МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||
Попит на ресурси в умовах недосконалої конкуренціїЯкщо в умовах досконалої конкуренції ні покупець, ні продавець не спроможні впливати на ціни виробничих ресурсів, то в умовах недосконалої конкуренції у них така можливість є. Річ у тім, що підприємство-монополіст на ринку готової продукції прагне виробляти продукції менше, ніж виробники на конкурентному ринку, тому йому потрібно і менше виробничих ресурсів. Крім цього, монополіст, щоб реалізувати додаткову кількість виробленої продукції, зобов’язаний знижувати на неї ціну. Звідси МRР для продавця, який функціонує в умовах недосконалої конкуренції, знижується внаслідок: - зменшення граничного продукту; - зменшення цін на товари в результаті збільшення кількості їх випуску. Разом з цим монополіст може безпосередньо контролювати ціну ресурсу. Так, покупець-монополіст впливає на ціну ресурсів завдяки тому, що єдиний або декілька покупців можуть скуповувати значну частку наявної на ринку кількості певного ресурсу.
Ситуація, у якій підприємство виступає як монополіст у ролі покупця, називається монопсонією.
Здатність декількох покупців впливати на ціни тих ресурсів, що вони закупляють, визначає олігопсонію. У зв’язку з тим, що ціна за одиницю продукції зі збільшенням кількості її випуску знижується, граничний дохід на одиницю продукції завжди менший, ніж ціна. Звідси гранична дохідність ресурсу в такого підприємства нижча, ніж вартість граничного продукту. Розрахунок доходу монополіста від граничного продукту виражають як добуток фізичного обсягу граничного продукту (МР), виробленого з допомогою певного фактора, на величину граничного доходу (МR), тобто МRР = МР * МR. В результаті цього крива попиту на ресурс (МRР) для виробника, що функціонує в умовах недосконалої конкуренції, має тенденцію бути менш еластичною, ніж крива виробника в умовах досконалої конкуренції (рис. 2)
14 D = MRP 12 10 8 6 4 2 0 1 2 3 4 5 6 7 Q Кількість ресурсу, од.
Рис. 2. Крива попиту виробника на ресурси в умовах недосконалої конкуренції.
Це пов’язано з тим, що виробник в умовах недосконалої конкуренції менше реагує на зниження заробітної платні під час найму робітників, ніж в умовах досконалої конкуренції. Відносне небажання виробника використовувати більше ресурсів і, відповідно, виробляти більше продукції за зниження цін на ресурс є реакцією ринку ресурсів на тенденцію до скорочення обсягу продукції на ринку за недосконалої конкуренції.
За інших рівних умов підприємець в умовах недосконалої конкуренції вироблятиме менше продукції, що призведе до зменшення кількості використання ресурсів.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||
|