МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Гумові матеріалиКаучук та гума, що з нього утворюється, є продуктами хімічної промисловості. Натуральний каучук – сік гевеї бразильської (термопластичний полімер)– в промисловості почав застосовутись після розробки в 1839 р. процесу вулканізації сирого каучуку сіркою з утворенням гуми (термореактивного полімер). Зростання виробництва каучука було викликане на початку ХХ ст. розвитком автомобільного транспорту споживачем гуми. В 30-х роках ХХ ст. був розроблений метод виробництва синтетичного каучуку. Сировиною для гуми є не вулканізована гумова суміш (сира гума), що має високу пластичність і розчиняється у бензині. При 120 0С вона стає вязкою рідиною. Промисловість випускає понад 200 марок синтетичного каучуку з продуктів переробки нафти, природного газу, вугілля. Крім каучуку до складу гуми входять прискорювачі вулканізації, протистаріючі добавки, пом’ягшувачі, наповнювачі у кількості 30-50% (які підвишують механічні властивості та здешевлюючі вартість гуми), барвники. У гумових виробах вартість сировини складає до 80%. Широке використання гуми пов’язане з її високою еластичністю (розтягується на 700-800% при незначних навантаженнях) та здатністю поглинати вібрації, працювати в умовах стирання та багаторазового розтягування і згинання. Вона газо- і водонепроникна, стійка до дії масел, рідкого палива, є діелектриком. У готових виробах гума знаходиться у термореактивному стані і є нерозчинною. Робочі температури для гуми -50-+1500С. При температурі близько -700С гума стає крихкою, при нагріванні до температури вище 2000С відбувається її деструкція (розпад). Вулканізація - це процес хімічної взаємодії при нагріванні до температур 120-1400С між каучуком і добавкою сірки (1-3%). В процесі вулканізації лінійна структура каучуку перетворюється в сітчасту, каучук з термопластичного полімера перетворюється у термореактивний. За призначенням гума поділяється на загального (переважно для виробництва шин) і спеціального призначення (бензино-, маслостійка, термо- морозостійка, зносостійка, харчова). З гумотехнічних виробів найбільш широко застосовують шини,транспортерні стрічки, привідні ремені, гумові рукави. Пневматичні шини поділяються на камерні та безкамерні. Шини випускають понад 70 типорозмірів. Головними параметрами для шин є внутрішній діаметр (по ободу колеса) та ширина обода. Транспортерні стрічки використовують для переміщення вантажів. Вони складаються з багатошарового тканинного каркаса або стальних тросів та зовнішніх гумових обкладок (ширина 100 – 3000 мм, довжина 30-220 м). Привідні клинові ремені – безкінечна гумотканева конструкція, звулканізована у кільцевий виріб з трапецієвидним перерізом для передачі руху від одного вала до іншого. Основним параметром для ременів є розміри поперечного перетину та довжина. Їх асортимент налічує понад 400 типорозмірів. Гумові рукави використовують для передачі рідких та газоподібних продуктів. Напорно-всосуючі рукави складаються з текстильного шару, спіралі з дроту, внутрішнього та зовнішнього гумових шарів. Такі рукави випускаються з внутрішнім діаметром 16–325 мм, розрахованими на тиск 3,5 і 10 кг/см2. Гумові напорні рукави мають лише ниткове підсилення. Рукави високого тиску мають додаткову зовнішню опльотку. Пожежні рукави виготовляють із синтетичних ниток, покритих із середини шаром гуми. Каучук поставляється на гумовий завод у вигляді глиб, рулонів, крошки. Далі сировина порібнюється, переміщується з компонентами у змішувачах, нагрівається до високопластичного стану за допомогою перегрітого пару. Вироби з гуми отримують: шприцюванням через профільний отвір (виготовлення труб), штамповкою, каландруванням (обжиманням між валками- при виготовленні ременів,стрічок), формуванням (масивні гумові вироби - катки), литвом під тиском. Складні вироби (шини) виготовляють склеюванням викроєних кусків гами та тканини на моделі – колодці. Кінцева форма цим виробам надається при пресуванні у нагрітих прес-формах. У прес-формі сира гума спочатку розігрівається і розмягшується, заповнює робочу поржнину форми, а потім відбувається її вулканізація. Пневматичні шини поділяються на камерні та безкамерні. Шини випускають понад 70 типорозмірів. Головними параметрами для шин є внутрішній діаметр (по ободу колеса) та ширина обода. На Україні діють Білоцерківський шинний завод „Росава” та Дніпропетровський шинний завод. Сировина (синтетичний каучук) на ці заводи поставляється з Нижнєкамського нафтохімічного комбіната. Читайте також:
|
||||||||
|