Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Алгоритм діагностики при травмах живота.

Б. Закриті ушкодження.

А. Відкриті ушкодження (поранення).

Класифікація травм живота.

Абдомінальна травма. Травми грудної клітини.

План

І. Класифікація травм живота.

ІІ. Алгоритм діагностики при травмах живота та лікувальна тактика.

ІІІ. Ушкодження печінки, класифікація, клініка.

ІV. Закриті ушкодження селезінки.

V. Пошкодження порожнистих органів.

VI. Пошкодження грудної клітки/

1.Переломи ребер

2. Пневмоторакс

3. Гемоторакс.

 

В залежності від того, якого виду енергією було нанесено організму людини пошкодження, травма може бути:

• механічною;

• хімічною;

• променевою;

• комбінованою.

I. За характером пошкодження черевної стінки.

1. Непроникаючі поранення живота:

а) з пошкодженням тільки тканин черевної стінки;

б) з пошкодженням внутрішніх органів під впливом сили бокового удару.

2. Проникаючі поранення живота:

а) без пошкодження внутрішніх органів;

б) з пошкодженням порожнистих органів;

в) з пошкодженням паренхіматозних органів;

г) з пошкодженням порожнистих і паренхіматозних органів;

д) з пошкодженням заочеревинних органів і судин.

II. За механізмом нанесення і характером ранить предмета.

1. Пошкодження гострими знаряддями і предметами.

2. Вогнепальні поранення.

I. Без ушкодження внутрішніх органів.

II. З пошкодженням внутрішніх органів і судин:

а) з ушкодженням паренхіматозних органів;

б) з пошкодженням порожнистих органів;

в) з пошкодженням порожнистих і паренхіматозних органів;

г) з пошкодженням заочеревинних органів і судин.

Як показує досвід, в 15-20% від загального числа спостережень проникаючих колото-різаних поранень живота травмування внутрішніх органів не спостерігається, незважаючи на те, що є ушкодження парієтального листка очеревини. Найчастіше такі поранення спостерігаються при нанесенні удару колото-ріжучим знаряддям, причому з такою швидкістю, коли рухливі петлі тонкої кишки встигають вислизнути в сторону від леза ножа. При вогнепальних пораненнях такі випадки можливі, але їх можна вважати казуїстикою.

У постраждалих із закритою травмою вплив механічної енергії призводить до пошкодження внутрішніх органів і тканин без порушення цілісності шкірних покривів.

Успіх лікування будь-якої патології, в тому числі і абдомінальної травми, багато в чому залежить від точної та своєчасної діагностики. Вкрай важливо в найкоротші терміни встановити характер пошкодження і визначити раціональну лікувальну тактику. Є два види закритих травм живота: внаслідок удару і завдані здавленням. У першому випадку удар доводиться по животу або живіт наштовхується на ранячі його предмети. Якщо удар прийшовся по животу, необхідно з'ясувати в якому положенні був в цей час постраждалий: стоя, або ж його відкинуло, і він відлетів від удару. У першому випадку забиття, без сумніву, важче, так як в таких випадках він пов'язаний з максимумом травми, у другому, - можливо, що він легше внаслідок деякого ухилення тіла від удару. Треба ще зібрати відомості, які можуть виявитися корисними. Який був напрям сили, що заподіяла ушкодження? В яке місце живота (в яку саме точку) припав удар? У якому стані були стінки живота в момент нещасного випадку? В якому положенні знаходився потерпілий?

Напрямок сили - удару або здавлення, міг бути (у порядку зменшення небезпеки) перпендикулярним, косим або паралельним. Представляє також інтерес і місце забиття живота. Прямий удар в живіт потрапляє в майже не захищену м'язово-апоневротичний завісу. Вважається, що є місця чутливі, небезпечні (області епі- і гіпогастрії, пупкова), і місця краще захищені (підребер'я, клубові западини, поперек). Оцінка втрати крові представляє важку задачу. Клінічні і лабораторні тести, такі, як пульс, артеріальний тиск, рівень гемоглобіну та еритроцитів, мають певну цінність при динамічному спостереженні. Для більш інформативною оцінки ступеня втрати необхідно, крім того, визначити об'єм циркулюючої крові, гематокрит, питому вагу крові, центральний венозний тиск.

Лабораторна діагностика є важливим, але допоміжним методом обстеження. На сучасному етапі розвитку медицини не існує лабораторних показників, які б достовірно дозволили дати висновок про наявність чи відсутність пошкоджень, що вимагають невідкладного оперативного втручання. Такі показники, як рівень гемоглобіну, кількість лейкоцитів, величина гематокриту, обов'язково повинні бути визначені у всіх постраждалих з абдомінальною травмою. У сукупності з клінічними симптомами і даними динамічного обстеження вони сприяють виробленню правильної лікувальної тактики.

Важливу роль у діагностиці пошкоджень внутрішніх органів при тупій травмі живота відіграє ультразвукове дослідження. Його завданнями є: виявлення вільної рідини, уточнення її локалізації та оцінка її кількості, а також правильне відображення виявлених змін в протоколі для подальшого динамічного контролю.


Читайте також:

  1. Rete-алгоритм
  2. Алгоритм
  3. Алгоритм
  4. Алгоритм 1.
  5. Алгоритм RLE
  6. Алгоритм безпосередньої заміни
  7. Алгоритм Берлекемпа-Мессі
  8. Алгоритм відшукання оптимального плану.
  9. Алгоритм Дейкстри.
  10. Алгоритм Деккера.
  11. Алгоритм Деккера.




Переглядів: 1544

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ 5 | Класифікація ушкоджень печінки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.