Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Попит на ресурси в умовах недосконалої конкуренції

Якщо в умовах досконалої конкуренції ні покупець, ні продавець не спроможні впливати на ціни виробничих ресурсів, то в умовах недосконалої конкуренції у них така можливість є. Річ у тім, що підприємство-монополіст на ринку готової продукції прагне виробляти продукції менше, ніж виробники на конкурентному ринку, тому йому потрібно і менше виробничих ресурсів. Крім цього, монополіст, щоб реалізувати додаткову кількість виробленої продукції, зобов’язаний знижувати на неї ціну. Звідси МRР для продавця, який функціонує в умовах недосконалої конкуренції, знижується внаслідок:

- зменшення граничного продукту;

- зменшення цін на товари в результаті збільшення кількості їх випуску.

Разом з цим монополіст може безпосередньо контролювати ціну ресурсу. Так, покупець-монополіст впливає на ціну ресурсів завдяки тому, що єдиний або декілька покупців можуть скуповувати значну частку наявної на ринку кількості певного ресурсу.

 

Ситуація, у якій підприємство виступає як монополіст у ролі покупця,

називається монопсонією.

 

Здатність декількох покупців впливати на ціни тих ресурсів, що вони

закупляють, визначає олігопсонію.

У зв’язку з тим, що ціна за одиницю продукції зі збільшенням

кількості її випуску знижується, граничний дохід на одиницю

продукції завжди менший, ніж ціна. Звідси гранична дохідність

ресурсу в такого підприємства нижча, ніж вартість граничного

продукту.

Розрахунок доходу монополіста від граничного продукту виражають як добуток фізичного обсягу граничного продукту (МР), виробленого з допомогою певного фактора, на величину граничного доходу (МR), тобто

МRР = МР * МR.

В результаті цього крива попиту на ресурс (МRР) для виробника, що функціонує в умовах недосконалої конкуренції, має тенденцію бути менш еластичною, ніж крива виробника в умовах досконалої конкуренції (рис. 2)

 

           
   
   
 
 
 

 

 


14 D = MRP

12

10

8

6

4

2

0 1 2 3 4 5 6 7 Q

Кількість ресурсу, од.

 

Рис. 2. Крива попиту виробника на ресурси в умовах недосконалої конкуренції.

 

Це пов’язано з тим, що виробник в умовах недосконалої конкуренції менше реагує на зниження заробітної платні під час найму робітників, ніж в умовах досконалої конкуренції. Відносне небажання виробника використовувати більше ресурсів і, відповідно, виробляти більше продукції за зниження цін на ресурс є реакцією ринку ресурсів на тенденцію до скорочення обсягу продукції на ринку за недосконалої конкуренції.

 

За інших рівних умов підприємець в умовах недосконалої

конкуренції вироблятиме менше продукції, що призведе до

зменшення кількості використання ресурсів.

 


Читайте також:

  1. H) Орган з питань конкуренції
  2. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  3. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  4. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  5. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  6. Аналіз попиту
  7. Аналіз попиту
  8. Аналіз та оцінка інвестування в умовах ризику. Якісні та кількісні методи оцінювання проектних ризиків.
  9. Аналітична робота в умовах кризи.
  10. Антипод конкуренції.
  11. Антропогенний вплив – це будь-який вплив, що здійснює людина на навколишнє середовище та його ресурси.
  12. АТ – одна з найбільш зручних форм колективного підприємства в умовах ринкової економіки. Першим АТ вважають створену у 1602 році Голандсько –Ост - Індську компанію.




Переглядів: 825

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси | Цінова еластичність попиту на ресурси

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.