Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Визначення економіко-математичного моделювання. Види моделей. Основні етапи моделювання

 

Економіко-математичне моделювання - це дисципліна, в якій поєднуються математичні методи для вирішення економічних завдань. Теоретичним базисом економіко-математичного моделювання є економічна теорія, системний аналіз, математичні закони, статистичні методи та інші.

Моделювання процесів в різних сферах діяльності людини здійснювалось ще з глибокої давнини. Методи моделювання використовувались стародавніми єгіптянами і греками в будівництві й архітектурі, технічному конструюванні. Намагання оцінити економічні процеси здійснив грецький філософ Аристотель. Проте формування методологічних аспектів і теоретичного базису використання математичних методів в економічних процесах з’явились значно пізніше.

Обґрунтування використання математичних методів в економіці починається з У. Петі (1623 – 1687 р.р.). В передмові до «Політичної арифметики» він вказує на те, що «замість того, щоб використовувати слова» необхідно перейти до «мови чисел, важелів і мір» [53]. Слід вказати, що моделювання процесів в суспільному виробництві здійснив Ф. Кене (1694 – 1774 р.р.), склавши економічну таблицю [27]. В замітках до трактату Д. Міля російський економіст Н.Г. Чернишевський (1828 – 1889 р.р.) вказує на використання в політичній економії математичних методів [72].

На початку 19 століття стрімкий розвиток промислового виробництва й зміни в економічних відносинах призвели до необхідності використання математичних методів в економічних процесах. З’являється «математична школа» засновником якої був О. Курно (1801 – 1877 р.р.). Представники математичної школи Г. Госсен (1810 – 1859 р.р.), В. Джевонс (1835 – 1882 р.р.), Л. Вальрас (1834 – 1910 р.р.), Г. Кассель (1866 – 1944 р.р.), Ф. Еджворд (1845 – 1926 р.р.), В. Парето (1848 – 1923 р.р.), В. Дмитрієв (1868 – 1913 р.р.) розробили методологію та сформували систему проведення економічних досліджень математичними методами.

У 20-му столітті і до теперішнього часу математичні методи широко використовуються при розробці економічних моделей і прийнятті управлінських рішень як на макро, так і на мікро рівнях. Такі відомі економісти як Ч. Кобб і П. Дуглас, В. Рамсей, Джон фон Нейман, А. Вальд, Р. Фриш, Д. Кейнс, Е. Домар, Р. Харрод, Дж. Робинсон, Д. Мід, Э. Фелпс, В. Канторович, В. В. Новожилов, В. С. Немчинов, В. Леонтьєв вирішували складні економічні проблеми і досліджували процеси з використання математичних методів.

Ретроспективний аналіз розвитку економіко-математичного моделювання свідчить про його важливість і необхідність використання в економічних процесах, адаптуючи його до сучасних трансформаційних умов.

При моделюванні економічних процесів за допомогою математичних методів важливого значення набуває визначення моделі. Термін модель походить від латинської означає «зразок, норма, міра». По суті модель представляє собою аналогію, подібність явищ, процесів, об’єктів.

Таким чином, модель – це зображення об’єкту або системи в оригінальній або аналоговій формі, якими управляють і використовують для прийняття управлінських рішень. Прикладом моделей можуть бути макети машин, споруд, механізмів та інш. Ці моделі засновані на прямій подібності об’єктів.

В економічних процесах широко використовують моделі які побудовані на схожості поведінки системи, подібності їх реалізації на зміну дій.

Виділяють наступні види моделей: фізичні, символьні, аналітичні, словесно-описові, математичні, імітаційні, формальні, функціональні, теоретичні.

Економіко-математичне моделювання здійснюють за наступними етапами:

1) виявлення проблемних аспектів і особливостей економічного процесу, його аналіз, ідентифікація і визначення достатньої структури для моделювання, формування мети і задач моделювання;

2) аналіз економічних процесів, оцінка використаних ресурсів і потужностей необхідних для здійснення економічного процесу;

3) формування і обробка інформації щодо економічного процесу;

4) побудова економічної моделі на основі математичного інструментарію;

5) інтерпретація отриманої економіко-математичної моделі, уточнення і корегування її параметрів.


Читайте також:

  1. A) Оцінка захисних споруд за ємністю – визначення коефіцієнта Квм.
  2. CMM. Визначення моделі зрілості.
  3. D моделювання ландшафтних комплексів
  4. D – моделювання в графічній системі КОМПАС
  5. I визначення впливу окремих факторів
  6. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  7. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  8. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  9. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  10. II. Основні засоби
  11. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  12. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності




Переглядів: 1026

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 1. Концептуальні аспекти математичного моделювання економіки | Випадкові події і величини, їх числові характеристики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.