Тема 2. Комплекс маркетингу та зовнішнє середовище маркетингу
Мета - навчити студента знати та розуміти: складові та характеристику маркетингового комплексу, кваліфікувати макросередовище і мікро середовище та внутрішнє маркетингове середовище підприємства.
Лекція 2
План:
1.Характеристика маркетингового комплексу.
2.Маркетингове середовище підприємства.
Література: 3,4,5,7,9,12,13
Характеристика маркетингового комплексу
Ці чотири елементи у сукупності складають комплекс маркетингу (marketing mix — маркетингова суміш).
Комплекс маркетингу — це сукупність маркетингових засобів (товар, ціна, розподіл, просування), певна структура яких забезпечує досягнення поставленої мети та вирішення маркетингових завдань.
Уміння правильно "змішувати" елементи маркетингу є запорукою успіху фірми у вирішенні маркетингових проблем.
Розглянемо кожен з елементів маркетингу.
Товар— ключовий елемент комплексу маркетингу, це набір виробів і послуг з певними властивостями, і особливостями створення, які підприємство пропонує цільовому ринку, це засіб задоволення певної потреби
Ціна – грошова сума, яку споживачі повинні заплатити для отримання товару.
Розподіл – дії підприємства, спрямовані на збільшення доступності його товарів для цільового споживчого сегмента.
Просування – діяльність фірми з інформування споживачів про переваги свого товару і їх переконання в необхідності його придбання.
Останніми роками перелік елементів marketing mix доповнюється (від 4 до 16) Р" — люди, персональний продаж, упаковка, середовище, процес та ін.