Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правове припинення підприємницької діяльності

У ході здійснення підприємницької діяльності інколи виникає необхідність припинити таку діяльність через ті чи інші причини (реорганізація, ліквідація, продаж бізнесу тощо). Припинення підприємницької діяльності, яка здійснюється у формі юридичної особи або фізичною особою–підприємцем має свої особливості, зумовлені відмінністю правового статусу. Припинення діяльності юридичної особи може відбуватися: з правонаступництвом (шляхом передачі всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам) у формі злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації)) або без правонаступництва в результаті ліквідації.

Припинення юридичної особи здійснюється:

Þ за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженим ними органом;

Þ за судовим рішенням;

Þ за рішенням уповноваженого органу державної влади (у випадках, передбачених законом).

Розглянемо випадки добровільного припинення юридичної особи т.т. – за рішенням власників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру (далі - ЄДР) запису про реєстрацію припинення юридичної особи. Для вчинення відповідних реєстраційних дій державному реєстратору подається пакет передбачених законом документів. Документи можуть бути подані особисто заявником (засновником чи уповноваженою особою (обов'язково пред'являються паспорт та документ, що підтверджує повноваження) або надсилаються рекомендованим листом з описом вкладення (у цьому разі підпис заявника у реєстраційні картці засвідчується нотаріально).

У разі припинення юридичної особи за рішенням суду – рішення надсилається державному реєстратору судом, що постановив рішення. Документи приймаються за описом, копія якого в день надходження видається (надсилається рекомендованим листом) заявнику з відміткою про дату надходження.

Державний реєстратор у випадках, передбачених законом, має право залишити документи без розгляду, про що не пізніше наступного робочого дня з дати надходження видає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) заявнику (суду) відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення документів без розгляду та документи, що подавалися, відповідно до опису. Залишення документів без розгляду не перешкоджає повторному зверненню до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення цих документів без розгляду.

Рішення щодо припинення юридичної особи також приймається компетентним органом (особою) юридичної особи (протокол зборів засновників (учасників), акціонерів, рішення засновника (щодо унітарної юридичної особи). У разі злиття або приєднання юридичної особи рішення щодо припинення підписується уповноваженими особами юридичної особи чи осіб, що припиняються, та юридичної особи - правонаступника (далі у тексті - рішення засновників). Внесення до ЄДР запису про рішення щодо припинення юридичної особи здійснюється на підставі таких документів: 1) нотаріально посвідчена копія рішення про припи­нення юридичної особи; 2) документ, що підтверджує внесення платиза публіка­цію повідомлення про припинення юридичної особи.

Підстави для залишення документів без розгляду:

Þ документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації припинення юридичної особи;

Þ документи не відповідають вимогам щодо оформлення;

Þ рішення щодо припинення не відповідає вимогам закону;

Þ документи подані не у повному обсязі.

Засновник не пізніше двох робочих днів з дати подання (надходження) документів погоджує з державним реєстратором призначення комісії з припинення (ліквідатора, ліквідаційної комісії тощо), порядок та строки ліквідації юридичної особи шляхом подання (надсилання рекомендованим листом) йому відповідного рішення. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня від дати надходження відповідного рішення вносить до ЄДР запис про призначення комісії з припинення. Якщо засновники не вчинять зазначених дій, державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів з дати надходження документів самостійно призначає голову комісії з припинення (або керівника органу управління, або засновника юридичної особи), і не пізніше наступного робочого дня зобов'язаний надіслати голові комісії відповідне повідомлення (рекомендованим листом).

За відсутності підстав для залишення документів без розгляду повинен у день їх надходження державний реєстратор вносить до ЄДР запис про рішення щодо припинення юридичної особи та направляє відповідне повідомлення органам статистики, державної податкової служби. Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування відомості про внесення такого запису.

З дати внесення до ЄДР такого запису забороняється:

Þ проведення реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

Þ внесення змін щодо відомостей про відокремлені підрозділи;

Þ проведення реєстрації юридичної особи, засновником якої є юридична осо­ба, що припиняється.

Публікація повідомлення про припинення юридичної особи.

Інформація про:

· прийняття засновниками рішення про виділ,

· прийняття засновниками рішення щодо припинення юридичної особи,

· проведення державної реєстрації припинення юридичної особи

підлягає публікації у спеціалізованому ЗМІ. Підставою для публікації повідомлень є внесення відповідного запису до ЄДР. Повідомлення публікуються Держкомпідприємництвом протягом 10 робочих днів з моменту внесення запису. За публікацію справляється плата в розмірі З н.м.д.г. (51 грн.). Документом, що підтверджує внесення плати, є копія квитанції або платіжного доручення з відміткою банку.

 

17.3. Державна реєстрація припинення юридичної особи

У разі ліквідації голова ліквідаційної комісії після закінчення передбаченої законом процедури ліквідації, але не раніше 2 місяців з дати публікації повідомлення, повинен подає державному реєстратору такі документи:

· заповнену реєстраційну картку встановленого зразка;

· Свідоцтво про державну реєстрацію;

· оригінал установчих документів;

· затверджений рішенням засновників або уповноваженого органу акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом (з підписами засновників, посвідченими нотаріально);

· довідку ДПІ про зняття юридичної особи з обліку як платника податків;

· довідку органу Пенсійного фонду про зняття з обліку;

· довідки органів фондів соціального страхування про зняття з обліку;

· довідку архіву про прийняття документів на довгострокове зберігання.

У разі припинення в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, яка передбачена законом, але не раніше 2 місяців з дати публікації повідомлення, подає державному реєстратору такі документи:

· заповнену реєстраційну картку встановленого зразка;

· свідоцтво про державну реєстрацію;

· оригінал установчих документів;

· нотаріально посвідчену копію передавального акта (уразі злиття, приєднання або перетворення), або нотаріально посвідчену копію розподільчого балансу (акт, баланс затверджується органом, що прийняв рішення про припинення, підписи засвідчуються нотаріально).

Крім того, у разі злиття, приєднання, поділу додатково подаються:

· довідка архіву про прийняття документів, які підлягають довгостроковому зберіганню;

· документ про узгодження плану реорганізації з ДПІ;

· довідка ДПІ про зняття юридична/особи з обліку як платника податків;

· довідка органу Пенсійного фонду України про зняття з обліку;

· довідки фондів соціального страхування про зняття з обліку.

Підстави для залишення документів без розгляду:

• документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

• документи не відповідають вимогам щодо оформлення;

• підписи у ліквідаційному балансі не завірені нотаріально;

• документи подані не у повному обсязі;

• документи подані раніше 2 місяців з дати публікації повідомлення.

За відсутності таких підстав державний реєстратор вносить до ЄДР запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи. Строк реєстрації - 3 робочі дні з дати надходження документів. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації припинення юридичної особи повинен видати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі один примірник оригіналу установчих документів і Свідоцтво про державну реєстрацію, із відміткою про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Така відмітка робиться державним реєстратором також на примірнику оригіналу установчих документів юридичної особи, який залишається у реєстраційній справі.

 

Практичне заняття №18

 

18.1. Припинення підприємницької діяльності фізичною особою -підприємцем.

Припинення підприємницької діяльності підприємця проводиться у разі:

· прийняття підприємцем рішення про припинення підприємницької діяльності;

· смерті підприємця;

· судового рішення про оголошення фізичної особи померлою або визнання безвісно відсутньою;

· судове рішення про визнання підприємця недієздатним або про обмеження його дієздатності;

· судового рішення про припинення підприємницької діяльності.

Фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до ЄДР відповідного запису. Порядок подання документів, залишення їх без розгляду тощо такий же, як при припинення юридичної особи, за винятком того, що заявником є підприємець.

Для внесення до ЄДР запису про рішення щодо припинення підприємницької діяльності підприємець, що вирішив припинити підприємницьку діяльність, подає такі документи:

· нотаріально посвідчену заяву про припинення підприємницької діяльності;

· документ про внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття;

· рішення щодо припинення підприємницької діяльності.

У разі смерті підприємця третя особа, зокрема спадкоємець, може подати державному реєстратору особисто (надіслати рекомендованим листом) нотаріально посвідчену копію свідоцтва про смерть або нотаріально посвідчену копію довідки органу реєстрації актів громадянського стану про смерть фізичної особи. Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів без розгляду не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження вносить до ЄДР запис про рішення щодо припинення підприємницької діяльності та передає органам статистики, державної податкової служби, ГІФУ, фондів соціального страхування відповідне повідомлення. Відомості про рішення щодо припинення діяльності підприємцем публікують у спеціалізованому ЗМІ у порядку, встановленому для припинення юридичних осіб.

Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності підприємцем здійснюється на підставі таких документів (які подаються не раніше 2 місяців з дати публікації зазначених вище відомостей);

· заповнена реєстраційна картка встановленого зразка;

· Свідоцтво про державну реєстрацію;

· довідка ДПІ про зняття підприємця з обліку як платника податків;

· довідка Пенсійного фонду України про зняття з обліку;

· довідки фондів соціального страхування про зняття з обліку.

За відсутності підстав для залишення документів без розгляду державний реєстратор вносить до ЄДР запис про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності підприємця. Строк реєстрації припинення не повинен перевищувати 2 робочих дні з дати надходження документів Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації припинення підприємницької діяльності підприємцем повинен подає (надсилає) заявнику копію Свідоцтва про державну реєстрацію із відміткою про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та надає (надсилає) органам статистики, державної податкової служби. Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлення про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності підприємцем та відомості реєстраційної картки про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Ліквідаційні процедури.

Після прийняття рішення про припинення СПД до подання документів для державної реєстрації припинення, слід здійснити ряд процедур, необхідних для проведення ліквідації СПД.

Зняття з обліку як платника податків здійснюється у ДПІ за місцем реєстрації на підставі таких документів:

• для юридичних осіб:

1) заява про зняття з обліку платника податків за формою № 8-ОПП;

2) оригінал довідки за формою АР 4-ОПП;

3) копія рішення про припинення;

4) копія рішення про утворення ліквідаційної комісії;

для підприємців:

заява про зняття з обліку платника податків за формою № 8-ОПП;

оригінали та копії документів, що видаються ДПІ платнику податків (свідоцтва, патенти, довідки за формою № 4-ОПП, інші довідки тощо) і підлягають поверненню.

Документи подаються у 3-денний термін з дати прийняття рішення про припинення СПД. У 10-денний термін з дня подання заяви за формою № 8-ОПП юридична особа зобов'язана скласти ліквідаційний балансу формі річного звіту та подати його для перевірки в ДПІ. У місячний термін призначається документальна перевірка СПД, після проведення якої, у разі відсутності заборгованості по податках і зборах та наявності повідомлення від банку про закриття рахунків, СПД знімається з обліку як платник податків. Після завершення процедури зняття з обліку ДПІ складає довідку про зняття з обліку платника податків за формою № 12-ОПП.

Закриття рахунків в установах банків.

Під час реорганізації чи ліквідації юридичної особи, зміни її назви, а також припинення підприємницької діяльності підприємця поточний рахунок закривається. У разі реорганізації юридичної особи (злиття, приєднання, поділу, перетворення) рахунок може бути закритий юридичною особою - правонаступником за умови подання таких документів:

а) у разі реорганізації юридичної особи:

- заяви про закриття поточного рахунку;

- копії рішення уповноваженого органу про проведення реорганізації юридичної особи та визначення правонаступника, засвідченої нотаріально;

- картки із зразками підписів і відбитка печатки юридичної особи -правонаступника, засвідченої нотаріально;

б) у разі ліквідації юридичної особи для проведення ліквідаційної процедури використовується один поточний рахунок юридичної особи, що ліквідовується, визначений ліквідатором (ліквідаційною комісією). Для цього до банку подаються такі документи:

- рішення суду про ліквідацію юридичної особи (оригінал або нотаріально засвідчена копія);

- картка із зразками підписів і відбитка печатки, засвідчена нотаріально (включаються зразки підписів ліквідатора (уповноважених членів ліквідаційної комісії) і відбитка печатки юридичної особи, що ліквідується).

Інші рахунки, виявлені під час проведення ліквідаційної процедури, підлягають закриттю ліквідатором (ліквідаційною комісією). Закриття рахунку підприємця здійснюється на підставі його заяви. Датою закриття рахунку вважається наступний після проведення останньої операції за цим рахунком день. Якщо на рахунку власника немає залишку коштів, а заява подана в операційний час банку, то датою закриття рахунку є день отримання банком цієї заяви. У день закриття рахунку банк видає СПД довідку про закриття рахунку і банк протягом 3 робочих днів (включаючи день закриття рахунку) повідомляє про це ДПІ.

Зняття з обліку в органах Пенсійного фонду

У разі прийняття рішення про припинення СПД - юридичної особи, у 10-денний строк з дня прийняття такого рішення до робочого органу ПФУ подається заява про зняття з обліку та копія рішення про припинення СПД. У разі припинення підприємницької діяльності фізичною особою до робочого органу ПФУ подається лише заява про зняття з обліку. Отримавши зазначені документи, орган Пенсійного фонду у 10-денний термін проводить документальну перевірку правильності обчислення та сплати страхових внесків. На основі акта перевірки платник розраховується з ПФУ. У разі відсутності заборгованості по внесках або ліквідації такої заборгованості СПД знімається з обліку шляхом закриття справи платника внесків, що фіксується у журналі обліку платників і органом ПФУ видається відповідна довідка для пред'явлення державному реєстратору.

Зняття з обліку у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

У разі припинення СПД - юридичної особи у 10-денний строк з дня прийняття рішення про припинення до робочого органу виконавчої дирекції Фонду подається заява про зняття з обліку із зазначенням правонаступника (у разі реорганізації), рішення про припинення юридичної особи, виписка з поточного рахунка в банку. У разі припинення підприємницької діяльності фізичною особою до робочого органу Фонду подаються лише заява про зняття з обліку та виписка з поточного рахунку. Після отримання зазначених документів Фондом проводиться документальна перевірка, результати якої оформляються актом, що є підставою для проведення розрахунків з фондом. У разі відсутності заборгованості перед фондом чи її ліквідації СПД знімається з обліку шляхом закриття справи страхувальника, про що видається відповідна довідка.

Зняття з обліку у Фонді соціального страхування від тимчасової втрати працездатності та Фонді соціального страхування на випадок безробіття (Центрі зайнятості)

Проводиться в аналогічному порядку та на підставі таких же документів, за винятком того, що до робочого органу Фондів не потрібно подавати виписки з поточного рахунку СПД в банку.

Знищення печаток та штампів СПД.

У разі припинення СПД - юридичної особи (або припинення підприємницької діяльності фізичною особою) керівник СПД (або підприємець) зобов'язаний зда­ти печатки і штампи для знищення в органи внутрішніх справ.

Для цього подається письмове клопотання, де вказуються:

· кількість печаток та штампів, які передбачається знищити;

· підстава для знищення;

· особа, відповідальна за знищення печаток і штампів, прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані;

· прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані керівника або уповноваженої ним особи, що подає клопотання до органу внутрішніх справ.

До клопотань додаються печатки і штампи, їхні відбитки у двох примірниках, а також платіжні доручення чи квитанції про оплату послуг. Про знищення печаток і штампів видається квитанція, на звороті якої робляться відбитки знищених печаток і штампів, після чого вони знищуються: металеві вироби - обпилюван­ням двома перехресними лініями; гумові, каучукові деталі - розрізанням на малі не з’єднувані, не відновлювані частини в присутності заявника.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. III. Мотивація навчальної діяльності
  8. III. Мотивація навчальної діяльності
  9. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  10. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  11. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  12. S. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ




Переглядів: 355

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ліквідація та банкрутство СПД | Оцінка та продаж власної справи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.