Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ ПРИ РОБОТІ З НІТРОСПОЛУКАМИ

ЗМІСТ

 

Вступ……………………………………………………………………………………
Особливості техніки безпеки при роботі з нітросполуками ……………………….
1. Синтез нітросполук алкілуванням солей нітритної кислоти…………………..
  1.1 Синтез нітрометану алкілуванням нітриту натрію хлороцтовою кислотою………………………………………………….............................
  Контрольні питання………………………………………………………………
2. Нітрозування ароматичних сполук ……………………………………………...
  2.1 Синтез 4-нітрозофенолу нітрозуванням фенолу………………………....
  2.2 Синтез 1,2-нафтохінон-1-оксиму нітрозуванням 2-нафтолу ..……….....
  2.3 Синтез 4-нітрозодиметиланіліну нітрозуванням диметиланіліну………
  Контрольні питання………………………………………………………………
3. Синтез нітросполук ………..………………………………………………….....
  3.1 Синтез 4-нітрофенолу окисненням пара-нітрозофенолу ……………....
  3.2 Синтез 2,4-динітрофенолу нітруванням пара-нітрофенолу……….……
  3.3 Синтез 2,4-динітрофенолу нітруванням пара-нітрозофенолу ..……….
  3.4 Синтез пікринової кислоти нітруванням 2,4-динітрофенолу……………
  3.5 Синтез динітротолуєну нітруванням толуєну……………………………
  3.6 Синтез динітронафталену нітруванням нафталену……………………..
  Контрольні питання………………………………………………………………
Список рекомендованої літератури…………………………………………………..

 


ВСТУП

Органічна хімія сполук Нітрогену вивчає будову і хімічні властивості таких важливих класів органічних сполук як аліфатичні і ароматичні нітро- і нітрозосполуки, аміни, іміни і багатьох інших. Основною метою цього курсу є вивчення ароматичних моно-, ди- і тринітро-, нітрозосполук та інших, що є енрегонасиченими, або вихідними в синтезі таких сполук.

Мета курсу «Органічні сполуки Нітрогену» - формування на основі сучасних наукових досягнень про закономірності хімічних перетворень органічних сполук Нітрогену в взаємозв’язку з їх будовою; вивчення основних шляхів синтезу ароматичних нітро- і нітросполук; розуміння студентами правил техніки безпеки при синтезі і подальшій роботі з вибухонебезпечними речовинами.

Курс «Органічні сполуки Нітрогену» розроблено для студентів другого курсу групи ТХВ (Хімічна технологія високомолекулярних сполук) денної форми навчання.


ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ ПРИ РОБОТІ З НІТРОСПОЛУКАМИ

 

Всі нітросполуки є більш або менш отруйними речовинами. При наявності в їх молекулах гідроксильної або карбоксильной груп токсичність дещо знижується. Ароматичні нітросполуки сприяють утворенню метгемоглобіну; впливають на центральну нервову систему, викликаючи почуття страху, судороги; чинять токсичний вплив на печінку. Динітросполуки крім отруйної дії на організм викликають подразнення шкіри, дерматити й екземи. Нітросполуки пожежонебезпечні, а полінітросполуки часто відносяться до числа вибухових речовин.

Основним способом захисту при роботі з нітросполуками є точне дотримання правил техніки безпеки. Особливу увагу потрібно звернути на запобігання змішання рідин, у результаті взаємодії яких можуть виділитися шкідливі речовини. Так, наприклад, не дозволяється поєднувати відпрацьовану нітратну кислоту з органічними сполуками. Відомі випадки вибухів при потраплянні нітратної кислоти в спирти, карбонільні сполуки, оцтову кислоту або оцтовий ангідрид. Виділення шкідливих речовин в атмосферу можливо у випадку потрапляння води в нітратну кислоту або суміш, що містить нітратну кислоту. При цьому виділяється велика кількість оксидів Нітрогену. При їх вдиханні може наступити набряк легенів зі смертельним наслідком. З метою запобігання таких випадків треба всі заглибні охолоджувальні елементи в апаратах, що містять нітратну кислоту, виготовляти з кислотостійких матеріалів, а також встановлювати сигналізатори наявності кислоти у воді.

При накопиченні в нітраторі нітратної кислоти, що не прореагувала, можливі удари, викиди й навіть вибухи. У зв'язку з цим необхідно блокувати роботу мішалки з подачею нітросуміші, а також припиняти подачу нітросуміші при підвищенні температури в реакторі вище встановленої.

Безперервне здійснення процесів нітрування, як правило, забезпечує більшу безпеку внаслідок зниження концентрації нітратної кислоти в реакційній масі.

При виконанні лабораторних робіт слід уникати накопичення відходів нітруючих сумішей. Відпрацьовані суміші слід розбавляти виливанням в воду та нейтралізувати лугами або карбонатами лужних металів.

Всі апарати, з яких можливе виділення оксидів Нітрогену, повинні мати поглинальні пристрої та вентиляцію.

Смолисті залишки від перегонки нітросполук здатні самозайматися. Тому їх переробляти без накопичення.



Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  5. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  6. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. Ризики виробничого травмування та професійних захворювань механізаторів, допоміжного персоналу та сторонніх осіб при експлуатації сільськогосподарської техніки
  11. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  12. IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи




Переглядів: 460

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
У фармацевтичному менеджменті. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.