МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
І. Пояснювальна записка.НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС з курсу: «Основи економічної теорії» для студентів заочної форми навчання
Рекомендовано Вченою Радою НПУ імені М.П. Драгоманова (протокол № 5 від 23 грудня 2010 р.)
Київ – 2011 Навчально – методичний комплексз курсу: «Основи економічної теорії» для студентів заочної (дистанційної) форми навчання / Уклад.: В.В. Радченко, Я.А. Катренко. К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2010. – 38 с.
Навчально – методичний комплекс призначений для студентів неекономічних спеціальностей заочної (дистанційної) форми навчання, які вивчають дисципліну «Основи економічної теорії», містить пояснювальну записку, тематичний план лекцій та семінарських занять, тематику та питання для самостійної роботи студентів, приклади тестових завдань та вправ, тематику рефератів, список літератури, орієнтовні питання до іспиту, порядок поточного та підсумкового контролю знань студентів. Навчально-методичний комплекс покликаний полегшити підготовку студентів до занять в умовах кредитно – модульної системи.
Укладачі:В.В.Радченко, к.е.н., доц. Я.А. Катренко, ст. викл.
Відповідальний за випуск – В.В.Радченко.
Затверджено на засіданні кафедри економічної теорії НПУ імені М.П.Драгоманова, протокол №1 від 30 серпня 20010 р.
Рецензенти:К.Т. Кривенко, доктор екон. наук, професор (ДВНЗ «Київський Національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»); І.О. Штундер, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії НПУ імені М.П. Драгоманова).
І. Пояснювальна записка.
«Основи економічної теорії» як навчальна дисципліна є складовою навчального плану і, зокрема, нормативної частини циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки бакалаврів педагогічної освіти усіх спеціальностей, що здійснюється педагогічними ВНЗ України. Економічна теорія досліджує і розкриває економічний лад суспільства, економічні закони та економічні категорії. Її предметом є виробничі відносини, які складаються у процесі виробництва, розподілу, обміну і споживання. Це, насамперед, відносини власності, а також широкий спектр організаційно-економічних відносин. Отже, предмет економічної теорії має глибокий соціальний зміст, оскільки виражає відносини між людьми в найголовнішій сфері життєдіяльності суспільства. Педагогічні ВНЗ покликані формувати в педагогічних кадрів сучасне економічне мислення, розуміння рушійних сил і об’єктивних тенденцій суспільного прогресу, бачення місця України в європейському і світовому економічних просторах. Потребою дня стало формування у педагогічних працівників глибоких знань про ринкову економіку, умінь, навичок і компетентностей, які б надавали можливість педагогам виховувати молоде покоління ХХІ століття. Розв’язанню цього завдання в першу чергу сприяє вивчення економічної теорії. В НПУ імені М.П.Драгоманова курс «Основи економічної теорії» читається за програмою, складеною фахівцями кафедри економічної теорії, яка діє (з певними змінами і доповненнями) понад шістнадцять років. Порівняння її змісту з програмами інших ВНЗ показує, що у нашій країні уже виробився єдиний підхід до викладання цього предмета. В основу програми покладені такі принципи, як єдність загальноцивілізаційного і історичного підходів до пояснення розвитку суспільного виробництва, взаємозв’язок теорії і практики, системність, перехід в дослідженні від загального до часткового, структуризація економічного розвитку в просторі, класифікація економічних явищ, врахування історичного досвіду. Курс «Основи економічної теорії» для заочної (дистанційної) форми навчання складається із двох модулів: Модуль І. Загальні основи економічного розвитку та економічна суть ринкової економіки; Модуль ІІ. Основи мікро- та макроекономіки. Світова економіка. Перший модуль включає 4 теми: «Загальні основи економічного розвитку», «Об’єктивні основи та економічний механізм функціонування ринку», «Види ринків. Ринкова інфраструктура», «Формування доходів у ринковій економіці». Другий модуль об’єднує 6 тем: «Підприємство у системі ринкових відносин. Підприємництво. Менеджмент та маркетинг підприємницької діяльності», «Домогосподарство у функціонуванні ринкової економіки», «Національна економіка як ціле. Макроекономічні рівноваги», «Макроекономічна нестабільність», «Макроекономічне регулювання», «Міжнародні економічні відносини». Через весь курс проходить ідея загальноцивілізаційного протиріччя між зростаючими потребами людей, суспільств, людства та економічними можливостями їх задоволення (обмеженими ресурсами). Розгортання цього протиріччя зумовлює пошук як альтернативних варіантів використання ресурсів, так і прогресивних моделей суспільного устрою, запровадження ефективних форм і методів регулювання суспільного виробництва та міжнародних економічних відносин. Важливим спектром проблематики курсу є з’ясування економічного становища громадян суспільства, причин майнового розшарування та диференціації в доходах окремих груп населення. Особливістю курсу є глибоке вивчення теоретико-економічних проблем перехідної економіки України, входження її у світове господарство. В Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова курс «Основи економічної теорії» є загальноуніверситетською дисципліною, обов’язковою для навчальних планів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» всіх спеціальностей. На нього відводиться 4 кредити. Оцінювання знань здійснюється за модулями. Підсумковою формою контролю і оцінювання знань є іспит. Вивчення курсу передбачає формування у студентів знань з економічної теорії і економічної політики з урахуванням сучасного бачення закономірностей розвитку економічних систем і, на основі цього, з’ясування суті та особливостей перехідної економіки України. Студенти мають знати: - зміст економічних законів і економічних категорій; - сутність і механізм використання методів економічного дослідження; - об’єктивні основи формування і зміст сучасної економічної політики держави; - економічні основи виробництва матеріальних благ, використання ресурсів та економічного вибору; - сутність економічних систем, їх відмінності і закономірності розвитку; - економічний зміст відносин власності, їх типи, види і форми; - фундаментальні категорії та закони ринкової економіки, принципи її функціонування; - сутність розподілу матеріальних благ у ринкових системах, принципи формування доходів населення, його економічне становище; - об’єктивні засади функціонування підприємств та домогосподарств у ринковій економіці; - економічні основи функціонування національної економіки як цілого, її нестабільності та макроекономічного регулювання; - проблеми виникнення та закономірності розвитку світового господарства, форми міжнародних економічних відносин України у міжнародному поділі праці; - зміст перехідної економіки України, завдання удосконалення її трансформаційної моделі і забезпечення економічного зростання. На основі цих знань мають бути сформовані уміння студентів: - аналізувати економічні закони та економічні категорії, виявляти наслідки їх дії (функціонування), можливості використання в господарській практиці; - характеризувати економічні системи, пізнавати їх рушійні сили, особливості та механізм розвитку; - виявляти результати використання всіх факторів виробництва, можливості розв’язання проблеми економічного вибору в сучасному світі; - аналізувати модель ринкової економіки, її особливості, протиріччя та тенденції розвитку; - аналізувати розподільчі відносини в ринковій економіці, формування доходів населення, виявляти шляхи подолання майнового розшарування та ліквідації бідності; - аналізувати сучасну ринкову економіку України, виявляти перспективи її розвитку, підвищення ефективності виробництва, зростання добробуту населення, розв’язання інших соціальних проблем; - робити рекомендації з приводу підвищення дієвості економічної політики держави в перехідному суспільстві України, підвищення ефективності використання ресурсів, зростання продуктивності суспільної праці, розвитку НТП тощо.
ІІ. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН Читайте також:
|
||||||||
|