МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розділ 3. Вимоги до психолога-користувача [5, с.414-415].3.1. Психолог-користувач - особа з психологічною освітою, 3.1.1. Кваліфікація користувача повинна бути не нижче тієї, яка вказана в інструкції з використання тесту. Коментар: вимога, щоб тести використовувалися тільки кваліфікованими експериментаторами, покликана захищати індивіда від неправильного використання тесту. Кваліфікація користувача повинна відповідати типу тесту. Наприклад, для правильного застосування індивідуальних тестів інтелекту та більшості особистісних тестів вимагається відносно тривалий період інтенсивного навчання і спостереження за процесом тестування, тоді як для тестування навчальних досягнень потрібна мінімальна психологічна підготовка. Також; зауважимо, що студенти, які беруть участь у навчальному тестуванні, переважно не готові до самостійного проведення тестів чи до правильної інтерпретації тестових показників. 3.2.Психолог усвідомлює межі своєї компетентності й обмеженість своїх засобів і не пропонує своїх послуг, а також не використовує методи, які не задовольняють професійні стандарти, встановлені в конкретних галузях дослідження. 3.3.Психолог-користувач повинен бути спроможним правильно вибрати тест, виходячи з поставленого перед ним завдання й особливостей досліджуваної людини чи вибірки. Він несе всю відповідальність за правильне використання тесту та інтерпретацію його результатів, а також за дотримання етичних норм по відношенню до досліджуваного. 3.4.У своїй діяльності психолог завжди повинен дотримуватися принципу «не нашкодь». Це стосується особливо повідомлень як звернутих до досліджуваного, так і про нього. Психолог повинен висловлювати свою думку, усну чи письмову, з обережністю . Коментар: психолог повинен уникати суб 'єктивізму по відношенню до досліджуваних, який перешкоджає правильному судженню, а також виключити будь-який можливий негативний вплив на них, який випливає з його поведінки. При інтерпретації даних обов 'язково потрібно розглядати поряд з найбільш ймовірною й альтернативну діагностичну гіпотезу. 3.5. Психолог-користувач забезпечує ретельне дотримання всіх стандартних вимог при використанні методики. Він не має права відхилятися від стандарту у її використанні, вносити модифікації в уже видану методику та поширювати скоректовані інструктивні матеріали. Робота з модифікації й адаптації методики проводиться тільки зі згоди автора тесту чи організації, яка володіє правом на дану методику. 3.6. Тестування поштою неприпустиме. Коментар: виконання індивідом будь-яких тестів не може бути правильно оцінене за допомогою бланків, які висипаються поштою. Такий спосіб не тільки не забезпечує контроль за дотриманням умов тестування, але й припускає інтерпретацію тестових показників без залучення необхідної для цього інформації про індивіда. За таких обставин результати тесту можуть виявитися некорисними і навіть шкідливими. 3.7. У своїй професійній діяльності психолог-користувач керується своїми знаннями та досвідом, на основі яких самостійно приймає рішення й особисто несе за нього відповідальність. У сумнівних і суперечливих випадках психолог зобов'язаний проконсультуватися з експертом у відповідній галузі й об'єктивно розглянути отримані рекомендації. Коментар: у випадку, якщо досліджуваний знаходиться на лікуванні, результати якого можуть змінитися внаслідок втручання психолога, останній може діяти тільки зі згоди лікаря. 3.8. Користувач має право збирати статистичний та психологічний матеріал за виданими методиками з метою публікації наукових статей і відправлення цих матеріалів розробникам методик. Розділ 4. Вимоги до спеціалістів-непсихологів [5, с.415] 4.1. Користувачами психологічних методик можуть виступати 4.2. Спеціалісти-непсихологи мають право використовувати 4.3. Користувач-непсихолог повинен попередньо проконсультуватися з психологами, які працюють у даній практичній галузі, про те, які саме методики можна використати для виконання поставлених завдань. Якщо ж методика складна, то неспеціаліст може вибрати іншу, пройти відповідну підготовку чи залучити до проведення методики психолога. Коментар: якщо психологи попереджають користувача про те, що правильне використання методики вимагає загальних знань з психодіагностики чи спеціальної підготовки з оволодіння методикою, то користувач зобов 'язаний або вибрати іншу методику, або пройти відповідну підготовку, або залучити до проведення психодіагностики психолога, чи відмовитися від проведення психодіагностики. 4.4. Користувач, який отримує доступ до психодіагностичних методик, автоматично бере на себе зобов'язання щодо дотримання всіх вимог професійної таємниці, дотримується всіх етичних норм по відношенню до досліджуваного та третіх осіб у проведенні дослідження. Читайте також:
|
||||||||
|