Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 1: Наука — продуктивна сила розвитку суспільства

Цехмістрова Г.С.

Основи наукових досліджень-навчальний посібник.- Київ:Видавничий Дім „Слово”, 2003-240 с.

ЗМІСТ

Вступ

Наука — продуктивна сила розвитку суспільства

1.1.Предмет і сутність науки як сфери людської діяльності

1.2.Понятійний апарат. Класифікація науки

1.3.Організація наукової діяльності в Україні

 

2. Наукові дослідження – шлях до розв'язання проблем методики

2.1.Процес наукового дослідження, його характеристика та етапи проведення

2.2.Науково-дослідницька діяльність студентів

2.3.Вибір теми та реалізація дослідження

2.4.Ефективність наукових досліджень

 

Основи методології науково-дослідної роботи

3.1. Поняття про методологію досліджень, види

та функції наукових досліджень

3.2.Методи та техніка наукових досліджень

3.3.Методи досліджень на емпіричному й

теоретичному рівнях

 

Інформаційне забезпечення наукових досліджень

4.1. Поняття про наукову інформацію та її роль

у про веденні наукових досліджень

4.2............................................................ Джерела інформації та їх використання в науково-дослідній роботі

4.3. Техніка роботи зі спеціальною літературою

 

Курсова, дипломна, магістерська роботи: написання, оформлення, захист

5.1.Загальні положення

5.2.Курсова (дипломна) робота. Загальна характеристика та їх виконання на прикладі спеціальностей туристсько-готельного профілю

5.3.Етапи наукового дослідження, оформлення та захисту дипломної роботи

5.4.Магістерська робота як кваліфікаційне

Дослідження

 

Оформлення та форми впровадження результатів наукового дослідження

6.1.Наукова публікація: поняття, функції, основні види

6.2.Наукова монографія, наукова стаття, тези

6.3.Методика підготовки та оформлення публікацій

6.4.Форми звітності при науковому

дослідженні

Вступ

Наука є складовою загальнолюдської культури, і тому кожна людина має знати, що таке наука, наукові дослідження та як вони проводяться. Як показує статистика, 5-10 % випускників вищих навчальних закладів стають вче­ними, тобто наукова діяльність стає їх професійною роботою. З наукою вони безпосередньо стикаються, пра­цюючи керівниками державних установ та підприємцями. В першому випадку вони сприяють прискоренню науко­во-технічного прогресу, в другому - збільшенню особисто­го прибутку, що є особливо важливим в умовах ринкової економіки.

Наукові знання, методичні підходи до їх отримання, самі вчені стають товаром, який в умовах за негайним при­бутком поки що користується недостатнім запитом сусп­ільства й держави. Але відомо, що економіка будь-якої держави з однієї сторони залежить від успіхів галузі нау­ково-технічного прогресу, а з другої - впливає на інтен­сивність наукових досліджень та науково-технічних роз­робок. В Україні наукова діяльність регламентується Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність» який є основою цілеспрямованої політики в забезпеченні використання досягнень вітчизняної та світо­вої науки і техніки для задоволення соціальних, економі­чних, культурних та інших потреб.

У Законі України «Про вищу освіту» передбачено, що наукова і науково-технічна діяльність у вищих навчальних закладах є невід'ємною складовою освітньої діяльності й здійснюється з метою інтеграції наукової, навчальної і ви­робничої діяльності в системі вищої освіти. Вона передба­чає:

- розвиток різних форм наукової співпраці (в тому числі міжнародної), розв'язання складних наукових проблем, упровадження результатів наукових дослід­жень і розробок;

- безпосередню участь учасників навчального процесу в науково-дослідних роботах, що проводяться у вищому навчальному закладі;

- планування проведення і виконання науково-педагогічними працівниками наукових досліджень у межах основного робочого часу;

- організацію наукових, науково-практичних, науково-методичних семінарів, конференцій, олімпіад, конкурсів, науково-дослідних, курсових, дипломних та інших
робіт учасників навчально-виховного процесу.

Успішне оволодіння навичками дослідження і творчої роботи бакалаврами, спеціалістами і магістрами допома­гає їм порівняно легко включатися в професійну діяльність, переводити наукові знання в площину практич­ного використання.

У зв'язку з цим до навчальних планів більшості спец­іальностей в блок природничо-наукових дисциплін вклю­чено вивчення дисципліни «Основи наукових дослід­жень» . Метою вивчення дисципліни є надання студентам необхідного обсягу знань у галузі наукових досліджень, підготовка їх до самостійного виконання наукової роботи, ознайомлення з формами звітів, методикою підготовки по­відомлень, доповідей, наукових статей, курсових та дип­ломних робіт.

Зміст дисципліни «Основи наукових досліджень» базується на знаннях, отриманих студентами на попереднь­ому курсі з основ економічної теорії, філософії, математи­ки, інформатики, статистики.

В умовах функціонування ринку та конкуренції сфера обслуговування населення, туризм і готельна індустрія, міжнародні відносини потребують фахівців, які змогли б знаходити оптимальні рішення в складних нестабільних умовах економічних відносин, тобто вони повинні мати необхідний мінімум знань з методології проведення нау­кових досліджень, вміти кваліфіковано самостійно оціню­вати і вирішувати поточні та стратегічні проблеми галузі. Державною програмою розвитку туризму в Україні до 2010 р. передбачено, що головною метою в сфері інновацій­ної діяльності та наукового забезпечення туризму є розроб­ка та впровадження новітніх технологій та наукових досяг­нень у практику здійснення туристичної діяльності, створення позитивного іміджу України як туристичної дер­жави та активізація просування національного туристич­ного продукту на світовий ринок послуг.

Становлення і розвиток інноваційної діяльності та нау­кове забезпечення туризму сприятиме створенню нових ори­гінальних туристичних продуктів, комплексному викори­станню та збереженню природного середовища та культурної спадщини, патріотичному вихованню, пропа­ганді здорового способу життя, зміцненню міжнародного авторитету України. Актуальність проблеми та динаміка міжнародних стосунків вимагають швидкого реагування на всі зміни в світовому господарстві, поглибленого вивчення та наукового обґрунтування їх причин та наслідків. Адже Україна завдяки своєму науковому потенціалу здатна відіграти велику роль щодо міжнародної участі її вчених у вирішенні глобальних завдань переходу до стійкого еконо­мічного безпечного розвитку, в якому особливо велике зна­чення належить науці, яка спроможна забезпечити мето­дологічні та технологічні основи всіх необхідних змін.

Тому завданням цього курсу є висвітлення теоретичних основ, питань методики, технології та організації науково-дослідницької діяльності, тобто формування теоретичного й практичного підґрунтя для ефективного, кваліфіковано­го проведення наукових досліджень студентами, магістра­ми, як у процесі навчання у вузі, так і на практиці.

Оволодіння методологією і методами дослідження сприяє розвиткові раціонального творчого мислення, оптимальній організації наукової творчості в умовах прак­тичної діяльності.

Головною умовою результативності наукової діяльності є її безперервність та наступність, адже з кожним курсом студенти набувають за обраною темою наукового пошуку нові знання щодо попередніх. Починаючи з другого кур­су, студенти за допомогою викладачів обирають напрям та тему наукового дослідження, накопичують інформацію, формують програму, пишуть реферати, курсові роботи, наукові статті, тези, доповіді, дипломну (магістерську) роботу. В результаті вивчення теоретичного курсу та ви­конання дослідження за обраною тематикою студент по­винен засвоїти методологію і методику досліджень, а та­кож уміти відбирати та аналізувати необхідну інформацію, формулювати мету, завдання та гіпотезу, планувати та проводити експеримент, порівнювати його результати з теоретичними обгрунтуваннями проблеми; формулювати висновки наукового дослідження; складати звіти, доповіді та статті за результатами дослідження.

Отже, даний навчальний посібник допоможе студентам кваліфіковано оволодіти понятійним апаратом, методи­кою виконання та оформлення науково-дослідної роботи, успішно захистити дипломну роботу і бути готовим до по­дальших творчих наукових пошуків у практичній роботі спеціаліста з питань надання послуг в туристсько-го-тельній індустрії та міжнародній економічній діяльності.

Тема 1: Наука — продуктивна сила розвитку суспільства

· Предмет і сутність науки як сфери людської діяльності.

· Понятійний апарат. Класифікація наук.

· Організація наукової діяльності в Україні.


Читайте також:

  1. I. НАУКА ЛОГИКА
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. IV етап розвитку міжнародної міграції робочої сили розпочав ся після II світової війни і триває понині.
  6. IV. НАУКА И КУЛЬТУРА
  7. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  8. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  9. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  10. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. Автоматизація виробництва як вищий етап технологічного розвитку підприємств




Переглядів: 1578

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лабораторная работа №3 | Предмет і сутність науки як сфери людської діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.