Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виберіть відповідне визначення поняття: Моделювання – це

(А) Висновок про схожість об'єктів в певному відношенні на основі їх схожості у ряді інших відносин.

(Б) Форма пізнання і наукового дослідження, що відображає таку закономірність, яка складає фундамент певної наукової теорії, синтезує знання в єдину систему, дає цілісне розуміння предмету, що вивчається, і зв'язок з практикою, реалізацію даної теорії в практичній діяльності.

(С) Логічна форма теоретичного пізнання, що виражає рух наукового знання, перехід від знання до незнання в розвитку нового знання, що визначає спрямованість наукового пошуку, логіку дослідження.

(Д) Метод дослідження кола явищ, процесів або систем об'єктів шляхом побудови і вивчення їх штучно сконструйованих аналогів – заступників оригінала – з метою встановлення або поліпшення їх характеристик, раціоналізації способів їх побудови, управління ними тощо.

5. Визначте, в якому з фрагментів викладено погляди на науку Пола Фейєрабендта.

A.Наука у вигляді дослідницької програми представляє собою складну і структуровану систему, що складається з таких елементів: "жорсткого ядра" – сукупності неспростовних суджень, які є теоретичною основою даного стилю мислення; "захисного пояса" – суджень, які зв'язують дослідницьку програму з емпіричними даними; "негативної евристики" – вказує, які шляхи дослідження треба уникати," позитивною евристики" – рекомендує найкращі шляхи дослідження. "Захисний пояс" охороняє "жорстке ядро" від спростування, але змінюється і вдосконалюється, завдяки правилам "позитивної евристики", а також за допомогою процедур фальсифікації і верифікації.

B.З'єднання плюралізму теорій з тезою про їх несумірність породжує епістемологічний анархізм. Кожен вчений може винаходити і розробляти свої власні теорії, не звертаючи уваги на невідповідності, протиріччя і критику. Діяльність вченого не підпорядковується жодним раціональним нормам, тому розвиток науки – ірраціональний процес. Альтернативні теорії, що змінюють одна одну, є несумірними, тому отримують визнання ті теорії, які перемагають у конкуренції завдяки пропагандистській перевазі їхніх прихильників.

C.Вся історія науки складається з висунення вченими сміливих припущень і їх спростувань. Усунення помилок – фальсифікація гіпотез або теорій є критичним раціоналізмом у науці. Інтелектуальна боротьба, суперництво ідей і раціональна критика є рушієм заміни наукових теорій. Об'єктивних законів розвитку науки, як і суспільної історії, не існує.

D.Головним об'єднуючим початком співтовариства вчених є єдиний стиль мислення, визнання даним суспільством певних фундаментальних теорій і методів дослідження. Історія науки є революційний процес зміни парадигм. Криза основних вихідних понять у даній науці визначається змістовним фактором (невідповідність нових методик старим) і емоційно-вольовим (втрата довіри до вихідних принципів діючої парадигми з боку значної частини наукового співтовариства). Причому важливіше вольові чинники – переконання і віра.

E.Пізнання рухомої матерії – це пізнання взаємного зв'язку окремих рухів окремих тіл між собою, їх взаємозумовленість. За відомим рухом слідує інший рух і люди самі в змозі викликати певний рух, створивши ті умови, при яких він відбувається в природі; люди в змозі викликати такі рухи, які зовсім не зустрічаються в природі, але виробляються в промисловості, – принаймні, не зустрічаються в природі в такому ж вигляді, – і можуть надати цим рухам заздалегідь визначений напрям і розміри. Завдяки цьому, тобто діяльності людини, пізнається причинність, виникає уявлення про те, що один рух є причиною іншого. Цим об'єктивно зумовлено як закони розвитку людського суспільства, так і історії науки.

6. Продовжте міркування, обравши для нього необхідне завершення.

Ознакою, за якою можна відрізнити наукове питання від наукової проблеми, є різний характер припущення, що міститься в запитанні. Якщо закладене в питанні знання про незнання перетворюється в результаті наукового пошуку на знання про те, що невідоме явище підпорядковується вже відомому (вивченому) закону, то питання не оцінюється як наукова проблема, а розглядається просто як наукове питання. Про постановку наукової проблеми говорять в тому випадку, якщо поставлене питання містить у собі припущення про можливість ____(чого ?)_____________. Підкресліть один обраний варіант: Відкриття ще невідомої закономірності. Наукової революції. Спростування існуючої наукової теорії.

7. Виберіть один варіант відповіді. Заблудження/омана – це

I. результат логічної помилки у міркуванні;

II. момент істини, який заперечується розвитком пізнання;

III. уявлення, яке нічого не відображає у реальності, наукова фікція;

IV. неможливість істини у науковому знанні.

8. Виберіть один варіант відповіді. Об'єктивна істина – це

1) безсумнівна, ясна і чітка ідея речі, яка викликає впевненість і переконаність;

2) згода окремого вченого з офіційно визнаною науковою теорією;

3) теорія, що виражає в логічній формі закони матеріального світу;

4) загальноприйняті погляди на певний предмет чи процес.

9. Назвіть, якому науковому методу дано визначення:

… – метод теоретичного дослідження та викладу, що складається в русі наукової думки від вихідного поняття, що містить однобічне, неповне знання, і виконує тому роль "початку" або вихідного пункту, від якого рухається пізнання через послідовні етапи поглиблення і розширення знання про досліджуване явище до такого результату, що дає цілісне, всебічне відтворення в теорії досліджуваного предмета.

Варіанти відповіді: системний метод; метод сходження від абстрактного до конкретного; аксіоматичний метод.

10. Виберіть 3 твердження. Визначення поняття наукового факту вимагає вважати фактом:

1) будь-який фрагмент реальності, реальну подію або річ;

2) образи явищ в наших відчуттях і сприйняттях;

3) форму знання з об'єктивним і достовірним вмістом;

4) узагальнення різних одиничних явищ у вигляді абстракції;

5) логічні вислови, які є базисом теорії;

6) підготовчий етап постановки наукової проблеми;

7) не пов'язані з теорією емпіричні дані.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  6. Алгоритм моделювання систем масового обслуговування
  7. Аналiз ризику методами iмiтацiйного моделювання
  8. Аналіз ризику через моделювання.
  9. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  10. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  11. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  12. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.




Переглядів: 1104

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіант 7. | Антисцієнтизм, інтуїтивізм, сцієнтизм, перфекціонізм

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.