Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування

Покупець, як правило, надає перевагу відо­мим фірмам, які себе зарекомендували на пев­ному ринку і зайняли визначену товарну нішу. Тому популярність фірми відіграє значну роль при виборі товару покупцем і її можна визна­чити як величину, прямо пропорційну фактич­ному часу з дня заснування підприємства, а в даному випадку з дня реєстрації знака або набуття ним чинності. Відповідно до За­кону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» такий термін становить 10 років. Звичайно, сама реєстрація знака є знач­ним фактом і тому її можна прийняти за оди­ницю. Популярність фірми (Jс) можна описати наступною залежністю:

, (10.23)

де Тф — період часу з моменту заснування фірми;

Тн — мінімальний термін чинності зна­ку для товарів і послуг (становить 10 років).

 

Значний вплив на вартість знаку для то­варів і послуг має рентабельність продукції, як показник, що відображає ефективність по­точних витрат на виробництві. Знач­ний вплив на вартість знака має його геогра­фічне поширення, показником якого є кіль­кість країн, де знак зареєстрований або діє на підставі міжнародних угод. Ділова репутація теж є чинником, що визначає або впливає на вартість знака для товарів та послуг.

Отже, вартість знака (В) для товарів і послуг, а також фірмового найменування можна об­числити за формулою:

, (10.24)

де Р — рентабельність продукції або підприє­мства;

Jс — коефіцієнт популярності (давності) фірми;

n — кількість кваліфікаційних рубрик по МКТП;

F — кількість країн, де зареєстрова­но знак для товарів і послуг або на які по­ширюється його дія;

W — ділова репутація фірми (або імідж).

 

Отже, наведений вище розрахунок дає змо­гу в першому наближенні дати матеріальну оцінку фірмовому найменуванню та знаку для товарів і послуг.

Розроблені методики розрахунку вар­тості комп'ютерних програм, науково-тех­нічної інформації, знаків для товарів та фірмових найменувань разом з існуючими методиками розрахунку доходу від викори­стання винаходів дають змогу визначати вартість найбільш поширених нематеріаль­них активів. Поза увагою залишилися такі види нематеріальних активів, як право на ко­ристування ресурсами природного середо­вища, користування геологічною та іншою інформацією про природне середовище, право власності на сорти рослин. Розроблен­ня методик визначення вартості цих нема­теріальних активів характеризується знач­ною специфікою предмета, що вимагає три­валого вивчення. Питання права власності на бази даних, економічних вигод від кори­стування монопольним становищем на рин­ку, права на привілеї, права користування земельною ділянкою у зв'язку з відсутністю законодавчого поля у цих сферах теж вима­гає окремої наукової роботи.

 



Читайте також:

  1. IV. ТИМЧАСОВА ВАРТІСТЬ ГРОШЕЙ
  2. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  3. VII. За видами товарів і послуг
  4. Автомати для продажу штучних товарів
  5. Автоматизація туристичних послуг
  6. Альтернативна вартість і незворотні витрати
  7. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі
  8. Аналіз міжринкової взаємодії товарів і грошей
  9. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  10. Аналізцін і товарівконкурентів
  11. Асортимент шкільних товарів




Переглядів: 1514

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІІ. Методики визначення вартості науково-технічної інформації | Сутність та основні елементи трудового потенціалу підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.