МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 2. Методика економічного аналізу та інформаційне забезпечення і організація аналітичної роботи4. 3. 2. 1. Тема 1. Предмет, об’єкт і завдання економічного аналізу
Економічний аналіз – це науковий метод пізнання сутності економічних процесів та явищ, що ґрунтується на розчленуванні їх на складові і на вивченні у взаємозв’язку і взаємозалежності. Економічний аналіз господарської діяльності – важливий елемент системи управління виробництвом, дійовий засіб виявлення внутрішньогосподарських резервів, основа розробки науково-обґрунтованих планів-прогнозів та управлінських рішень і контролю за виконанням їх з метою підвищення ефективності функціонування підприємства. Щоб пізнати суть того, чи іншого об’єкту, явища, процесу необхідно: - знати суть елементів з яких вони складаються; - систему взаємозв’язків між ними; - взаємозв’язок об’єкта, явища, процесу із оточуючим середовищем. Сутність економічного аналізу полягає в дослідженні стану і розвитку п-ва, встановленні причин зміни результатів господарювання і розробці заходів, спрямованих на поліпшення діяльності аналізованого п-ва. Необхідність ек. аналізу зумовлена потребою ефективного управління економікою п-в, яке в сучасних умовах дуже ускладнилось. Це пов’язано з: - розширенням господарської самостійності та економічної відповідальності; - підвищення динамізму внутрішнього і зовнішнього середовища, розширення економічних зв’язків; - наростанням невизначеності і ризику; - ентропією (недостатністю) інформації; - недосконалістю методик ек. аналізу, які не завжди враховують специфіку діяльності нових агарних формувань і суб’єктів ринкової інфраструктури; - недосконалістю методик застосування ЕОМ для проведення економ. Аналізу і використання його результатів в управлінні діяльністю - ін.
Сукупним об’єктом аналізує результати господарської діяльності підприємства. Предметом його вивчення є причинно-наслідкові зв’язки і залежності економічних явищ і процесів, що формують результати діяльності суб’єкта господарювання. Суб’єктами аналізу господарської діяльностіє користувачі його результатів (на внутрішньому рівні – керівники підрозділів, менеджери, керівник підприємства; на зовнішньому – банки, акціонери, інвестори, кредитори, фінансові органи тощо). Розрізняють користувачів: - внутрішніх – керівники підприємства, менеджери, керівники підрозділів, учасники правління або власники підприємства; - зовнішні – 1) з прямим фінансово-економічним інтересом (діючі інвестори, потенційні інвестори, банки, які надали кредит, потенційні кредитори); 2) з непрямим фінансово-економічним інтересом (податкові органи, фінансові органи, урядові структури, профспілки, страхові компанії, замовники і ін.); 3) без фінансово-економічним інтересу (органи статистики, арбітраж, аудиторські фірми). Аналіз є по суті однією з основних функцій управління. Основні функції управління: 1) аналітична (оцінка, діагноз, прогноз); 2) планова (цілі і стратегії, обґрунтування варіантів рішень, прийняття рішень); 3)організаційна (організаційні передумови; оптимізація, стимулювання); 4) керівництва (координації, регулювання, стабілізації); 5) облікова (контроль, формалізація, інформація). Всі перелічені функції взаємопов’язані між собою.
Основними завданнями аналізу господарської діяльності є: - вивчення механізму дії економічних законів, визначення закономірностей і тенденцій економічних явищ та процесів у конкретних умовах підприємства; - контроль за виконанням планів, прогнозів, управлінських рішень, за ефективним використанням економічного потенціалу підприємства; - вивчення впливу об’єктивних і суб’єктивних, зовнішніх і внутрішніх факторів на результати господарської діяльності, що дає змогу об’єктивно оцінювати роботу підприємства, правильно діагностувати його стан і прогнозувати розвиток на перспективу, виявляти основні напрями пошуку резервів підвищення його ефективності; - пошук резервів підвищення ефективності виробництва на основі вивчення передового досвіду та досягнень науки і практики; - оцінювання ступеня фінансових та операційних ризиків і вироблення внутрішніх механізмів управління ними з метою зміцнення ринкових позицій підприємства та підвищення дохідності бізнесу; - оцінювання результатів діяльності підприємства з виконання планів досягнутого рівня розвитку економіки, використання наявних можливостей і діагностика його становища на ринку товарів та послуг; - розробка проекту управлінського рішення для усунення виявлених недоліків та освоєння резервів підвищення ефективності господарської діяльності.
Класифікація аналізу господарської діяльності має важливе значення для правильного розуміння його змісту і завдань, для розробки методики його проведення та для організації аналітичного процесу. За галузевою ознакою аналіз поділяється на: - галузевий; - міжгалузевий; За ознакою часу, економічний аналіз поділяється на: - перспективний (попередній); - ретроспективний (наступний) – оперативний і підсумковий За просторовою ознакою, аналіз поділяється на: - внутріфірмовий; - міжфірмовий (бенчмаркінг – система раннього попередження проблем, що назрівають); За аспектами дослідження, аналіз поділяється на: - фінансовий, техніко-економічний, соціально-економічний, маркетинговий, інвестиційний, функціонально-вартісний тощо. За методикою дослідження об’єктів, розрізняють: - якісний і кількісний, експрес-аналіз, маржинальний, ситуаційний, факторний, діагностичний, економіко-математичний тощо. За суб’єктами аналізу – внутрішній, зовнішній. За ступенем охоплення об’єктів – суцільний, вибірковий. За змістом охоплення програми – комплексний і тематичний.
1. Методологічні принципи економічного аналізу 2. Метод і система методичних прийомів економічного аналізу 3. Основні джерела даних аналізу 4. Організація аналітичної роботи
Читайте також:
|
||||||||
|