:
|
|||||||||
|