Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Варіант 7.

Варіанти відповіді: практикою, верифікацією, формалізацією, теоретизацією.

9. Оберіть відповідь «так» чи «ні» відносно наступних тверджень:

1) Наука, техніка і технологія розвиваються у взаємозв’язку і залежності від суспільного устрою.

2) Донаукове стихійно-емпіричне пізнання одночасно є і формою практичної діяльності, воно безпосередньо вплетене в неї. Засобами цього рівня пізнання є знаряддя праці, які одночасно виконують як виробничі, так і пізнавальні функції.

3) На теоретичному рівні суб'єкт користується абстракціями, які ніяк не визначаються об’єктивною реальністю і мають інтуїтивне походження.

4) Такі періоди, коли вчений ігнорує деякі фундаментальні наукові принципи, стають революційними в розвитку науки, і відбувається докорінний злам наукових понять та теорій.

10. Поєднайте відповідні частини визначень:

1. На емпіричному рівні пізнання… 2. На теоретичному рівні пізнання… А. головним гносеологічним завданням є розкриття сутнісних причин та закономірних взаємозв'язки між явищами.
В. орієнтується на вивчення явищ та поверхових, "видимих", чуттєво-фіксованих зв'язків між ними, без заглиблення в суттєві зв'язки та відношення.
С. осягаються лише явища, а не сутність, тому практичне застосування цього знання часто призводить до помилок.
D. суб'єкт за допомогою мислення виходить за межі того, що дається в безпосередньому досвіді, і здійснює перехід до нового знання, не звертаючись до чуттєвого досвіду.

 

1. Вставте кожне з понять «науковий закон» і «наукова ідея» у визначення, яке йому відповідає:

А. Логічна форма мислення, яка виражає об'єктивну істину у вигляді вищого синтезу знання, у вигляді фундаментальної закономірності, яка стає основою як деякої наукової теорії, так і її практичного застосування, – це ___________________.

D. Вираз в поняттях істотного, стійкого, причинного зв'язку між явищами об'єктивної реальності – це ______________.

2. Виберіть 1 положення, що визначає науковий зміст поняття гіпотеза:

1) можливе пояснення непізнаних процесів чи явищ, що має тільки практичну цінність, але ні в якій мірі не відображає об'єктивний світ;

2) зручний інструмент, логічний стандарт, корисний апарат, вид пристосувань, якому має підкорятися наукове дослідження;

3) прообраз наукової теорії, в якій ідея обґрунтована тільки до рівня наукового припущення значною мірою ймовірності.

3. Виберіть відповідь «так» чи «ні» щодо наступних тверджень:

а) Проблема омани/заблудження – це тільки і суто теоретична, а не соціально-історична проблема людей, що живуть у конкретних умовах обмежених відносин і форм практики.

б) Заблудження/омана виникають в результаті логічних помилок у міркуванні та нестачі формально-логічної культури вченого.

в) Наукові заблудження/омани мають свою причину в недосконалості природних мов, а тому їх можливо подолати за допомогою штучної мови, де суворо регламентовані всі значення термінів і способи з'єднання термінів у мовні конструкції (в теорії).

г) При певних умовах істина стає помилкою, а заблудження/омана – істиною.


Читайте також:

  1. II варіант
  2. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  3. АЛОМОРФИ І ВАРІАНТИ МОРФЕМ
  4. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  5. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  6. Варіант
  7. Варіант 1
  8. Варіант 1
  9. ВАРІАНТ 1
  10. Варіант 1
  11. Варіант 1
  12. Варіант 1




Переглядів: 613

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіант 6. | Виберіть відповідне визначення поняття: Моделювання – це

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.