Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Асоціацій

Порівняння етичних кодексів психолога різних країн і

Публічні виступи

Публікації

Реклама через третіх осіб

Клінічним психологам не дозволяється пропонувати скидку чи винагороду за направлення до них пацієнтів чи укладати угоди з третіми особами з цією метою. Не дозволяється клінічним психоло­гам приймати публічні похвали за успішно надані послуги чи допу­скати публікації, які слугують фактично рекламним цілям, в усно­му, письмовому чи зображувальному вигляді.

Дозволяються публікації наукових звітів за підписом психоло­га у наукових журналах з метою ознайомлення інших психологів з застосуванням спеціальних процедур, методик чи інших засобів. Дозволяється участь психологів у пресі, яка має просвітницьку ме­ту інформації, по радіо чи телебаченню, якщо роль психолога при цьому обмежується повідомленням фактичних даних і не переслі­дує рекламних цілей.

Психологи можуть використовувати свої професійні звання, публічно виступаючи у якості авторів, доповідачів і т.д. У цих си­туаціях вони повинні обмежитися повідомленням фактичних даних і уникати будь-якої подоби реклами.

ПорушенняНезалежно від можливих юридичних дій, порушення даного кодексу розглядаються судом честі Німецької асоціації професійних психологів. Подальші заходи вживаються на основі правил ро­боти суду честі й арбітражного суду.

Законність застосуванняДаний кодекс прийнято 9 листопада 1985 р. з'їздом Німецької асоціації професійних психологів замість «Професійних обов'язків психолога», які діяли з 1 січня 1967 року. «Професійний кодекс етики для психологів» діє з1 квітня 1986 року.

Проаналізувавши етичні кодекси різних країн і асоціацій, мо­жна виділити такі позиції:

1) Моральні якості самого психолога. В етичних кодексах зга­дуються моральні якості психологів, але їх перелік невеликий і ва­ріюється в залежності від країни. Наприклад, часто зустрічаються такі критерії, як добросовісність, відповідальність, терплячість, чес­ність, співпереживання і співчуття. При цьому акцент на значимос­ті моральних якостей професіонала робиться тільки в кодексі скан­динавських психологів.

Наприклад, багато професійних завдань психологів неможливо регу­лювати нормальними правилами. Відповідно, життєво важливе значення має індивідуальна етична свідомість психолога, його почуття відповіда­льності та професійної компетентності. Отже, можна припустити, що в кодексах більше відображені аспекти професійної діяльності, а не особисті якості професіонала.

2) Характеристика моральних відносин психолога і клієнта.
Дана сфера представлена в кодексах більш визначено. При згадува­
нні про стосунки з клієнтом у всіх кодексах зроблено акцент на до­
триманні прав і свобод особистості, відкритості та поваги. Це пов­
ністю відповідає принципам гуманізму й альтруїзму в людських

взаємостосунках.

3) Опис професійно важливих якостей. У різних кодексах опис
професійно важливих якостей робиться по-різному. Виділяється
або наявність необхідних знань, умінь і навичок, або наявність важ­
ливих для роботи особистісних якостей (наприклад, товариськості,
терплячості і т.ін.). В іспанському та німецькому кодексах зроблено
акцент на знанні, умінні та навичках, а в американському та росій­
ському - на особистісних характеристиках і здібності.

Отже, можна припустити, що в кодексах відображені особ­ливостіпсихологічної практики кожної конкретної країни ЧИ ор-ганізації, яка брала участь у створенні етичного кодексу. Мори-льні якості професіонала як окрема категорія не виділяються, І* основному, моральні вимоги переломлюються через відносини З клієнтом і зовсім не зобов'язують психолога бути таким самим у повсякденному житті.



Читайте також:

  1. Принципи корпоративного управління Конфедерації Європейських Асоціацій Акціонерів.




Переглядів: 497

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Безкоштовні послуги та подарунки | Та психотерапії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.