МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Соціальна відповідальність та етика маркетингу.Неетичне поводження в бізнесі - це зловживання довірою суспільства й споживачів. Питання етичної відповідальності виникають у зв'язку з діями фірми, що стосуються: · особистих і суспільних потреб; · правдивості у відносинах з іншими; · справедливості, наприклад, при збитку, нанесеному неякісними товарами та послугами. Критики відзначають такий негативний вплив маркетингу в сфері підприємництва: 1) на окремих споживачів: · завищення цін, які могли б бути нижче при відсутності "хитромудрого" маркетингу. При цьому критики вказують на три фактори: високу вартість збуту, високу вартість реклами й надмірних націнок; · спроби обману, коли споживачі вірять, що одержують більше, ніж насправді. Ці спроби розділяються на три групи: облудні ціни, просування й упакування; · нав'язування покупок, тобто продавці, схиляють людей до покупок, які вони зовсім не збираються купувати; · відсутність належного рівня якості продукції, її недоброякісність, що небезпечно для здоров'я; 2) на суспільство в цілому: · провокацію системою маркетингу надмірного інтересу до матеріальних цінностей, тому що про людей судять по тому, чим вони володіють, а не по тому, що вони представляють; · випуск малої кількості соціально значимих товарів і захоплення випуском товарів індивідуального користування; · забруднення культурного середовища постійною рекламою - вона перериває показ серйозних телепрограм, заповнює сторінки періодичної преси, рекламні щити псують пейзажі й ін.
Нині більшість компаній з розумінням ставляться до прав споживачів. Дії підприємців укладаються в напрямку створення "просвітницького" маркетингу.Філософія його заключається в тому, що маркетинг компанії повинен підтримувати оптимальне функціонування системи збуту продукції в довгостроковій перспективі, базуючись на принципах: маркетинг, орієнтований на споживача, інновації, підвищення ціннісної значимості товару, усвідомлення місії і соціальна етика маркетингу. Фахівцями маркетингу вже сформульовані сім принципів, які можна покласти в основу формування концепції маркетингу соціальних послуг. Це вихідні принципи теорії й практики сучасного соціально-етичного маркетингу. 1. Принцип волі споживача й виробника- рішення, пов'язані з маркетингом повинні прийматися споживачем і виробником в умовах відносної волі, але для реалізації цієї волі й запобігання конфліктів необхідне дотримання щенаступних принципів. 2. Принцип обмеження потенційного збитку- укладається в запобіганні з боку держави таких відносин, які завдають шкоди або створюють погрозу завдання збитків виробникові, споживачеві або третій стороні. 3. Принцип задоволення базових потреб - система маркетингу повинна обслуговувати як незаможних, так і заможних споживачів. Система маркетингу повинна прагнути задовольняти базові потреби всіх людей, а всі люди повинні до деякої міри розділяти життєві стандарти, створювані цією системою. 4. Принцип економічної ефективності- система маркетингу повинна прагнути ефективно надавати товари й послуги, але для ефективності маркетингу необхідна конкуренція. Наявність конкуренції забезпечує висока якість товару й відносно низькі ціни. 5. Принцип інновацій- система маркетингу стимулює новаторство, що забезпечує низьку вартість виробництва, збуту та розробку нових виробів, що відповідають запитам споживачів. 6. Принцип навчання й інформування споживача- ефективна система маркетингу не скупиться на витрати, пов'язані з навчанням та інформуванням споживачів, що дозволяє задовольнити потреби й підвищити добробут споживачів у довгостроковій перспективі. 7. Принцип захисту споживача- система маркетингу повинна взяти на себе завдання захисту споживача від шкідливих або побічних ефектів пропонованих товарів і послуг.
Читайте також:
|
||||||||
|