Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Асоціацій

Порівняння етичних кодексів психолога різних країн і

Публічні виступи

Публікації

Реклама через третіх осіб

Клінічним психологам не дозволяється пропонувати скидку чи винагороду за направлення до них пацієнтів чи укладати угоди з третіми особами з цією метою. Не дозволяється клінічним психоло­гам приймати публічні похвали за успішно надані послуги чи допу­скати публікації, які слугують фактично рекламним цілям, в усно­му, письмовому чи зображувальному вигляді.

Дозволяються публікації наукових звітів за підписом психоло­га у наукових журналах з метою ознайомлення інших психологів з застосуванням спеціальних процедур, методик чи інших засобів. Дозволяється участь психологів у пресі, яка має просвітницьку ме­ту інформації, по радіо чи телебаченню, якщо роль психолога при цьому обмежується повідомленням фактичних даних і не переслі­дує рекламних цілей.

Психологи можуть використовувати свої професійні звання, публічно виступаючи у якості авторів, доповідачів і т.д. У цих си­туаціях вони повинні обмежитися повідомленням фактичних даних і уникати будь-якої подоби реклами.

ПорушенняНезалежно від можливих юридичних дій, порушення даного кодексу розглядаються судом честі Німецької асоціації професійних психологів. Подальші заходи вживаються на основі правил ро­боти суду честі й арбітражного суду.

Законність застосуванняДаний кодекс прийнято 9 листопада 1985 р. з'їздом Німецької асоціації професійних психологів замість «Професійних обов'язків психолога», які діяли з 1 січня 1967 року. «Професійний кодекс етики для психологів» діє з1 квітня 1986 року.

Проаналізувавши етичні кодекси різних країн і асоціацій, мо­жна виділити такі позиції:

1) Моральні якості самого психолога. В етичних кодексах зга­дуються моральні якості психологів, але їх перелік невеликий і ва­ріюється в залежності від країни. Наприклад, часто зустрічаються такі критерії, як добросовісність, відповідальність, терплячість, чес­ність, співпереживання і співчуття. При цьому акцент на значимос­ті моральних якостей професіонала робиться тільки в кодексі скан­динавських психологів.

Наприклад, багато професійних завдань психологів неможливо регу­лювати нормальними правилами. Відповідно, життєво важливе значення має індивідуальна етична свідомість психолога, його почуття відповіда­льності та професійної компетентності. Отже, можна припустити, що в кодексах більше відображені аспекти професійної діяльності, а не особисті якості професіонала.

2) Характеристика моральних відносин психолога і клієнта.
Дана сфера представлена в кодексах більш визначено. При згадува­
нні про стосунки з клієнтом у всіх кодексах зроблено акцент на до­
триманні прав і свобод особистості, відкритості та поваги. Це пов­
ністю відповідає принципам гуманізму й альтруїзму в людських

взаємостосунках.

3) Опис професійно важливих якостей. У різних кодексах опис
професійно важливих якостей робиться по-різному. Виділяється
або наявність необхідних знань, умінь і навичок, або наявність важ­
ливих для роботи особистісних якостей (наприклад, товариськості,
терплячості і т.ін.). В іспанському та німецькому кодексах зроблено
акцент на знанні, умінні та навичках, а в американському та росій­
ському - на особистісних характеристиках і здібності.

Отже, можна припустити, що в кодексах відображені особ­ливостіпсихологічної практики кожної конкретної країни ЧИ ор-ганізації, яка брала участь у створенні етичного кодексу. Мори-льні якості професіонала як окрема категорія не виділяються, І* основному, моральні вимоги переломлюються через відносини З клієнтом і зовсім не зобов'язують психолога бути таким самим у повсякденному житті.



Читайте також:

  1. Принципи корпоративного управління Конфедерації Європейських Асоціацій Акціонерів.




Переглядів: 861

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Безкоштовні послуги та подарунки | Та психотерапії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.