МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Варіант 1Тести 1. Основною історичною передумовою формування марксизму було: а) завершення промислового перевороту; б) встановлення класичної форми фабричної системи; в) вдосконалення розвитку продуктивних сил; г) капіталізм показав суперечливий характер свого розвитку. 2. За визнанням К. Маркса, як вчений він методологічно сфор-мувався із трьох наукових джерел: а) теорії меркантилізму; б) англійської політичної економії; в) німецької історичної школи; г) німецької класичної філософії; д) французького утопічного соціалізму; е) неокласичної економічної теорії. 3. У методології дослідження К. Маркса центральне місце посідає концепція про: а) додаткову вартість; б) становище робітничого класу; в) суспільну власність; г) базис і надбудову. 4. Якими із перелічених варіантів положень керується а) працею, капіталом і землею; б) постійним капіталом; в) неоплаченою працею продуктивних робітників; г) працею додатково найманих працівників; д) всім авансованим капіталом. 5. Виходячи із теоретичного надбання К. Маркса проаналізуйте, що створює конкретна праця? а) вартість; б) споживну вартість; в) переносить вартість засобів виробництва на готовий продукт; г) додаткову вартість; д) прибуток; е) підприємницький дохід; є) корисність. 6. Що, на вашу думку, є характерною ознакою нинішнього економічного становища України? а) істотне зростання темпів приватизації; б) створення відповідних законодавчих засад для ліквідації державної монополії щодо власності на землю; в) відносна фінансова стабілізація; г) впровадження монетаристських методів керівництва економікою. 7. На початку 90-х років ряд українських учених Ю. Пахомов, І. Лукінов та ін. наполягали на зміні підходів до визначення ролі політекономії в соціально-економічних перетвореннях. Визначити у чому їх суть? а) повинна досліджувати виробничі відносини у взаємозв’язку з продуктивними силами та з надбудовою; б) повинна вказувати на негативні наслідки адміністративного впливу на ціни; в) повинна звертати увагу на можливість кризи збуту за умов монополізації торгівлі; г) повинна розробити теоретичні підходи до використання ринкових форм господарювання за умов соціалізму. 8. Виділіть найважливіші проблеми сучасного розвитку України: а) вибір правильного напряму соціально-економічного розвитку; б) реструктуризація економіки; в) вибір пріоритетів на шляху до втілення обраної моделі ринкової економіки; г) створення нових інститутів ринку; д) все вище вказане вірно. 9. Що, на вашу думку, є основним завданням в умовах переходу до соціально-орієнтованої економіки? а) добитися поєднання мікроефективності з макростабілізацією; б) реформування грошово-кредитної системи; в) збільшення темпів економічного розвитку; г) регулювання ціноутворення. 10. Для підтримки соціальних програм в Україні необхідно: а) розширити соціальне забезпечення за місцем роботи; б) координувати стратегічні економічні рішення; в) проводити антиінфляційну індексацію соціальних витрат; г) сковувати пропозицію робочої сили. Література: [1, c. 54-84, 122-130, 218-233]; [2, с. 15-24, 86-94, 107-114, 125-137]; [3, с. 23-29, 149-268]; [4]; [5, с. 3-4, 14-18, 56-112, 163-168]; [6, с. 4-49, 444-491]; [7, с. 9-13, 52-171, 463-574, 697-720]; [8, с. 11-37, 211-226, 281-310, 337-352, 481-564, 661-707]; [9, с. 7-27, 75-94, 110-137, 312-329, 653-687]; [10, с. 5-11, 86-96, 107-119, 279-292, 302-382]; [11, с. 90-103, 197-232]; [12, с. 4-10, 75-84, 107-112, 163-170]; [13, с. 15-41, 269-290, 362-397, 605-633, 1067-1240]; [14, с. 3-13, 89-139, 175-215, 293-337, 454-497]; [15, с. 5-9, 74-86, 121-140, 173-202, 259-285, 301-305]; [16, с. 3-10, 73-87, 88-172, 188-206]; [17, c. 15-18, 60-78, 94-107, 151-171, 217-235]; [18, с. 5-6, 44-78, 158-186]; [19, с. 9-14, 164-236, 303-317, 431-462]; [20, с. 9-21, 104-129, 161-183, 280-308, 389-395, 399-422]; [21, с. 3-20, 107-208, 439-446]; [22, с. 5-6, 151-206, 292-307]; [23, с. 1-12, 80-118, 127-136, 214-261, 300-321]; [24, с. 8-16, 99-118, 121-138, 145-154, 350-421, 457-466]; [25, с. 7-12, 76-110, 190-198]. Теоретичні питання 1. Періодизація, умови, форми господарювання та основні риси господарств первісної доби. 2. Особливості розвитку меркантилізму в українській соціально-економічній думці кінця XVII - початку XVIIІ ст. 3. Завершення формування світового господарства та його вплив на економіку провідних країн Європи і США у першій третині XX ст. 4. Неокейнсіанські теорії економічного зростання. Посткейнсіанствто. Розкрити зміст категорій і понять Акціонерне товариство; економічна криза; додаткова вартість; капітал; теорія відтворення; теорія цінності; економічна система; соціально справедливе суспільство; трансформація капіталізму; картелізована економіка; теорія “ультраімперіалізму”; демократичний соціалізм. Тести 1. Що є предметом дослідження дисципліни “Економічна а) історичний процес виникнення, розвитку та зміни економічних ідей і концепцій, що домінують у суспільстві в певний історичний період характерних для різних економічних систем; б) дослідження особливостей розвитку світової економічної науки; в) аналіз і висвітлення теоретичної спадщини економічної науки і моделей ринкової економіки; г) зародження економічної думки і розвиток національних господарств. 2. Практичне значення “Економічної історії та історії економічних учень” полягає у тому, що: а) сучасна економічна теорія як певний симбіоз різних еконо-мічних концепцій становить основу економічної політики; б) можна визначити модуль побудови ринкової економіки; в) допомагає вирішити проблеми, що виникають в економіці; г) координує діяльність різних суб’єктів економіки. 3. Який підхід до періодизації дисципліни використовується при її вивченні у навчальних закладах? а) оснований на вивченні розвитку відносин обміну діяльністю і її результатами; б) оснований на технологічному підході до можливостей задоволення потреб; в) оснований на аналізі зміни формацій; г) цивілізаційний, оснований на поступальному розвитку суспільства. 4. Якщо економічні узагальнення основуються на фактах, то такий метод аналізу називається: а) основним; б) гіпотетичним; в) логічним; г) наукової абстракції; д) аналітичним; е) дедуктивним; є) індуктивним. 5. Економічна модель є: а) інструментом для економічних прогнозів; б) комплексом економічних принципів; в) відображенням того, як функціонує економіка і її конкретні сфери; г) тим конкретним якісним і кількісним рівнем розвитку економіки, до якого слід прямувати. 6. Важливу роль у підготовці промислового перевороту у Німеччині відіграла: а) реформа по звільненню селян в сільському господарстві від кріпосної залежності і перехід на капіталістичний шлях розвитку; б) будівництво залізничних доріг; в) часткова ліквідація економічної роздробленості шляхом створення Митного союзу; г) кредитна система і мобілізація капіталів. 7. У своїх працях Ф. Ліст стверджував, що система А. Сміта і його послідовників була: а) “системою національної економіки”; б) “системою приватної економіки”; в) “системою державної економіки”; г) “системою індустріальної економіки”. 8. На якій стадії економічного розвитку за Ф. Лістом треба застосовувати політику протекціонізму? а) скотарській; б) аграрно-землеробський; в) аграрно-промисловій; г) найвищого розвитку промисловості і індустріалізації. 9. Яка з нижче вказаних цих фаз в історії господарського розвитку за Б. Гільдебрандом, є зайвою? а) натуральне господарство; б) грошове господарство; в) товарне господарство; г) кредитне господарство. 10. Історична школа Німеччини розглядає в якості предмету економічного аналізу: а) сферу виробництва; б) сферу виробництва і сферу обігу; в) економічні і неекономічні фактори; г) сільське господарство; д) економічні закони і продуктивні сили. Література: [1, с. 9-30, 63-66, 113-121, 172-184]; [2, с. 15-57, 96-105, 116-119, 261-273, 293-305]; [3, с. 23-29 546-559, 584-624,]; [4]; [5, с. 14-74, 103-111]; [6, с. 40-132]; [7, с. 9-12, 14-171, 183-207]; [8, с. 11-157, 277-281, 332-337, 353-373, 572-615]; [9, с. 12-41, 138-159, 359-383, 479-566]; [10, с. 11-40,120-128, 176-223]; [11, с. 15-58, 234-249]; [12, с. 11-33, 81-85, 105-107, 147-161, 225-254]; [13, с. 19-165, 308-322, 407-483, 823-934]; [14, с. 30-54, 140-152, 216-237, 338-370, 498-529]; [15, с. 5-46, 98-103, 114-115, 203-226]; [16, с. 3-84, 138-145, 207-253]; [17, с. 15-42, 79-86, 108-120, 180-195, 236-245]; [18, с. 5-14, 47-51, 110-129]; [19, с. 9-148, 168-236, 247-287]; [20, с. 9-49, 131-137, 184-202, 250-279]; [21, с. 3-144, 222-308]; [22, с. 5-129]; [23, с. 9-40, 119-126, 178-196]; [24, с. 8-56, 119-120, 139-144, 247-290]; [25, с. 7-29, 112-133, 143-149, 213-224]. Читайте також:
|
||||||||
|