МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Перепишіть текст за фахом та перекладіть його рідною мовою.Market segmentation means dividing a market into distinct subsets of customers with different needs, according to different variables that can playa role in purchasing decisions. These can include geographical factors – region, population density (urban, suburban, rural), size of town, and climate; demographic factors such as age, sex, family size, or stage in the family life cycle; and other variables including income, occupation, education, social class, life style, and personality. If there is only one brand in a market, it is likely to be positioned in the centre, so as to attract the most consumers possible. Appealing to all groups from the centre with an undifferentiated product gives a company the largest potential market, while minimizing production, inventory, market research and product management costs. A new competitor can either situate its product next to the existing one, in a straightforward battle for market share, or try to find a corner of the market in order to gain the loyalty of a consumer group not satisfied with the centre brand. If there are several brands in the market, they are likely to position themselves fairly evenly throughout the space and show real differences to match differences in consumer preference. If, on the other hand, several producers are competing for the largest centre segment, new entrants onto the market will probably find that smaller segments with less competition are more profitable. In fact, targeting a particular market segment is often the only realistic strategy for firms with limited resources, although it can be risky, as the segment might get smaller or even disappear, or be attacked by a larger competitor. At the beginning of a product's life cycle, companies often produce only one version, and attempt to develop demand by undifferentiated marketing, before switching to differentiated marketing in the product's maturity stage. Differentiated marketing involves developing several brands, each positioned in a different segment. This obviously maximizes total sales, but equally increases R&D, planning, market research, forecasting, production, promotion, administration and inventory costs. 4.9. Дайте відповіді на запитання. 4.9.1. What does market segmentation mean? What variables does it include 4.9.2. How does a brand behave in the market if it's the only one? 4.9.3. What happens when there are a few brands in the market? 4.9.4. What's the use of targeting a market segment? 4.9.5. What are the drawbacks of differentiated marketing?
Читайте також:
|
||||||||
|