Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Table of Tenses

 

  Present Past Future Future in the Past
Indefi-nite I goto the theatre every week. I wentto the theatre last week. I shall go to the theatre next week. I said I should goto the theatre next week.
Conti-nuous (Don’t speak to him.) He is working. When I came, he was working. (Don’t comeat 8.) I shall be working. He said he would be workingat8 o’clock.
Perfect 1. (I can return the books to the library.) I have readthem. 1. I had read all the books by the 1st of April. 1. Ishall have readall the books by the1st of April. I said I should have readall the books by the 1st of April.
  2. Ihave known him for two years. 2. By 1955 I had known him for two years. 2. By 1965 Ishall have knownhim for twelve years.  
Perfect Conti-nuous 1. I have been readingthe book for a week. 1. I had been readingthe book for a week, when you asked me for it. By the 1st of May I shall have been readingthe book for a fortnight. I said that by the1st of May I should have been readingthe book for a fortnight.
  2. (I am very tired.) I have been reading a lot. 2. (I was very tired.) I had been readinga lot.    

THE PASSIVE VOICE


Читайте також:

  1. A dining table with some chairs to match
  2. A gale of laughter from the middle of the table drowned the rest of Bill’s words. Fred, George, Ron and Mundungus were rolling around in their seats.
  3. A) Scan the text and fill in the table below.
  4. Accents originally from the upper-class speech of the London–Oxford–Cambridge triangle are particularly notable as the basis for Received Pronunciation.
  5. At the far end of the table, Percy was telling his father all about his report on cauldron bottoms.
  6. AT THE NEGOTIATING TABLE
  7. B. Put the verb into the most suitable form with future meaning, Present progressive or Present simple.
  8. BANK'S RIGHT TO EQUITABLE RELIEF
  9. Choose the most suitable word for each space.
  10. Complete each sentence with a suitable verb.
  11. Complete part (c) of each sentence in a suitable way, starting with a verb.
  12. Complete the sentences in the most suitable way.




Переглядів: 490

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The formation of the Future Perfect Continuous in the Past. | The formation of the Passive Voice.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.