Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Варіант №5

 

5.1.Вставте замість крапок наступні сполучники за змістом: when, as, hardly … when, while, before, since, after, until, by the time, as long as, as soon as та речення перекладіть рідною мовою.

5.1.1. I had been working for fifteen years already, I got this position ten years ….

5.1.2. You must stay in the office … you finish the report.

5.1.3. She had … found her mobile in the bag … it stopped ringing.

5.1.4. He fell asleep … he closed his eyes.

5.1.5. I will pay out the debt … I receive my salary.

5.1.6. They will have opened the meeting … the time everybody is present.

 

Вставте so, what, how або such замість крапок. Речення перекладіть рідною мовою.

5.2.1. The cake was … a delicious one that we ate it all.

5.2.2. They are … nice girls that everybody likes them.

5.2.3. Are you going to Mike's party? - No, I have … much work to do that I can't go.

5.2.4. … sweetly she sings!

5.2.5. …scary film it was!

5.2.6. … expensive furniture!

 

Перепишіть речення вживаючи сполучники, вказані в дужках. Речення перекладіть рідною мовою.

5.3.1. They put a pet into the box and took it to the vet so that he treats it. (for)

5.3.2. His car ran out of petrol, so it wouldn't move. (due to)

5.3.3. His best shirt was dirty, therefore he couldn't wear it to the party. (the reason)

5.3.4. He wanted to widen his knowledge of international politics so he did a postgraduate course. (in order to)

5.3.5. We didn't understand the lecture, so we asked the tutor to explain. (since)

5.3.6. We'll take some food with us. We might get hungry. (in case)

 

Вставте замість крапок відповідне за змістом слово. Речення перекладіть рідною мовою.

5.4.1. … the heavy snow, we managed to get to the office.

a) in spite of b) however c) while

5.4.2. I like peaches, I don't like bananas, …

a) despite b) though c) but

5.4.3. … his being tired, Dennis doesn't want to go to bed.

a) despite b) in spite c) while

5.4.4. He doesn't remember any French … having studied it at school.

a) despite of b) despite c) in spite

5.4.5. It was cold outside, … the sun was shining.

a) despite b) still c) yet

 

Поставте дієслово у дужках в потрібному часі, зважаючи на правило узгодження часів. Перекладіть речення рідною мовою.

5.5.1. They did not know that every economic system (to anticipate) and then (to meet) human needs through the production and distribution of goods and services.

5.5.2. She thought that when the wire (to be isolated), it (to be used) as a conductor.

5.5.3. We were sure that after he (to cool off) this device he (to effect) his aim.

5.5.4. We heard that while repairing the motor the operator (to find) two broken parts.

5.5.5. At last he (to give) me the instruction which I (to wait) for during two months, I (to be) very glad.

5.5.6. When they (to return) home yesterday, they (to see) that the supper (to be cooked) and mother (to wait) for them with the table laid.

 

Перепишіть речення і перекладіть рідною мовою, зважаючи на різні значення дієслів to do, to have, to be. Визначте функцію кожного дієслова (чи то є змістове, допоміжне, модальне, підсилювальне чи дієслово-замінник попереднього).

5.6.1. In flight the pilot has to know and report his position.

5.6.2. Do it as fast as you can.

5.6.3. They did not know of the exact conditions havingbeen established necessary for obtaining the highest profit.

5.6.4. The maturity for the loan is to be changed.

5.6.5. They ought to have paid more attention to the problem of repaying the bad debts.

5.6.6. Do come tonight.

 

Заповніть пропуски одним із наданих слів або словосполучень: dominant-firm oligopoly, monopoly, market challenger, market follower, oligopoly, market leader, natural monopoly, market nichers, cartel. Речення перекладіть.

5.7.1. In many markets there is a firm with a much larger market share than its competitors, called a .

5.7.2. A company that is number two in an industry, but which would like to become number one – think of Pepsi vs. Coke, Reebok vs. Nike – is known as a .

5.7.3. A smaller company in an industry, more or less content with its existing market share, is called a .

5.7.4. Small, specialised companies, which target segments within segments, are called .

5.7.5. A market in which one single producer can fix an artificially high price is called a/an .

5.7.6. A market dominated by a few large suppliers, and which it is hard for new companies to break into, is called a/an .

5.7.7. A group of companies which chose to collaborate by sharing out markets, coordinating their prices, and so on, form a .

5.7.8. A situation in which the market leader can determine the price that its competitors can charge is called a .

5.7.9. A market in which it is normal to have only one supplier – e.g. utilities such as water and sewage, gas, electricity – is called a .

 


Читайте також:

  1. II варіант
  2. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
  3. VI. Специфіка національного варіанта бароко в театрі та музиці (20хв.)
  4. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  5. АЛОМОРФИ І ВАРІАНТИ МОРФЕМ
  6. Альтернативні варіанти виробництва при повній зайнятості ресурсів
  7. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  8. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  9. Альтернативні варіанти доходів підприємства
  10. В якому варіанті вказані принципи системи фізичного виховання?
  11. Варіант
  12. Варіант




Переглядів: 512

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перепишіть текст за фахом та перекладіть його рідною мовою. | Перепишіть текст за фахом та перекладіть його рідною мовою.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.