Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характеристика розділів етичного кодексу психолога

НЕ 2.3. Етичний кодекс психолога

План:

1.Характеристика розділів етичного кодексу психолога

2.Етичний кодекс психолога-діагноста.

3.Професійний кодекс етики для психологів (Бонн, ФРН).

4.Порівняння етичних кодексів психолога різних країн і асоціацій. Основні терміни та поняття: етичний кодекс, Товариство психологів України, Комісія з етики, конфіденційність, компетентність, відповідальність. Домашнє завдання:1) Яка відповідальність лягає на психолога при розголошені інформації психологічного характеру про досліджуваного/клієнта? У яких випад­ках психолог має право порушити принцип конфіденційності? 2) Розкрийте роль професійних асоціацій у розв 'язанні проблем, пов 'язаних з професійною етикою

практичного психолога.

Література:

1.Етичний кодекс психолога / Психолог. -2004. -№43 (139). —С.1-4 (вкладка).

2.Профессиональньш кодекс зтики для психологов. Бонн, ФРГ, 1986 // Вопросьі психологии. - 1990. -№6. С. 148-153.

3.БурлачукЛ.Ф., Морозов С.М. Словарь-справочник по психодиагностике. - С-Пб:

Питер, 1999.

4. Вачков И.В. Введение в профессию «психолог»: Учеб. Пособие / Под ред.
И.Б.Гриншпуна. — 3-є изд., стер. - М.: Издательство Московского психолого-
социального института; Воронеж: МОДЖ 2004. - 464с.

 

5.Дубровина И.В. Школьная психологическая служба. -М.:Педагогика, 1991.-232с.

6.Ермоленко А.Н. Зтика ответственности и социальное бьітие человека (Современная немецкая практическая философия). - К„ 1994. - 200с.

7.Психологическая диагностика в системе образования и права ребенка («Круглий стол» редакции журнала «Человек» и Института человека РАН) // Человек. -2000. -№б; 2001. -№1.

8.Социальньїе и зтические аспекти психологической диагностики. Зтический кодекс психолога-диагноста /Акимова М.К., Берулава Е.М. Психологическая диагностика детей и подростков.Уч.пос.для студентов/Под ред.Гуревича К.М., Борисовой Е.М. М.: Международная педагогическая академия, 1995. -С.270-280.

На ІУстановчому з'їзді Товариства психологів України 20 гру­дня 1990 року в м. Києві прийнято Етичний кодекс психолога. Цей нормативний акт є гарантом високопрофесійної, гуманної, високо­моральної діяльності психологів України, здійснюваної залежно від спеціалізації та сфери інтересів [1].

Даний Кодекс являє собою сукупність етичних норм, правил поведінки, що склалися у психологічному співтоваристві й регулю­ють його життєдіяльність. Об'єктом досліджень і впливу психоло­гів є внутрішній світ особистості, тому їхні контакти з іншими лю­дьми повинні бути теплими, доброзичливими, цілющими.

Етичний кодекс сприяє успішному здійсненню психологами своєї професійної діяльності. Зокрема, шкільним і вузівським пси­хологам допомагає у підвищенні ефективності навчання та вихо­вання учнів і студентів; психологам у галузі охорони здоров'я - у виконанні функцій, пов'язаних з профілактикою захворювань, лі­куванням, реабілітацією пацієнтів; психологам у сфері державно­го управління - у психологічному забезпеченні загального та га­лузевого управління.

Заснована Товариством психологів України Комісія з етики проводить роботу, спрямовану на правильне тлумачення психоло­гами Етичного кодексу, здійснює контроль за його додержанням, забезпечує формування у психологів сприйняття цього Кодексу як зобов'язання перед громадськістю, як одного з важливих актів чин­ного законодавства.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  5. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  6. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. Актив і пасив балансу складаються також з певних розділів.
  9. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  10. Аналіз бойових дій пожежних підрозділів
  11. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  12. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3




Переглядів: 1426

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ 3. Вимоги до психолога-користувача [5, с.414-415]. | І. Відповідальність

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.