1)Конверс-ий(п:негатив-й).Зміст М-ої діял-ті-ств-ня актив-о попиту через зниж-я цін, стимулюв-я збуту, поліпш-я якості товару. 2)Стимул-ий (п:нульовий)- надання товару нових харак-ик, реклам-ня, пропонув-я товарів ін ринкам (сегментам). 3)Синхромаркетинг (п:сезонний)-згладж-ня сезонних коливань вир-ва і продажу, викор-ня гнучких цін, політики знижок. 4)Підтрим-ий (п:повноцінний) -Підтримув-я попиту, якості товарів, сервісу. 5)Ремаркетинг (п,що меншає) - надання товару ринкової новізни, переорієнтація під-ва на нові ринки.6)Демарк-нг (п:ажіотажний)-Зниж-я цін, рекламної активності, посил-я збутової діяльн-і. 7)Протидіючи (п:небаж-ий)- звести нанівець небажаний попит, п-ва припин-ь в-во таких товарів,контрол-і органи вилуч-ь їх із торговлі. 8)Персон-ий (п:унікал-ий)- Розвиток сервісу, персон-ий продаж. 9)Розвив-ий (п:латентний)-Стимул-я збуту, поліпш-я якості товару, рекламув-я. 10)Інновац-ий (п:креат-ий)- Розробл-я і пропонув-я ринку нових товарів.11)М-г-реагув-я (п:оманл-ий)-наголош-я на операт-му управл-і діяльн-ю.
Система М-г-мікс: походж-я, суч-і інтерпр-ії
“4Р”М-гу:1)товар(ассортим-т, номенкл-а, якість, дизайн; властив-і;торгов-на марка; упаковка; параметри; сервіс; гарантії;супутні послуги). 2)місце (канали, форми, методи продажу, розміщ-ня магазинів, складув-я, транспор-я).3)просув-я(стимул-я збуту, реклама, персон-й продаж, PR).4) ціна (прейскурантна; знижки; націнки; терміни платежу; умови кредитув-я) Ці 4 елементи у сук-ті становл-ь комплекс М. Переваги: *узаг-ює зміст М-ої діль-ті; *систем-зує та унаочнює суть; *структ-є напрям М-их рішень; *являє собою мнемонічний перелік,простий для розум-ня та застос-ня в методо-му і практ-му аспектах; *утв-є певну лог-ну схему прийн-тя М-их рішень. Критика: *складові деяких 4Рs корелюють один з одним; *потребує адап-ії до конкретного виду бізнесу/ринку; * тісно переплі-ся з ін ф-ями ек-ки,менедж-ту; *не дає змогу кіль-но оцінити внесок і вплив як комп-су М-гу так і кожного ел-та на рез-тат М-ої діял-ті під-ва. Зараз концепцію доповнено кількома “Р”: people-люди (споживачі, персонал фірми); process (процес надання послуги спож-ві),physical evidence(матер-ні свідч-ня процесу надання послуги), perceptual psychology(псих-не сприйняття послуги спож-ем).