Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологічна структура навчання

Навчання охоплює викладання – діяльність учителя на уроці та в інших позаурочних формах – та учіння – навчальну діяльність школяра. Обидві складові мають свою структуру (зміст, цілі, мотиви, дії тощо).

Психологічна структура навчаючої діяльності утворює ланцюжок: «мотив – мета – засоби – саморегулювання – результат». Знаючи, якого результату потрібно досягти у навчальній діяльності школярів (засвоєння теоретичних знань, вироблення умінь і навичок, розвиток особистості), вчитель відповідно вибудовує власну діяльність: формує в учнів мотив (інтерес до знання), ставить адекватну майбутньому результату мету (прогнозує і проектує результат), обирає найефективніші засоби (методи і прийоми) навчання, що забезпечують отримання цього результату (досягнення мети).

Враховуючи психологічну структуру навчальної діяльності, вчитель повинен не передавати учням готові знання, а вчити їх вчитися (формувати у них повноцінну навчальну діяльність), думати і здобувати знання самостійно і під його керівництвом.

Для цього необхідно створити адекватний мотив, без якого діяльність учнів не буде активним і самостійним процесом, стимульованим внутрішнім імпульсом – інтересом учнів; аналізувати мету вивчення навчального матеріалу; обрати найраціональніші засоби (способи, методи, прийоми тощо) для досягнення мети. Результатом організованої навчальної діяльності учнів таким способом має бути самостійне використання учнем знань і вмінь у розумових діях.

Психологія викладання навчального матеріалу

І керівництво розвитком учня

Учитель повинен створити не лише програму знань, які необхідно засвоїти учням, а й програму видів їх діяльності.

Недостатня увага до діяльності, адекватної меті навчання і специфіці засвоюваних знань, є одним із головних недоліків сучасної освіти. Ідея навчання в діяльності суперечить поширеній практиці традиційного навчання, за якого прагнуть переказувати готові знання «з книг в голову», не опрацьовуючи їх. Відсутність уміння вчити в діяльності є основною проблемою вчителя, який намагається побудувати навчальний процес з урахуванням психологічних чинників, не знаючи, яка діяльність сприяє засвоєнню учнями теоретичних знань з конкретних навчальних дисциплін.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. I 9. Структура речевого дефекта у детей,
  3. II. СТРУКТУРА ТА ОБСЯГ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  4. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  5. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  6. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 621

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальна психологічна характеристика навчання | Психологічні особливості викладання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.