МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Психологічна деонтологія та її основні напрямкиНЕ 1.3 Етичні проблеми у психології 1. Психологічна деонтологія та її основні напрями. 2. Рівні розгляду етичних проблем у психології. 3. Головний «етичний парадокс» психології. 4. Психологічна культура психолога-практика. 5. Рівні стосунків при наданні психологічної допомоги.
Етичний кодекс сьогодні є основою, на яку потрібно нарощувати відповідні статті та нові положення. Він нерозривно пов'язаний з деонтологією — наукою, яка вивчає етичні засади професійної діяльності в певній сфері. Психологічна деонтологія вивчає етичні засади професійної діяльності психологів [6]. Ці питання досить актуальні та проблемні: далеко не всі психологи дотримуються вимог і норм етичного кодексу, дехто з них навіть не знає, що існують такі етичні кодекси. Тому виділення відомої дисципліни «Етичний кодекс психолога» чи «Психологічна деонтологія» актуальне і необхідне. На жаль, на сьогодні в Україні не відомо жодної кандидатської чи докторської дисертації, присвячених саме аспекту професійної деонтології [6]. Етика професійної діяльності стосується кількох напрямків, що обов'язково необхідно знати практичному психологу. Застосування певних методик, методів і технологій - велика проблема, яка породжує низку інших: 1) застосування невалідизованих , неадаптованих методів і методик; 2) психологи часто використовують методи та методики, з якими вони погано ознайомлені. Світова практика свідчить, що спочатку людина має навчитися користуватися методикою (діагностичною або тренінговою). Потім дістати дозвіл на її застосування в практичній роботі (сертифікат чи свідоцтво), і тільки після цього впроваджувати чи застосовувати цю методику. В Україні є чимало ЛЮдей, які називають себе психологами, пройшовши один клієнтський тренінг і старанно занотувавши його перебіг. Як тренери, вони самі проводять тренінги, хоча розуміють, що такого робити не можна, але, на жаль, свідомо порушують етичні засади; 3) інформування клієнта про результати проведеної роботи: а) У багатьох випадках цього взагалі не роблять; б) клієнту подають інформацію недоступну, він не уявляє, що з нею робити; н) часто цю інформацію надають не тільки клієнту, а й людям, яких ця проблема не стосується. Гак відбувається витікання інформації і фактично порушуються права та свобода людини. Хоча треба пам'ятати, що в законодавстві України існують статті про відшкодування моральних збитків, яких було завдано клієнту. Останній може подати позов до суду через невиконання психологом своїх обов'язків і попросити відшкодувати моральні збитки. II- взаємодія психолога із замовниками, керівництвом, державними органами влади, правоохоронними органами... Звичайно, існують ситуації, коли психолог порушує права і свободи клієнта. Але в нашому законодавстві існують статті, які не передбачають презумпції'' психологічної таємниці чи анонімності. І психолог зобов'язаний повідомляти про певні типи злочинів відповідні правоохоронні органи. Часто психолог не є експертом чи людиною, яка проводить діагностику, а суддею чи особою, яка фактично формує адміністративне рішення. Це неприпустимо, це грубе порушення етичних вимог діяльності психолога. III- проблема професійного спілкування (взаємодії) Ця проблема часто виникає у співтоваристві психологів. Сьогодні немає корпоративної солідарності, єдності, - це однозначно погано. Це погіршує імідж психології та психологів, зокрема. До того ж, дуже часто один професіонал принижує перед клієнтом гідність і професіоналізм іншого фахівця. Проблему професійної деонтології варто розпочинати розв'язувати саме з останньої проблеми. Кожен спеціаліст-психолог обов'язково має оволодіти всім арсеналом знань про етичні умови, етичні засади своєї професійної діяльності. Читайте також:
|
||||||||
|