Критики стверджують, що багато фірм зневажають права інших фірм. Мова йде про три проблеми: про злиття, звужують конкуренцію, про штучні бар'єри для виходу на ринок нових фірм і про хижацької конкуренції.
Періодично висуваються звинувачення про те, що багато фірм розширюються не завдяки самостійній розробці нових і необхідних ринку товарів, а шляхом придбання інших фірм.
Придбання-складне питання. Вони можуть бути вигідні для товариства при наступних обставинах: 1) фірма-покупець в змозі виробляти товари більш економічним способом, що призведе до скорочення витрат і зниження цін; 2) фірма з добре налагодженою системою управління поглинає фірму з незадовільною системою управління і підвищує ефективність її діяльності; 3) в результаті придбання галузь стає конкурентоспроможною.
БАР'ЄРИ ДЛЯ ВИХОДУ НА РИНОК НОВИХ ФІРМ. Критики стверджують, що маркетингова діяльність висуває значні додаткові бар'єри для виходу на ринок нових фірм, бар'єри у вигляді патентів, необхідності великих витрат на стимулювання, необхідності налагодження співпраці з вже відомими постачальниками або дилерами і т. п.
Фахівці, що займаються антитрестовским законодавством, визнають, що деякі бар'єри пов'язані з економічними переваги, якими володіють великі підприємства, а інші можна було б спробувати усунути за допомогою існуючих і нових законів. Наприклад, ряд критиків пропонують ввести прогресивний податок на рекламні витрати, щоб послабити роль витрат збуту як одного з основних бар'єрів, що заважають виходу на ринок.
ХИЖАЦЬКА КОНКУРЕНЦІЯ. Відомо, що деякі фірми користуються конкурентними прийомами, розрахованими на нанесення шкоди іншим фірм або їх повне знищення. Такі фірми можуть встановлювати на свої товари ціни нижче собівартості, погрожувати постачальникам розривом ділових зв'язків з ними або паплюжити товари конкурентів.