МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Психологічні особливості викладанняВикладання є процесом безпосереднього впливу вчителя на учня під час уроку та інших форм навчання наявними у змісті навчального предмету засобами (з допомогою образів, текстів, схем, таблиць, формул тощо). Ці дії мають оптико-кінестетичне (жести, міміка, пантоміміка); паралінгвістичне та екстралінгвальне (якість голосу, тональність, діапазон, паузи, покашлювання, сміх, темп мови); проксемічне (використання часу, організація простору: у класі, навчальному кабінеті тощо) оформлення. У навчанні принциповими є суб’єкт-суб’єктні стосунки, оскільки на його процес і результати впливають особливості залучених у нього людей і характер їх діяльності. Основою викладання є такі властивості особистості і діяльності вчителя: 1)гуманістичні потреби (прагнення бути прийнятим іншими, самовдосконалюватися, орієнтація в діяльності на цілі і завдання освіти, намагання забезпечити успіх і розвиток кожного школяра); 2)емоційні якості (переживання за результати діяльності, стійкість і глибина емоцій); 3)вольові якості (контроль над своєю поведінкою, наполегливість у досягненні мети, толерантність, упевненість у своїх педагогічних діях); 4)перцептивні властивості (швидкість реакції на дії і вчинки учнів, уміння стежити за часом на уроці); 5)особливості пам’яті, мислення і мови; 6)товариськість. На кожному уроці вчитель виявляє рівень професійних знань (знання предмету, загальна ерудиція, володіння методикою викладання і позакласної роботи, знання індивідуально-психічних особливостей учнів); різні види умінь: проектувальні (уміння планувати урок, творчу роботу і домашні завдання учнів), конструктивні (уміння дозувати навчальний матеріал, рангувати завдання і вправи за ступенем складності, контролювати засвоєння і розуміння матеріалу учнем і враховувати труднощі в цих процесах); організаційні (уміння організувати індивідуальну і групову Діяльність учнів, керувати нею). Викладання повинне підпорядковуватися меті – вираженому у словах, чітко сформульованому передбаченні його результату. Правильне визначення мети уроку, вивчення навчального предмету повинне містити конкретні формулювання: чого навчити, що в учнів сформувати, на що їх спрямувати, в чому зорієнтувати, які якості в них розвинути (навчити писати грамотію, сформувати уміння застосовувати правила пунктуації на письмі, зосередити на уважному аналізі умов задачі тощо). У системі цілей викладання розрізняють перспективні (підготовка учнів до життя), проміжні (розвиток самосвідомості, когнітивних, моральних і духовних сторін особистості, мотивація вивчення розділів навчального курсу) і безпосередні (викладання конкретної інформації на уроці і контроль за її засвоєнням) цілі. На процес викладання впливають такі мотиви: а) широкі професійні мотиви: бажання працювати з дітьми по-новому, інтерес до педагогічної професії, можливість творчо себе реалізувати тощо; б) соціальні мотиви: реалізація розпоряджень керівних органів освіти, прагнення здобути статус, зробити кар’єру та ін.; в) мотиви престижу: добитися визнання колег, стати кращим вчителем у школі, місті, області тощо; г) мотиви співпраці: бажання використовувати побачене в роботі, розширити свої функціональні можливості, керувати колегами у творчих групах; д) мотиви самоактуалізації: бажання стати вчителем ви щої категорії, експериментувати, дізнатися про нові дося гнення в теорії і практиці, засвоїти нововведення сучасної психології, педагогіки, потреба у постійному пошуку та ін. Отже, ефективність викладання безпосередньо залежить від особливостей особистості вчителя, його діяльності, мети та мотивів, які ставить перед особою та якими керується педагог. Читайте також:
|
||||||||
|