Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості технологій надання соціальних послуг

Метою професійної діяльності соціальних працівників є сприяння в поліпшенні життєвих шансів людей та створенню умов, що дозволяють членам суспільства і особливо тим з них, хто знаходиться в складному становищі, розвивати свої схиль­ності і здібності, з відповідальністю використовувати свою сво­боду і брати участь у житті суспільства.

Завдання, які беруться вирішувати соціальні працівники, тісно пов'язані, з одного боку, з навколишньою дійсністю, що є переплетінням соціальних, політичних, економічних, право­вих, технічних і культурних умов, структур і процесів, а з дру­гого - з індивідуальними потребами і здібностями людей. Соці­альні працівники допомагають людям співвідносити свої потре­би і здібності з дійсністю, що оточує їх, враховуючи її можли­вості і вимоги.

Соціальні організації обслуговують людей, допомагаючи їм змінитися, розвиватися або зберегти себе. Завдання, що потре­бують вирішення для досягнення цілей, і необхідні дії є техно­логією. Технологія - це дії, що здійснюються суб'єктом над об'­єктом з метою його зміни із застосуванням або без застосування знарядь і механічних пристосувань

Стандартизація завдань технологічного процесу стає мож­ливою, коли вони мають постійний, передбачуваний характер, а об'єкти є одноманітними. В інших випадках завдання повинні визначатися на основі конкретної ситуації і бути різноманіт­ними. Головним компонентом у технології соціальних послуг стає адекватна оцінка клієнта і його потреб. Потреби людей можуть розрізнятися за типами (відсутність їжі, житла, медичної допомоги) і міри (від необхідності надання широкої допомоги до мінімальної і від довготривалої до тимчасової). Виходячи із потреб певних категорій фахівці, можуть планувати і здійсню­вати конкретні заходи.

Клієнти завжди розглядаються як індивіди, чиї неповторні риси, характери і цілі повинні знаходитися в центрі уваги соці­ального працівника, тому планувати дії потрібно у кожному окремому випадку, а не для цілих категорій. У таких умовах для ефективного втручання необхідні різнобічна підготовка пер­соналу і широкий діапазон їхньої професійної майстерності.

Соціальний працівник прагне адекватно реагувати на кон­кретну потребу клієнта. Якщо завдання йому знайоме, його дії будуть швидкими, такими, що не вимагають довгих роздумів. Пошук відповідного рішення у незвичних умовах потребує часу, потребує звернення до літератури або до керівника, а може бути заснованим на інтуїції, на методі проб і помилок, на досвіді, професійній думці. Можливі зміни в технологічному виконанні і в самому об'єкті. Клієнт і ситуація можуть сприйматися як щось стабільне, одноманітне і доступне для розуміння, а мо­жуть розглядатися як явища багатопланові, нестабільні, недо­статньо зрозумілі. Технологія втручання може бути (звичною) рутинною і лише злегка видозмінюватися, а може передбачати нестандартні ситуації і необхідність пошуків нових шляхів.

Соціальні організації прагнуть привести у відповідність вживану ними технологію і структуру. Коли завдання, об'єкт і події можна передбачати, є можливість планувати дії зазда­легідь, а організації, які часто зустрічаються з винятковими си­туаціями, що стосуються їх клієнтів або методів допомоги, у меншій мірі можуть заздалегідь конкретизувати свої дії. Тому координація повинна здійснюватися швидше шляхом взає­модії, зворотного зв'язку і взаємного узгодження, ніж шляхом централізованого контролю.

Важливу роль відіграють психологи в освітніх закладах, які працюють з проблемними дітьми: в Німеччині вони входять у штат школи, в Англії займають особливе місце. Водночас ак­тивно розвивається соціальна робота з молодими сім'ями, при­чинами цього є «старіння» націй, тому поряд з державними діють спеціалізовані соціальні служби. Проблеми сім'ї, реалізації її прав, гарантій, соціальної роботи з сім'єю вимагають появи нових технологій. Набули поширення центри соціальної допо­моги сім'ї, психолого-педагогічні консультації. Важливим еле­ментом спеціалізованої соціальної допомоги молодим сім'ям є: термінова соціальна допомога; допомога сім'ям, що мають хво­рих дітей; реалізація речей (гуманітарна допомога); розвиток навичок емоційної саморегуляції; організація консультацій з проблем планування сім'ї, сексуальних відносин і психосексуальних хвороб, виховання здорового способу життя; навчання батьків догляду за дітьми; патронаж вагітних мам; допомога у веденні домашнього господарства; курси для молодих батьків.

У соціальній роботі з етнічними меншинами важливу роль відіграють служби екстреної невідкладної психолого-соціальної допомоги населення, психоетнічні консультації, міграційні служби (Росія, США, Німеччина, Іспанія).

Проблема старіння - це новий соціальний феномен XX ст. Концептуальні погляди на місце і роль літніх людей у суспільстві знайшли своє відображення у документі ООН «Зробити повно­цінним життя людей похилого віку». Отримали розвиток служ­би термінової соціальної допомоги (СТСД), основними напрям­ками діяльності яких є: забезпечення безплатним гарячим хар­чуванням та продуктами; надання грошової та майнової допо­моги; направлення клієнтів у медико-соціальні відділення; на­дання побутової, юридичної та психологічної допомоги; ство­рення кас взаємодопомоги.

В окремих країнах Західної Європи почали розвиватись спеці­алізовані служби взаємодопомоги літніх людей. Зміст їх полягає в безоплатній допомозі одне одному. Водночас набувають поши­рення мережі спеціальних будинків для одиноких літніх людей, які призначені для постійного проживання одиноких та сімей­них пар, що зберегли повну чи часткову можливість до самообс­луговування і потребують умов для самореалізації.

Основна мета - забезпечення сприятливих умов проживан­ня літніх людей, надання їм соціально-побутової та медичної допомоги, створення умов для активного способу життя. Як правило, це одно- або двокімнатні квартири, забезпечені комп­лексом служб соціально-побутового та медичного значення (бібліотека, їдальня, диспетчерські пункти, медичні кабінети).

У світі діє близько тисячі організацій для літніх людей, які, крім допомоги, здійснюють культурно-просвітницьку роботу. Особливу роль відіграють спеціалізовані соціальні служби по захисту інвалідів. Міжнародна нормативно-правова база соці­ального захисту інвалідів досить значна: Всесвітня декларація прав людини (1947), Декларація прав інвалідів (1971), Конвен­ція і Рекомендація про професійну реабілітацію і зайнятість інвалідів (1983).

Важливу роль відіграє Служба Термінової Соціальної Допо­моги (США, Великобританія), що надає разову допомогу, яка спрямована на підтримку осіб, що її потребують. Основними напрямками є: надання безкоштовного харчування; безплатно­го одягу; необхідної інформації; екстреної психологічної допо­моги.

Специфічним напрямом є соціальна робота із військово­службовцями, учасниками військових конфліктів (США, Фран­ція, Іспанія, Росія). Тут проводиться спеціалізована реабіліта­ція ветеранів.

Важливу роль відіграють соціально-психологічні служби, що діють у різних галузях виробництва. На Заході давно відзна­чають, що особисті проблеми працівників призводять до знач­ного зниження якості праці. У розвинутих країнах кількість найманих працівників, що користуються соціальними послу­гами, становить 15-18% від загальної кількості зайнятих на виробництві. Основними видами соціальної роботи на вироб­ництві є: а) розвиток людського потенціалу; б) профілактика безробіття; в) організація перепідготовки і перекваліфікації; г) психологічна адаптація; д) вирішення проблем депресій.

Соціальні працівники відповідають за створення на вироб­ництві сприятливого соціально-психологічного клімату. Вони надають послуги клієнтам у вигляді консультацій. При цьому така служба оплачується самими робітниками. З 60-х р. XX ст. в країнах Заходу, а з 90-х рр. XX ст. в СНД соціально-психо­логічні служби почали з'являтися у системі освіти. В школі (ко­леджі) соціальний працівник виконує декілька ролей: консуль­тує дітей та батьків; консультує вчителів, допоміжний персо­нал; захищає права учнів (студентів); організовує в гуртожит­ку соціально-орієнтоване життя; викладає практичні дисципліни; допомагає студентам знайти джерела офіційного прибут­ку. Соціальний працівник оформляє соціальні паспорти. У більшості розвинутих країнах соціальний працівник є штатним співробітником пенітенціарних закладів і займається, перш за все, консультаціями в'язнів, а також їх психологічною адапта­цією та психотерапією.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  3. IV. ДІЯ ЦЬОГО ЗАКОНУ І ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ
  4. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  5. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  6. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  7. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  8. VII. За видами товарів і послуг
  9. VIIІ. Особливості написання та оформлення звіту про проходження виробничої практики
  10. VІ. Особливості написання та оформлення магістерської дипломної роботи
  11. XIV. Надання рекомендацій для зарахування
  12. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України




Переглядів: 1161

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика моделей соціальної роботи у зарубіжних країнах. | Соціальна допомога дітям

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.