МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Виберіть відповідне визначення поняття: Моделювання – це(А) Висновок про схожість об'єктів в певному відношенні на основі їх схожості у ряді інших відносин. (Б) Форма пізнання і наукового дослідження, що відображає таку закономірність, яка складає фундамент певної наукової теорії, синтезує знання в єдину систему, дає цілісне розуміння предмету, що вивчається, і зв'язок з практикою, реалізацію даної теорії в практичній діяльності. (С) Логічна форма теоретичного пізнання, що виражає рух наукового знання, перехід від знання до незнання в розвитку нового знання, що визначає спрямованість наукового пошуку, логіку дослідження. (Д) Метод дослідження кола явищ, процесів або систем об'єктів шляхом побудови і вивчення їх штучно сконструйованих аналогів – заступників оригінала – з метою встановлення або поліпшення їх характеристик, раціоналізації способів їх побудови, управління ними тощо. 5. Визначте, в якому з фрагментів викладено погляди на науку Пола Фейєрабендта. A.Наука у вигляді дослідницької програми представляє собою складну і структуровану систему, що складається з таких елементів: "жорсткого ядра" – сукупності неспростовних суджень, які є теоретичною основою даного стилю мислення; "захисного пояса" – суджень, які зв'язують дослідницьку програму з емпіричними даними; "негативної евристики" – вказує, які шляхи дослідження треба уникати," позитивною евристики" – рекомендує найкращі шляхи дослідження. "Захисний пояс" охороняє "жорстке ядро" від спростування, але змінюється і вдосконалюється, завдяки правилам "позитивної евристики", а також за допомогою процедур фальсифікації і верифікації. B.З'єднання плюралізму теорій з тезою про їх несумірність породжує епістемологічний анархізм. Кожен вчений може винаходити і розробляти свої власні теорії, не звертаючи уваги на невідповідності, протиріччя і критику. Діяльність вченого не підпорядковується жодним раціональним нормам, тому розвиток науки – ірраціональний процес. Альтернативні теорії, що змінюють одна одну, є несумірними, тому отримують визнання ті теорії, які перемагають у конкуренції завдяки пропагандистській перевазі їхніх прихильників. C.Вся історія науки складається з висунення вченими сміливих припущень і їх спростувань. Усунення помилок – фальсифікація гіпотез або теорій є критичним раціоналізмом у науці. Інтелектуальна боротьба, суперництво ідей і раціональна критика є рушієм заміни наукових теорій. Об'єктивних законів розвитку науки, як і суспільної історії, не існує. D.Головним об'єднуючим початком співтовариства вчених є єдиний стиль мислення, визнання даним суспільством певних фундаментальних теорій і методів дослідження. Історія науки є революційний процес зміни парадигм. Криза основних вихідних понять у даній науці визначається змістовним фактором (невідповідність нових методик старим) і емоційно-вольовим (втрата довіри до вихідних принципів діючої парадигми з боку значної частини наукового співтовариства). Причому важливіше вольові чинники – переконання і віра. E.Пізнання рухомої матерії – це пізнання взаємного зв'язку окремих рухів окремих тіл між собою, їх взаємозумовленість. За відомим рухом слідує інший рух і люди самі в змозі викликати певний рух, створивши ті умови, при яких він відбувається в природі; люди в змозі викликати такі рухи, які зовсім не зустрічаються в природі, але виробляються в промисловості, – принаймні, не зустрічаються в природі в такому ж вигляді, – і можуть надати цим рухам заздалегідь визначений напрям і розміри. Завдяки цьому, тобто діяльності людини, пізнається причинність, виникає уявлення про те, що один рух є причиною іншого. Цим об'єктивно зумовлено як закони розвитку людського суспільства, так і історії науки. 6. Продовжте міркування, обравши для нього необхідне завершення. Ознакою, за якою можна відрізнити наукове питання від наукової проблеми, є різний характер припущення, що міститься в запитанні. Якщо закладене в питанні знання про незнання перетворюється в результаті наукового пошуку на знання про те, що невідоме явище підпорядковується вже відомому (вивченому) закону, то питання не оцінюється як наукова проблема, а розглядається просто як наукове питання. Про постановку наукової проблеми говорять в тому випадку, якщо поставлене питання містить у собі припущення про можливість ____(чого ?)_____________. Підкресліть один обраний варіант: Відкриття ще невідомої закономірності. Наукової революції. Спростування існуючої наукової теорії. 7. Виберіть один варіант відповіді. Заблудження/омана – це I. результат логічної помилки у міркуванні; II. момент істини, який заперечується розвитком пізнання; III. уявлення, яке нічого не відображає у реальності, наукова фікція; IV. неможливість істини у науковому знанні. 8. Виберіть один варіант відповіді. Об'єктивна істина – це 1) безсумнівна, ясна і чітка ідея речі, яка викликає впевненість і переконаність; 2) згода окремого вченого з офіційно визнаною науковою теорією; 3) теорія, що виражає в логічній формі закони матеріального світу; 4) загальноприйняті погляди на певний предмет чи процес. 9. Назвіть, якому науковому методу дано визначення: … – метод теоретичного дослідження та викладу, що складається в русі наукової думки від вихідного поняття, що містить однобічне, неповне знання, і виконує тому роль "початку" або вихідного пункту, від якого рухається пізнання через послідовні етапи поглиблення і розширення знання про досліджуване явище до такого результату, що дає цілісне, всебічне відтворення в теорії досліджуваного предмета. Варіанти відповіді: системний метод; метод сходження від абстрактного до конкретного; аксіоматичний метод. 10. Виберіть 3 твердження. Визначення поняття наукового факту вимагає вважати фактом: 1) будь-який фрагмент реальності, реальну подію або річ; 2) образи явищ в наших відчуттях і сприйняттях; 3) форму знання з об'єктивним і достовірним вмістом; 4) узагальнення різних одиничних явищ у вигляді абстракції; 5) логічні вислови, які є базисом теорії; 6) підготовчий етап постановки наукової проблеми; 7) не пов'язані з теорією емпіричні дані. Читайте також:
|
||||||||
|