Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



У фармацевтичному менеджменті.

Особливості контролю у фармацевтичному менеджменті обумовлені багатоплановим характером роботи аптеки, фірми, підприємства. Будучи підприємством МОЗ України, вони виконують різні функції, а саме функції постачання, виробничі, торгівельно-комерційні та консультативні функції. По даному переліку функцій приймається рішення і відповідно для оцінки виконання цих рішень та вибору тактики діяльності у перспективі використовується ситема контролю. Контроль може здійснюватись як самим менеджером, так і на певних етапах контроль може здійснюватись іншими інстанціями. Контроль може здійснюватись у формі ревізій та перевірок.

Ревізія — це метод документального контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємства, організації, закладу. Спосіб документального виявлення недостач, розтрат, привласнення та краж грошових засобів та матеріальних цінностей, попередження фінансових зловживань. По результатах ревізії оформляється акт.

Перевірка — це обстеження та вивчення окремих ділянок фінансово-господарської, фармацевтичної діяльністі аптечного підприємства. Перевірки, як правило, носять цільовий тематичний характер. Результати перевірок офрмляються справкою, актом або доповідною запискою.

По організаційним формах контроль у фармацевтичному менеджменті поділяється на відомчий та державний або позавідомчий.

Ревізії та первірки фінансово-господарської діяльністі аптечного підприємства проводяться комплексно на основі річних планів, які погоджуються з Головним КРУ (його підрозділами на місцях) і призначаються у кожному окремому випадку керівником відповідного міністерства або іншого центрального органу виконавчої влади.

В окремих випадках можуть проводитись позапланові ревізії та перевірки. Термін проведення ревізій та перевірок не може перевищувати тридцяти днів.

Аптечні заклади у відповідності з Законом України "Про підприємства в Україні" від 22.03.91 року є підприємствами. Відповідно до цього Закону позавідомчий контроль за окремими сторонами діяльності фармацевтичних підприємств уповноважені здіснювати державні структури:

— Державна контрольно-ревізійна служба

— Державна податкова адміністрація

— Антимонопольний комітет

— Державний комітет України по нагляду за охороною праці

— Державна інспекція по контролю за цінами

— Державна інспекція по контролю якості лікарських засобів

— Національний банк України

— Органи МВС та інші.

На сучасному етапі розвитку фармацевтичної галузі у зв'язку з відкриттям підприємств різних видів і форм власності право відомчого контролю належить власнику майна, в якості якого може виступати фізична особа, юридична особа або Фонд комунальної власності. Власники широко використовують різноманітні види контролю: фінансовий, якості продукції, ціноутворення, адміністративний та інші.

 

аналіз ліквідності підприємства.

аудит.

 

Ліквідність — здатнісь своєчасно виконувати зобов’язання або платоспроможність підприємства.

Поточні активи — грошові засоби, ТМЦ, рахунки дебиторів (рахунки, по яких товари відпущено але не проплачено).

Поточні зобов’язання (кредиторська заборгованість) частини довготермінових кредитів до оплати у поточному періоді.

Коефіцієнт швидкості ліквідності.Визначається як частка співвідношення найбільш мобільної частини активів (грошові засоби, цінні папери) до величини поточних зобов’язань. Виявляє, яку частину своїх короткотермінових боргів підприємство здатне оплатити найближчим часом. Вважається, що коефіцієнт має бути не менше одиниці.

Коефіцієнт резерву грошовох засобів. Розраховується як співвідношення грошових засобів (у банку, у касі) до поточних зобов’язань за переод.

Кр.г.з.= Г Зп

Коефіцієнт обігового капіталу. Розраховується як частка співівдношення обігового капіталу підприємства до поточних зобов’язань.

Кр.к.= Ко Зп

 

аналіз інтенсивності обігу активів.

 

Поточні активи — це частина капіталу, яка постійно перераховується у стані перетворень у рамках загального оперативного циклу: неактивні запаси викоритовують для реалізації або у виробництві готової продукції, яка потім буде реалізована населенню або ЛПУ. У результаті реалізації на рахунок у банку або у касу поступають грошові засоби, які знову потрапляють у господарський обіг. Показники обіговості активів таким чином доповнюють їх ліквідності.

Коефіцієнт обігу запасів. Розраховується як частка співвідношення товарообігу (за певний період) до середнього тварного запасу.

Ко.з..= То Тз.с.

Коефіцієнт обігу основного капіталу. Розраховується як співвідношення товарообігу (об’єм реалізації) до основного капіталу у середньому за період.

Ко.к.= То Ко

Цей показний є аналогом широковідомого у нашій країні показника фондовіддачі.

Коефіцієнт покриття. Розраховується як частка співвідношення поточних активів (грошових засобів, цінних паперів, товарно-матеріальних цінностей, рахунків дебіторів) до поточних зобов’язань.

Рентабільність активів. Цей показник є одним з основних показників, який найбільш часто використовується. Розраховується як частка співвідношення чистого прибутку до середньої величини всіх активів підприємства.

Рентабільність власного капіталу. Розраховується як частка співвідношення чистого прибутку до середньої величини власних засобів підприємства.

Рентабільність реалізованого товару аптечного асортименту. Раніше у аптечних закладах використовували виключно цей показник. Визначається як співвідношення чистого прибутку до об’єму товарообігу.

Р= η.П То

Коефіцієнт боргів — це група взаємопов’язаних показників, які визначають структуру джерел фінансування, активів підприємства. Розраховується основний з них як частка співвідношення загальної величини активів (активів балансу) до суми власних засобів підприємства. Ріст цього показника у динаміці показує збільшення позитивних засобів у фінансуванні активів.

Кб= ∑Аб. ∑в.з.

Визначення платоспроможності підприємства. В умовах ринкових відносин платоспроможність підприємства вважається найважливішою умовою його господарської діяльності. Платоспроможність підприємства характеризує його можливість здійснювати чергові платежі та виконувати грошові зобов’язання за рахунок готівкових грошей, грошових засобів та активів, які можна легко мобілізувати.

До платіжних засобів відносяться суми по наступним статтям балансу: “грошові засоби”, “товари відгружені”, “розрахунки з покупціями та активи з ІІІ розділу балансу”.

У склад зобов’язань входять: “заборгованість по оплаті плати”, “короткотермінові та протерміновані кредити банку”, “розрахунки з постачальниками та іншими кредиторами”.

В економічній літературі пропонується визначення трьох рівнів платоспроможності за допомогою трьох коефіцієнтів:

Коефіціент грошової платоспроможності. Визначається як співвідношення грошових засобів підприємства до зобов’язань.

К= Г засоби Г зобов’язання

Коефіцієнт розрахункової платоспроможності. Визначається як співвідношення суми грошових засобів, товарних засобів та дебіторської заборгованості підприємства до зобов’язань.

Кр.п.= Г засоби + Т + Д З

Коефіцієнт ліквідної платоспроможності. Визначається як співвідношення суми грошових засобів, засобів та затрат підприємства до зобов’язань.

Кл.п.= Г засоби + запаси + затрати зобов’язання

Фінансовий аналз використовується у розробці тактити та стратегії господарських суб’єктів та в оперативному управлінні.

Аудит — це перевірка бухгалтерської звітності, обліку первинних документів та іншої інформації про фінансово-господарську діяльність суб’єкта господарювання з ціллю виявлення достовірності та повноти звітності та обліку, відповідності до діючого законодавства та встановлених норм. Аудиторську діяльність в Україні регулює Закон України від 22.04.93 року за № 3125-ХІІ “Про аудиторську діяльність”. Він направлений на створення системи незалежного фінансового контролю у цілях захисту інтересів власників. Положення цього Закону розповсюджується на всі господарюючі суб’єкти незалежно від форм власності та видів діяльності.

Аудиторська діяльнісь включає в себе організацію та методичне забезпечення аудиту, практичне виконання аудиторських перевірок (аудит) та надання інших аудиторських послуг.

Аудиторські послуги можуть надаватись у вигляді аудиторських перевірок (аудита) та пов’язаних з ними експертиз, консультацій по питаннях бухгалтерського обліку, звітності оподаткування, аналізу фінансово-економічної діяльності та інших видів економічно-правового забезпечення підприємницької діяльності фізичних та юридичних осіб.

Аудит здійснюється незалежними особами (аудиторами), аудиторськими фірмами за ініціативою господарюючих суб’єктів, а також у випадках, які передбачуються діючим законодавством (обов’язковий аудит).

Контрольні питання до теми № 16

1. Поняття підприємства та підприємництва.

2. Форми власності.

3. Види господарської діяльності.

4. Порядок реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності (юридичної особи).

5. Статут підприємства.

6. Порядок ліцензування підприємницької діяльності.

7. Види господарської діяльності, на які видається окрема ліцензія.

8. Вказати перелік документів, які необхідно подати у Ліцензійну палату МОЗ для отримання ліцензії:

— для юридичної особи

— для ізичної особи

9. Поняття бізнес-плану.

10. Вказати ринкові ситуації, при яких виникає необхідність складання бізнес-плану.

 

Завдання для лабораторної роботи роботи № 16

1. Вказати перелік документів, які необхідні для державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності (юридичної особи).

2. Скласти проект статуту аптечного підприємства (недержавної форми власності ТзОВ).

3. Вказати перелік документів, які необхідні для отримання ліцензії:

— на гуртову реалізацію лікарських засобів

— на виготовлення та роздрібну реалізацію лікарських засобів

4. Склати проект бізнес-плану Вашої аптеки.

 



Читайте також:

  1. Використання можливостей текстового редактора WORD у торговельному менеджменті. Формування документів та звітів для торговельного менеджменту
  2. Інформація, її види та роль в менеджменті. Вимоги, що висувають до інформації.
  3. Наукові підходи в менеджменті.
  4. Організація інформації для ефективного використання її у менеджменті.
  5. Організація системи управління документацією на фармацевтичному підприємстві
  6. Процес прийняття рішень в менеджменті.
  7. Психоаналітична школа в менеджменті.
  8. Ризики у фінансовому менеджменті.
  9. Роль організаційного фактору в м/н менеджменті.
  10. Самоменеджменті.
  11. Суть соціальної та юридичної відповідальності у менеджменті.
  12. Суть соціальної та юридичної відповідальності у менеджменті.




Переглядів: 593

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VIII. Джерела та напрямки фінансування | ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ ПРИ РОБОТІ З НІТРОСПОЛУКАМИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.