Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 2. Методика економічного аналізу та інформаційне забезпечення і організація аналітичної роботи

4.

3.

2.

1.

Тема 1. Предмет, об’єкт і завдання економічного аналізу

 

  1. Сутність економічного аналізу та його необхідність
  2. Предмет, об’єкт і суб’єкт аналізу
  3. Завдання економічного аналізу
  4. Види економічного аналізу

Економічний аналіз – це науковий метод пізнання сутності економічних процесів та явищ, що ґрунтується на розчленуванні їх на складові і на вивченні у взаємозв’язку і взаємозалежності. Економічний аналіз господарської діяльності – важливий елемент системи управління виробництвом, дійовий засіб виявлення внутрішньогосподарських резервів, основа розробки науково-обґрунтованих планів-прогнозів та управлінських рішень і контролю за виконанням їх з метою підвищення ефективності функціонування підприємства.

Щоб пізнати суть того, чи іншого об’єкту, явища, процесу необхідно:

- знати суть елементів з яких вони складаються;

- систему взаємозв’язків між ними;

- взаємозв’язок об’єкта, явища, процесу із оточуючим середовищем.

Сутність економічного аналізу полягає в дослідженні стану і розвитку п-ва, встановленні причин зміни результатів господарювання і розробці заходів, спрямованих на поліпшення діяльності аналізованого п-ва.

Необхідність ек. аналізу зумовлена потребою ефективного управління економікою п-в, яке в сучасних умовах дуже ускладнилось. Це пов’язано з:

- розширенням господарської самостійності та економічної відповідальності;

- підвищення динамізму внутрішнього і зовнішнього середовища, розширення економічних зв’язків;

- наростанням невизначеності і ризику;

- ентропією (недостатністю) інформації;

- недосконалістю методик ек. аналізу, які не завжди враховують специфіку діяльності нових агарних формувань і суб’єктів ринкової інфраструктури;

- недосконалістю методик застосування ЕОМ для проведення економ. Аналізу і використання його результатів в управлінні діяльністю

- ін.

 

Сукупним об’єктом аналізує результати господарської діяльності підприємства.

Предметом його вивчення є причинно-наслідкові зв’язки і залежності економічних явищ і процесів, що формують результати діяльності суб’єкта господарювання.

Суб’єктами аналізу господарської діяльностіє користувачі його результатів (на внутрішньому рівні – керівники підрозділів, менеджери, керівник підприємства; на зовнішньому – банки, акціонери, інвестори, кредитори, фінансові органи тощо).

Розрізняють користувачів:

- внутрішніх – керівники підприємства, менеджери, керівники підрозділів, учасники правління або власники підприємства;

- зовнішні – 1) з прямим фінансово-економічним інтересом (діючі інвестори, потенційні інвестори, банки, які надали кредит, потенційні кредитори); 2) з непрямим фінансово-економічним інтересом (податкові органи, фінансові органи, урядові структури, профспілки, страхові компанії, замовники і ін.); 3) без фінансово-економічним інтересу (органи статистики, арбітраж, аудиторські фірми).

Аналіз є по суті однією з основних функцій управління.

Основні функції управління:

1) аналітична (оцінка, діагноз, прогноз);

2) планова (цілі і стратегії, обґрунтування варіантів рішень, прийняття рішень);

3)організаційна (організаційні передумови; оптимізація, стимулювання);

4) керівництва (координації, регулювання, стабілізації);

5) облікова (контроль, формалізація, інформація).

Всі перелічені функції взаємопов’язані між собою.

 

Основними завданнями аналізу господарської діяльності є:

- вивчення механізму дії економічних законів, визначення закономірностей і тенденцій економічних явищ та процесів у конкретних умовах підприємства;

- контроль за виконанням планів, прогнозів, управлінських рішень, за ефективним використанням економічного потенціалу підприємства;

- вивчення впливу об’єктивних і суб’єктивних, зовнішніх і внутрішніх факторів на результати господарської діяльності, що дає змогу об’єктивно оцінювати роботу підприємства, правильно діагностувати його стан і прогнозувати розвиток на перспективу, виявляти основні напрями пошуку резервів підвищення його ефективності;

- пошук резервів підвищення ефективності виробництва на основі вивчення передового досвіду та досягнень науки і практики;

- оцінювання ступеня фінансових та операційних ризиків і вироблення внутрішніх механізмів управління ними з метою зміцнення ринкових позицій підприємства та підвищення дохідності бізнесу;

- оцінювання результатів діяльності підприємства з виконання планів досягнутого рівня розвитку економіки, використання наявних можливостей і діагностика його становища на ринку товарів та послуг;

- розробка проекту управлінського рішення для усунення виявлених недоліків та освоєння резервів підвищення ефективності господарської діяльності.

 

Класифікація аналізу господарської діяльності має важливе значення для правильного розуміння його змісту і завдань, для розробки методики його проведення та для організації аналітичного процесу.

За галузевою ознакою аналіз поділяється на:

- галузевий;

- міжгалузевий;

За ознакою часу, економічний аналіз поділяється на:

- перспективний (попередній);

- ретроспективний (наступний) – оперативний і підсумковий

За просторовою ознакою, аналіз поділяється на:

- внутріфірмовий;

- міжфірмовий (бенчмаркінг – система раннього попередження проблем, що назрівають);

За аспектами дослідження, аналіз поділяється на:

- фінансовий, техніко-економічний, соціально-економічний, маркетинговий, інвестиційний, функціонально-вартісний тощо.

За методикою дослідження об’єктів, розрізняють:

- якісний і кількісний, експрес-аналіз, маржинальний, ситуаційний, факторний, діагностичний, економіко-математичний тощо.

За суб’єктами аналізу – внутрішній, зовнішній.

За ступенем охоплення об’єктів – суцільний, вибірковий.

За змістом охоплення програми – комплексний і тематичний.

 

1. Методологічні принципи економічного аналізу

2. Метод і система методичних прийомів економічного аналізу

3. Основні джерела даних аналізу

4. Організація аналітичної роботи

 


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. II. Організація перевезень
  6. II. Організація перевезень
  7. II.1 Програмне забезпечення
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  11. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  12. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці




Переглядів: 545

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система параметрів і характеристик рівняння регресії | Результативність економічного налізу великою мірою залежить від того, на скільки при його проведені використовують достовірну, достатню і своєчасну інформацію.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.