Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розділ 3. Вимоги до психолога-користувача [5, с.414-415].

3.1. Психолог-користувач - особа з психологічною освітою,
яка працює за спеціальністю в дослідницьких і практичних устано­
вах і використовує у своїй роботі психодіагностичні методики.

3.1.1. Кваліфікація користувача повинна бути не нижче тієї, яка вказана в інструкції з використання тесту.

Коментар: вимога, щоб тести використовувалися тільки кваліфі­кованими експериментаторами, покликана захищати індивіда від не­правильного використання тесту. Кваліфікація користувача повинна відповідати типу тесту. Наприклад, для правильного застосування ін­дивідуальних тестів інтелекту та більшості особистісних тестів ви­магається відносно тривалий період інтенсивного навчання і спосте­реження за процесом тестування, тоді як для тестування навчальних досягнень потрібна мінімальна психологічна підготовка. Також; заува­жимо, що студенти, які беруть участь у навчальному тестуванні, пе­реважно не готові до самостійного проведення тестів чи до правиль­ної інтерпретації тестових показників.

3.2.Психолог усвідомлює межі своєї компетентності й обме­женість своїх засобів і не пропонує своїх послуг, а також не вико­ристовує методи, які не задовольняють професійні стандарти, вста­новлені в конкретних галузях дослідження.

3.3.Психолог-користувач повинен бути спроможним прави­льно вибрати тест, виходячи з поставленого перед ним завдання й особливостей досліджуваної людини чи вибірки. Він несе всю від­повідальність за правильне використання тесту та інтерпретацію його результатів, а також за дотримання етичних норм по відно­шенню до досліджуваного.

3.4.У своїй діяльності психолог завжди повинен дотримувати­ся принципу «не нашкодь». Це стосується особливо повідомлень як звернутих до досліджуваного, так і про нього. Психолог повинен висловлювати свою думку, усну чи письмову, з обережністю .

Коментар: психолог повинен уникати суб 'єктивізму по відношенню до досліджуваних, який перешкоджає правильному судженню, а також виключити будь-який можливий негативний вплив на них, який випливає з його поведінки. При інтерпретації даних обов 'язково потрібно розглядати поряд з найбільш ймовірною й альтернативну діагностичну гіпотезу.

3.5. Психолог-користувач забезпечує ретельне дотримання всіх стандартних вимог при використанні методики. Він не має права відхилятися від стандарту у її використанні, вносити модифі­кації в уже видану методику та поширювати скоректовані інструк­тивні матеріали. Робота з модифікації й адаптації методики прово­диться тільки зі згоди автора тесту чи організації, яка володіє пра­вом на дану методику.

3.6. Тестування поштою неприпустиме.

Коментар: виконання індивідом будь-яких тестів не може бути пра­вильно оцінене за допомогою бланків, які висипаються поштою. Такий спосіб не тільки не забезпечує контроль за дотриманням умов тестуван­ня, але й припускає інтерпретацію тестових показників без залучення не­обхідної для цього інформації про індивіда. За таких обставин результа­ти тесту можуть виявитися некорисними і навіть шкідливими.

3.7. У своїй професійній діяльності психолог-користувач керу­ється своїми знаннями та досвідом, на основі яких самостійно при­ймає рішення й особисто несе за нього відповідальність. У сумнів­них і суперечливих випадках психолог зобов'язаний проконсульту­ватися з експертом у відповідній галузі й об'єктивно розглянути отримані рекомендації.

Коментар: у випадку, якщо досліджуваний знаходиться на лікуванні, результати якого можуть змінитися внаслідок втручання психолога, ос­танній може діяти тільки зі згоди лікаря.

3.8. Користувач має право збирати статистичний та психоло­гічний матеріал за виданими методиками з метою публікації науко­вих статей і відправлення цих матеріалів розробникам методик.

Розділ 4. Вимоги до спеціалістів-непсихологів [5, с.415]

4.1. Користувачами психологічних методик можуть виступати
спеціалісти з суміжних з психологією галузей: учителі, лікарі, со­
ціологи, інженери, економісти та ін.

4.2. Спеціалісти-непсихологи мають право використовувати
тільки деякі добре теоретично та психометрично обґрунтовані
методики, які не вимагають спеціальних знань при інтерпретації
результатів (наприклад, тести навчальних досягнень чи профе­
сійних умінь). Методики, які не забезпечені однозначною стан­
дартною інструкцією, необхідними показниками надійності та
валідності, які вимагають паралельного використання високо-
професійних експертних методів, не можуть використовуватисяпещалістами-непсихологами.

4.3. Користувач-непсихолог повинен попередньо проконсуль­туватися з психологами, які працюють у даній практичній галузі, про те, які саме методики можна використати для виконання поста­влених завдань. Якщо ж методика складна, то неспеціаліст може вибрати іншу, пройти відповідну підготовку чи залучити до прове­дення методики психолога.

Коментар: якщо психологи попереджають користувача про те, що правильне використання методики вимагає загальних знань з психодіагно­стики чи спеціальної підготовки з оволодіння методикою, то користувач зобов 'язаний або вибрати іншу методику, або пройти відповідну підгото­вку, або залучити до проведення психодіагностики психолога, чи відмови­тися від проведення психодіагностики.

4.4. Користувач, який отримує доступ до психодіагностичних методик, автоматично бере на себе зобов'язання щодо дотримання всіх вимог професійної таємниці, дотримується всіх етичних норм по відношенню до досліджуваного та третіх осіб у проведенні до­слідження.



Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  7. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  8. IV. ВИМОГИ ПРОФЕСIЇ ДО IНДИВIДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГIЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХIВЦЯ
  9. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  10. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
  11. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  12. Актив і пасив балансу складаються також з певних розділів.




Переглядів: 863

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ 1. Загальні етичні принципи психодіагностичного дослідження | Характеристика розділів етичного кодексу психолога

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.