Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Нормативно-методична база діловодства.

Сьогодні особливо важливі вироблення й додержання нормативно-правових документів, методичних рекомендацій і посібників з питань діловодства, змісту та форми документів, їх проходження та виконання, обліку та реєстрації, систематизації і зберігання, забезпечення високої мовної культури, простоти і доступності викладу, суворого дотримання системи вимог до кожного виду документів і системності в роботі з їх аналізу та узагальнення.

Процес діловодства організується за допомогою нормативно-методологічної бази, а саме:

· положень Конституції України;

· законів України;

· нормативно-правових актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів АР Крим;

· інших методичних документів.

Нормативно-методична база діловодства включає в себе:

· законодавчі акти України у сфері інформації, документації та документування;

· укази та розпорядження Президента України, постанови та розпорядження Уряду України, які регламентують питання документаційного забезпечення управління в Україні;

· правові акти органів виконавчої влади (міністерств, відомств, комітетів) як загальногалузевого, так і відомчого характеру;

· правові акти нормативного та інструктивного характеру;

· методичні документи з діловодства організацій;

· державні стандарти на документацію;

· уніфіковані системи документів;

· класифікатори техніко-економічної і соціальної інформації.

Методичні документи регламентують:

· технологію створення, обробкою зберігання, використання документів в організації;

· роботу служби діловодства, її структуру, функції, штат, технічне забезпечення тощо.

Зазначені документи мають практичне значення не лише для вказаних у них органів. Вони – орієнтир і зразок для підготовки документів у центральних та місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування.

Основним документом, який безпосередньо регулює питання діловодства в органах виконавчої влади в Україні є Примірна інструкція з діловодства в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затверджена постановою. Кабінету Міністрів України 07 жовтня 1997 р. № 1153 (з наступними змінами)

Істотний вплив на організацію і зміст роботи з документами в органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування справляє чітка регламентація їхньої роботи. Так, Тимчасовим регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08 червня 1993 р. № 523 визначено порядок формування плану засідань Кабінету Міністрів; порядок внесення документів на розгляд; порядок підготовки засідань і їх проведення; оформлення прийнятих рішень. Аналогічні регламенти, з урахуванням повноважень і особливостей роботи, затверджені й у інших центральних органах виконавчої влади.

У грудні 1999 р. постановою № 2263 Кабінет Міністрів затвердив Типовий регламент місцевої державної адміністрації, який, відповідно до Закону України “Про місцеві державні адміністрації, регулює організаційно-процедурні питання роботи місцевих органів виконавчої влади. У наступні роки до Типового регламенту було внесено зміни, спрямовані на вдосконалення роботи місцевих державних адміністрацій; зокрема на підвищення якості підготовки розпоряджень.

Типовим регламентом регулюються питання:

· розподілу обов’язків між заступниками голови, іншими посадовими особами місцевої державної адміністрації, планування її роботи;

· порядку внесення на розгляд проектів розпоряджень голови місцевої державної адміністрації;

· організації роботи з документами і контролю за їх виконанням;

· консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів місцевої державної адміністрації;

· підготовки та проведення нарад;

· роботи апарату місцевої державної адміністрації.

Регламентація роботи органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування забезпечує чіткість організації підготовки та виконання документів, сприяє підвищенню їх якості.

Важливу роль у роботі з документами відіграють державні стандарти, вироблені за роки незалежності України, а також у попередній період (частина останніх використовується у сучасній українській документалістиці як спільне надбання.

Зокрема, до них належать наступні:

ДСТУ 2732-94 (відповідно до ГОСТ 6.38.-90) – „Система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів”;

ГОСТ 6.38-90 (відповідно до ГОСТ 9327-60) – „Папір і вироби з паперу. Споживчі формати”;

ГОСТ 6.39-72 – „Уніфіковані системи документації. Система організаційно-розпорядчої документації. Формуляр-зразок” та інші.

Знати зміст, вимоги зазначених положень та інструкцій повинен не лише працівник загального відділу, канцелярії чи іншої діловодної служби, але й кожний керівник, кожний державний службовець, працівник органу місцевого самоврядування. Уміння грамотно, якісно, своєчасно і оперативно готувати документи – мистецтво, яке вимагає глибоких знань, значного особистого досвіду, спеціального навчання і постійної самостійної роботи.


Читайте також:

  1. Організація діловодства.
  2. Основи діловодства. Принципи організації діловодства
  3. Тема 1. Поняття про діловодство, документ. Особливості сучасного діловодства. Класифікація документів




Переглядів: 4451

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Стандартизація, уніфікація та трафаретизація управлінських документів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.