МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Фактори ціноутворенняФактори ціноутворення: -мікросередовища: попит, конкуренція, посередники; -етап життєвого циклу товару; -макросередовища: державне регулювання цін; Внутрішнє середовище: витрати, маркетингова стратегія. До груп факторів мікросередовища, які впливають на ціни, входять: / попит; / конкуренція; / посередники. Попит Назва цього фактора ціноутворення звучить як - споживачі, саме від того, чи буде прийнята споживачами та чи інша ціна на товар, залежить і обсяг продажу, тобто результати діяльності фірми. Які характеристики споживача впливають на ціни: - чутливість до цін, яка є різною в різних сегментах споживачів і залежить від цінності товару для споживача, споживчих характеристик, престижності товару, уподобань; - поінформованості споживачів щодо наявності на ринку товарів-замінників, тобто можливості зіставляти товари тощо. Конкуренція Вибір цінової стратегії залежить від характеру конкурентної структури ринку. Виділяють чотири типи ринкових структур: • чиста (досконала) конкуренція; • олігополія; • монополістична конкуренція; • монополія. Ціноутворення на різних типах ринків (Рис. 5.5)
Посередники Цей фактор належить до факторів мікросередовища фірми і є слабко-контрольованим фірмою. Фірма має враховувати інтереси інших учасників товароруху — оптової та роздрібної торгівлі. Цього можна досягти шляхом надання посередникам певних гарантій, безплатних зразків, знижок з ціни на певний період.
Етап життєвого циклу товару Цінова стратегія залежить від того, на якому етапі життєвого циклу перебуває товар. На етапі виведення товару на ринок використовується одна з двох протилежних стратегій: - стратегія зняття вершків (встановлення високої ціни); - стратегія проникнення (встановлення низької ціни), яка має забезпечити значні обсяги продажу. Другий етап — етап зростання — характеризується зростаючою конкуренцією і супроводжується швидким зростанням обсягу продажу, діапазоном цін і можливостями фірми маневрувати в межах цього діапазону. Етап зрілості характеризується зниженням цін, які досягають свого мінімального рівня на етапі спаду.
Державне регулювання цін (фактор макросередовища) Цей фактор, як і інші зовнішні фактори, фірма "вимушена" взяти до уваги знайти в межах закону шляхи пристосування до цих факторів
Форми державного регулювання цін: "Жорстке" регулювання передбачає встановлення урядом фіксованих цін на товар. "М'яке" регулювання здійснюється через: / "заморожування цін"—збереження існуючого рівня цін або заборона їх підвищення; / встановлення цін втручання — мінімальних закупівельних цін; / встановлення економічних параметрів діяльності галузей-монополістів (обсягу інвестицій, тарифних ставок оплати праці, цін на продукцію та ін.); / встановлення мінімальних і максимальних цін, граничного рівня рентабельності. Непряме державне регулювання передбачає: / встановлення загальних принципів формування цін ("правил гри"); / заборону домовленостей між фірмами щодо спільного формування ціни, а саме: —заборона горизонтального фіксування цін (обмеження через законодавство виробників або оптової та роздрібної торгівлі в спробі домовитися про ціни); —заборона вертикального фіксування цін (обмеження можливостей виробників або оптової торгівлі вимагати продаж товару за конкретними цінами, встановлюючи таким чином контроль роздрібних цін); / встановлення антидемпінгового мита на імпортовані товари; / ратифікування цін — обов'язкове інформування відповідних державних органів про наміри виробника підвищити ціни; / узгодження політики цін завдяки використанню: —"контрактів стабільності" (підприємство отримує право підвищувати ціни на одні товари, одночасно знижуючи ціни на інші); —"програмних контрактів" (держава сприяє еволюції цін, які забезпечують підприємству досягнення конкурентоспроможності продукції на зовнішніх ринках); —"контрактів проти підвищення цін" (держава бере на себе зобов'язання не вживати заходів, які можуть призвести до зростання витрат на виробництво); / створення відповідної системи оподаткування.
Маркетингова стратегія Рішення щодо цін приймаються відповідно до обраної маркетингової стратегії залежно від того, в якій конкретній ситуації це рішення приймається. Якщо йдеться про визначення цін на нові товари, рішення має бути прийняте з огляду на обрану стратегію позиціювання. Якщо ж йдеться про товари, які входять до номенклатури товарів фірми, ціна залежить від того, якими є стратегічні цілі щодо цих товарів (реалізація мети). Реалізація мети: — збільшення обсягів продажу, частки ринку — в більшості випадків супроводжується зниженням ціни; — утримання позиції (обсягів збуту, частки ринку) — підтриманням рівня або навіть зниженням ціни у разі, якщо це зробили конкуренти; — максимізація прибутку - підвищення цін, буде виправдана навіть якщо при цьому зменшаться обсяг збуту та частка ринку; — репозиціювання товару - може також вимагати і зміни цін. Витрати Фактор, який обов’язково береться до уваги при встановленні ціни на товар — це витрати на виробництво і маркетинг. Споживача мало обходить, які витрати понесла фірма, важливою для нього є тільки цінність товару. (Комфортність, можливість швидко дістатися в іншу частину міста Витрати можуть розглядатися виключно як нижній рівень ціни. Серед інших факторів, які впливають на ціни — складські запаси фірми та її конкурентів; реклама, яка виявилася результативною або навпаки — невдалою; частка ринку, яку займає фірма і т.д. Читайте також:
|
||||||||
|