Таку назву має довідково-інформаційний документ, в якому подається потрібна інформація, адресована певному колу зацікавлених осіб. В оголошеннях повідомляють про час і зміст нарад, засідань, необхідність виконання якоїсь роботи, потребу в заміщенні вакантної посади, про час проведення концерту, конкурсу тощо. За змістом оголошення поділяються на два види: оголошення про майбутню подію; оголошення про потребу в послугах або можливість їх надання.
Оголошення про майбутню подію має такі реквізити:
1. Назва виду документа.
2. Текст, який містить:
· дату;
· місце;
· організатора;
· зміст (порядок денний) подій;
· коло осіб, які запрошуються на подію;
· умови входу (платний чи вільний).
3.Підпис (назва установи або колегіального органу, прізвище або посади особи, яка дає оголошення) – при потребі.
Оголошення про потребу в послугах або можливість їх наданнямає такі реквізити:
1.Назва виду документа.
2.Заголовок.
3.Текст.
4.Адреса автора оголошення (обсяг адреси визначає автор оголошення – поштова, телефон тощо).
Часто в оголошеннях цього виду на місці назви документа („Оголошення”) розміщують (для економії місця, стислості та інформаційної насиченості) заголовок, функцію якого виконує ключове слово чи словосполучення з тексту: „Найму”, „Продам”, „Потрібні”, „Робота за кордоном” тощо. Обсяг адреси визначає автор оголошення (поштова, телефакс, маршрут проїзду).
Текст оголошень обох видів може бути різним за обсягом: від максимально стислого до розгорнутого, який наближається до проспекту. Дуже часто оголошення цього виду наближаються до реклами за стилем викладу: в них використовуються риторичні звертання та запитання, оцінні, емоційно насичені слова, прикметники у формі ступенів порівняння, неповні речення тощо.
Зразок:
СПОРТИВНИЙ КОМПЛЕКС «МЕРІДІАН»
запрошує до співробітництва фірми, підприємства, навчальні заклади, страхові компанії для організації: