Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологічна деонтологія та її основні напрямки

НЕ 1.3 Етичні проблеми у психології

1. Психологічна деонтологія та її основні напрями.

2. Рівні розгляду етичних проблем у психології.

3. Головний «етичний парадокс» психології.

4. Психологічна культура психолога-практика.

5. Рівні стосунків при наданні психологічної допомоги.

 

Етичний кодекс сьогодні є основою, на яку потрібно нарощу­вати відповідні статті та нові положення. Він нерозривно пов'яза­ний з деонтологією наукою, яка вивчає етичні засади професій­ної діяльності в певній сфері.

Психологічна деонтологія вивчає етичні засади професійної діяльності психологів [6].

Ці питання досить актуальні та проблемні: далеко не всі пси­хологи дотримуються вимог і норм етичного кодексу, дехто з них навіть не знає, що існують такі етичні кодекси. Тому виділення

відомої дисципліни «Етичний кодекс психолога» чи «Психологіч­на деонтологія» актуальне і необхідне.

На жаль, на сьогодні в Україні не відомо жодної кандидатської чи докторської дисертації, присвячених саме аспекту професійної деонтології [6].

Етика професійної діяльності стосується кількох напрямків, що обов'язково необхідно знати практичному психологу.

Застосування певних методик, методів і технологій - велика проблема, яка породжує низку інших:

1) застосування невалідизованих , неадаптованих методів і методик;

2) психологи часто використовують методи та методики, з яки­ми вони погано ознайомлені. Світова практика свідчить, що спочатку людина має навчитися користуватися методикою (діагностичною або тренінговою). Потім дістати дозвіл на її застосування в практичній роботі (сертифікат чи свідоцтво), і тільки після цього впроваджувати чи застосовувати цю методику. В Україні є чимало ЛЮдей, які називають себе психологами, пройшовши один клієнт­ський тренінг і старанно занотувавши його перебіг. Як тренери, во­ни самі проводять тренінги, хоча розуміють, що такого робити не можна, але, на жаль, свідомо порушують етичні засади;

3) інформування клієнта про результати проведеної роботи: а) У багатьох випадках цього взагалі не роблять;

б) клієнту подають інформацію недоступну, він не уявляє, що з нею робити;

н) часто цю інформацію надають не тільки клієнту, а й людям, яких ця проблема не стосується.

Гак відбувається витікання інформації і фактично порушуються права та свобода людини.

Хоча треба пам'ятати, що в законодавстві України існують статті про відшкодування моральних збитків, яких було завдано клієнту. Останній може подати позов до суду через невиконання психологом своїх обов'язків і попросити відшкодувати моральні збитки.

II- взаємодія психолога із замовниками, керівництвом, державними органами влади, правоохоронними органами...

Звичайно, існують ситуації, коли психолог порушує права і свободи клієнта. Але в нашому законодавстві існують статті, які не передбачають презумпції'' психологічної таємниці чи анонімності. І психолог зобов'язаний повідомляти про певні типи злочинів від­повідні правоохоронні органи. Часто психолог не є експертом чи людиною, яка проводить діагностику, а суддею чи особою, яка фак­тично формує адміністративне рішення. Це неприпустимо, це грубе порушення етичних вимог діяльності психолога.

III- проблема професійного спілкування (взаємодії)

Ця проблема часто виникає у співтоваристві психологів. Сьогодні немає корпоративної солідарності, єдності, - це одно­значно погано. Це погіршує імідж психології та психологів, зок­рема. До того ж, дуже часто один професіонал принижує перед клієнтом гідність і професіоналізм іншого фахівця. Проблему професійної деонтології варто розпочинати розв'язувати саме з останньої проблеми.

Кожен спеціаліст-психолог обов'язково має оволодіти всім ар­сеналом знань про етичні умови, етичні засади своєї професійної діяльності.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  3. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  4. Артеріальний пульс, основні параметри
  5. Банківська система та її основні функції
  6. Біологічна, соціальна та психологічна сутність здоров’я.
  7. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  8. Будова й основні елементи машини
  9. Будова оптоволокна та основні фізичні явища в оптоволокні.
  10. Бюджетування (основні поняття, механізм).
  11. Валютний ринок, основи його функціонування. Основні види валютних операцій
  12. Варіатори та їхні основні параметри




Переглядів: 1943

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи особистісно-акмеологічного підходу | Головний «етичний парадокс» психології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.