МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Асортиментна політикаКласифікація товарів за сферою застосування Традиційно товари поділяють на дві великі групи: ■ споживчі товари, або товари широкого вжитку (ТШВ); ■ товари промислового призначення (ТПП). Своєю чергою, товари кожної з цих груп також класифікують за різними характеристиками. На рис. 4.2 показано класифікацію ТШВ. Товари повсякденною попиту — це товари, які купують часто, без особливих роздумів та з мінімальними зусиллями щодо порівняння їх між собою. Це, зокрема, хліб, мило, цукерки, сигарета тощо. Товари попереднього вибору — це товари, які покупець ретельно вибирає, порівнює між собою за показниками якості, ціни, зовнішнього оформлення тощо. До них належать, зокрема, одяг, взуття, посуд. Товари особливого попиту — престижні дорогі товари, до придбання яких покупці ладні докласти додаткових зусиль. Такими вважають автомобілі, відеоапаратуру, предмети антикваріату. Товари пасивного попиту — це товари, про які покупець нічого не знає, а якщо щось і знає, то, як звичайно, не думає про їх придбання. Це, приміром, страхові послуги, для реалізації яких потрібні значні зусилля з боку продавців. Принципові товарні новинки, такі, якими свого часу були мікрохвильові печі, перебувають у стані пасивного попиту доти, доки інтенсивна реклама не познайомить споживачів із вигодами їх використання. На промисловому ринку товари класифікують на підставі того, яку участь вони беруть у виробничому процесі, якою є тривалість їх використання і відносна вартість. Класифікацію ТПП : Капітальне майно використовують у процесі виробництва як засоби праці. Ця група охоплює: — будівлі і споруди; — основне обладнання; — допоміжне обладнання. Сировину й матеріали використовують у процесі виробництва як предмети праці. До них належать: — природна і сільськогосподарська сировина; — основні матеріали (наприклад, залізо, пряжа, цемент); — допоміжні матеріали (для технічного обслуговування і ремонту тощо); Ділові послуги, які поділяються на: — послуги з технічного обслуговування і ремонту; — послуги консультативного характеру (консультації з питань права, аудиторські послуги, маркетингові дослідження тощо). Специфіку кожної класифікаційної групи треба враховувати при визначенні стратегії і тактики маркетингу. Важливу роль у діяльності підприємства відіграють проблеми формування асортименту товарів. Товарний асортимент— це сукупність асортиментних груп товарів, що їх пропонує підприємство. Асортиментна група — сукупність асортиментних позицій товарів даного функціонального призначення. Товарний асортимент характеризується: — шириною, яку визначає кількість запропонованих асортиментних груп; — глибиною, яка відображає кількість позицій у кожній асортиментній групі; — насиченістю, яка визначається загальною кількістю запропонованих товарів; — зіставлюваністю. яка відображає, наскільки тісно пов'язані між собою окремі асортиментні групи з огляду на кінцеве споживання, канали розподілу, діапазон цін тощо. При формуванні асортиментної політики треба відповісти на багато запитань, зокрема: ■ Скільки і яких товарів виробляти? ■ Які з існуючих товарів доцільно зняти з виробництва внаслідок їх морального старіння? ■ Які товари слід залишити в асортименті після певної їх модернізації і вдосконалення? ■ Які товари варто ввести до асортименту? ■ Модифікуючи старі чи розробляючи нові товари, на яких їх характеристиках краще зосередитись? Удосконалювати технічні параметри? Урізноманітнювати функціональність виробів? Чи насамперед поліпшувати естетичні параметри, дизайн? ■ Що краще: розширити чи звузити товарний асортимент? А може, поглибити його? Однозначних відповідей на ці запитання не існує, кожне підприємство повинно здійснювати ретельний техніко-економічний аналіз, обґрунтовуючи свою асортиментну політику. При тому слід ураховувати багато факторів,зокрема: • темпи науково-технічного прогресу; • зміни у структурі ринкового попиту; • фінансові можливості підприємства; • виробничі і маркетингові „ноу-хау"; • зміни в асортиментній політиці конкурентів. Формуючи товарну політику, підприємство неодмінно повинно працювати над оновленням асортименту й виведенням на ринок нових товарів. Читайте також:
|
||||||||
|