Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Гумові матеріали

Каучук та гума, що з нього утворюється, є продуктами хімічної промисловості. Натуральний каучук – сік гевеї бразильської (термопластичний полімер)– в промисловості почав застосовутись після розробки в 1839 р. процесу вулканізації сирого каучуку сіркою з утворенням гуми (термореактивного полімер). Зростання виробництва каучука було викликане на початку ХХ ст. розвитком автомобільного транспорту споживачем гуми. В 30-х роках ХХ ст. був розроблений метод виробництва синтетичного каучуку. Сировиною для гуми є не вулканізована гумова суміш (сира гума), що має високу пластичність і розчиняється у бензині. При 120 0С вона стає вязкою рідиною. Промисловість випускає понад 200 марок синтетичного каучуку з продуктів переробки нафти, природного газу, вугілля. Крім каучуку до складу гуми входять прискорювачі вулканізації, протистаріючі добавки, пом’ягшувачі, наповнювачі у кількості 30-50% (які підвишують механічні властивості та здешевлюючі вартість гуми), барвники. У гумових виробах вартість сировини складає до 80%.

Широке використання гуми пов’язане з її високою еластичністю (розтягується на 700-800% при незначних навантаженнях) та здатністю поглинати вібрації, працювати в умовах стирання та багаторазового розтягування і згинання. Вона газо- і водонепроникна, стійка до дії масел, рідкого палива, є діелектриком. У готових виробах гума знаходиться у термореактивному стані і є нерозчинною. Робочі температури для гуми -50-+1500С. При температурі близько -700С гума стає крихкою, при нагріванні до температури вище 2000С відбувається її деструкція (розпад).

Вулканізація - це процес хімічної взаємодії при нагріванні до температур 120-1400С між каучуком і добавкою сірки (1-3%). В процесі вулканізації лінійна структура каучуку перетворюється в сітчасту, каучук з термопластичного полімера перетворюється у термореактивний.

За призначенням гума поділяється на загального (переважно для виробництва шин) і спеціального призначення (бензино-, маслостійка, термо- морозостійка, зносостійка, харчова).

З гумотехнічних виробів найбільш широко застосовують шини,транспортерні стрічки, привідні ремені, гумові рукави.

Пневматичні шини поділяються на камерні та безкамерні. Шини випускають понад 70 типорозмірів. Головними параметрами для шин є внутрішній діаметр (по ободу колеса) та ширина обода.

Транспортерні стрічки використовують для переміщення вантажів. Вони складаються з багатошарового тканинного каркаса або стальних тросів та зовнішніх гумових обкладок (ширина 100 – 3000 мм, довжина 30-220 м).

Привідні клинові ремені – безкінечна гумотканева конструкція, звулканізована у кільцевий виріб з трапецієвидним перерізом для передачі руху від одного вала до іншого. Основним параметром для ременів є розміри поперечного перетину та довжина. Їх асортимент налічує понад 400 типорозмірів.

Гумові рукави використовують для передачі рідких та газоподібних продуктів. Напорно-всосуючі рукави складаються з текстильного шару, спіралі з дроту, внутрішнього та зовнішнього гумових шарів. Такі рукави випускаються з внутрішнім діаметром 16–325 мм, розрахованими на тиск 3,5 і 10 кг/см2. Гумові напорні рукави мають лише ниткове підсилення. Рукави високого тиску мають додаткову зовнішню опльотку. Пожежні рукави виготовляють із синтетичних ниток, покритих із середини шаром гуми.

Каучук поставляється на гумовий завод у вигляді глиб, рулонів, крошки. Далі сировина порібнюється, переміщується з компонентами у змішувачах, нагрівається до високопластичного стану за допомогою перегрітого пару. Вироби з гуми отримують: шприцюванням через профільний отвір (виготовлення труб), штамповкою, каландруванням (обжиманням між валками- при виготовленні ременів,стрічок), формуванням (масивні гумові вироби - катки), литвом під тиском.

Складні вироби (шини) виготовляють склеюванням викроєних кусків гами та тканини на моделі – колодці. Кінцева форма цим виробам надається при пресуванні у нагрітих прес-формах. У прес-формі сира гума спочатку розігрівається і розмягшується, заповнює робочу поржнину форми, а потім відбувається її вулканізація.

Пневматичні шини поділяються на камерні та безкамерні. Шини випускають понад 70 типорозмірів. Головними параметрами для шин є внутрішній діаметр (по ободу колеса) та ширина обода.

На Україні діють Білоцерківський шинний завод „Росава” та Дніпропетровський шинний завод. Сировина (синтетичний каучук) на ці заводи поставляється з Нижнєкамського нафтохімічного комбіната.


Читайте також:

  1. Апаратура, обладнання та матеріали
  2. Апаратура, обладнання та матеріали
  3. Біокомпозити та композиційні матеріали на основі відходів переробки деревини
  4. Бюджет прямих витрат на матеріали
  5. Бюлетені та інші інформаційні матеріали, електронні видання
  6. В'яжучі матеріали
  7. В'яжучі матеріали та будівельні розчини
  8. Витратні матеріали для ремонту обмоток електричних машин
  9. Вогнетривкі матеріали
  10. Гумові матеріали
  11. Деревинні матеріали




Переглядів: 1379

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пластмаси | Деревинні матеріали

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.