МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Мотивація та стимулювання персоналу: особливості та відмінність
Поряд з категоріями„мотив”, „інтерес”, „потреби”, „бажання” та ін. в практиці мотивації широко використовується термін „стимул”. Стимул – це елемент інтересу до праці та конкретна форма прояву прагнення до його реалізації; ті або інші блага, що здатні задовольнити потребу за умов певної поведінки або дії. Розрізняють наступні групи стимулів: 1) економічні – виражають залежність між рівнем матеріального добробуту і трудовим внеском працівника у суспільне виробництво. Вони спонукають людину до трудової діяльності за відповідну матеріальну винагороду за кількість і якість наданої праці; 2) неекономічні – характеризують показники праці, виражають задоволення досягнутим рівнем виробництва, усвідомлення працівником користі від своєї діяльності; 3) організаційні – зацікавленості для включення в процес співучасті (в управлінні, досягненні результатів діяльності підприємства тощо); 4) моральні – пов’язані з потребами людини у визнанні й повазі, моральному схваленні. Ці стимули проявляються в таких формах, як усна й письмова подяка, різні нагородження, присвоєння відмітних звань і т.д. В науці відомі чотири основні форми стимулів: ? примус (догана, переведення на іншу роботу або звільнення); ? матеріальне заохочення (додаткова оплата, премії, кредит); ? моральне заохочення (грамоти, звання, дипломи, публікація в пресі); ? самоствердження. Отже, під стимулом розуміють лише зовнішні спонукання, які мають цільову спрямованість. Він перетворюється на мотив лише тоді, коли усвідомлений людиною, сприйнятий нею. Таким чином, слід відзначити, що мотивація праці – це усвідомлене і цілеспрямоване спонукання працівника до праці шляхом стабільного впливу на його потреби, інтереси, цілі. Матеріальною основою мотивації персоналу є стимулювання праці. Під стимулюванням праці розуміють – зовнішнє спонукання, елемент трудової ситуації, що впливає на поведінку людини у сфері трудової діяльності. Одночасно воно несе в собі і нематеріальне навантаження, що надає співробітнику можливості реалізувати себе як особистість і як працівника одночасно. Спрямованість мотивації та стимулювання однакова – на покращення результатів праці, а відмінність між ними зумовлена формами їх застосування залежно від обраних класифікаційних ознак [22, с. 329].
Читайте також:
|
||||||||
|