МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття, предмет та джерела адміністративного права.Адміністративне право займає особливе місце в механізмі правого регулювання, оскільки виступає необхідним і важливим інструментом, управління соціальними процесами в суспільстві. Немає такої галузі державного чи громадського життя, яка б не регулювалося адміністративним правом. Його норми регулюють діяльність органів виконавчої влади всіх рівнів, органів місцевого самоврядування, державних і недержавних підприємств, установ, організацій, їхній вплив постійно відчуває на собі конкретна людина. Адміністративне право - це галузь права, сукупність правових норм, що регулюють суспільні відносини у сфері державно-управлінської діяльності органів виконавчої влади всіх рівнів, а також органів місцевого самоврядування. Адміністративне право має свій предмет правового регулювання. Предметом адміністративного правового регулювання є суспільні відносини, що виникають, змінюються й припиняються у сфері державного управління. Особливостями відносин, що складають предмет адміністративного права є такі: 1) вони виникають у результаті державної владно-управлінської діяльності; 2) суб'єктом таких відносин є виконавчо-розпорядчий орган; 3) їх виникнення, зміна чи припинення є результатом свідомої, вольової, цілеспрямованої діяльності; 4) вони захищені правовими засобами, в тому числі й примусовими. Під джерелом адміністративного права розуміють зовнішню форму вираження його норм. Джерелаадміністративного права - це нормативно-правові акти, що містять адміністративно-правові норми. Джерела права поділяються на: - загальнодержавні(обов’язкові для виконання всіма органами управління незалежно від їх підпорядкування.) - галузеві і локальні (пошир тільки на конкретно визначені підвідомчі органи). Залежно від територіального устрою держави джерела поділяються на: - державні, - обласні, - міські, - районні. За юридичною силою найдоцільнішою є така класифікація: 1) Конституція України; 2) закони України; 3) постанови Верховної Ради України; 4) укази й розпорядження Президента України; 5) нормативні акти органів виконавчої влади: - постанови й розпорядження Кабінету Міністрів України; - накази й інструкції керівників центральних органів виконавчої влади; - акти урядових органів управління; - розпорядження місцевих державних адміністрацій (їх голів); 6) нормативні акти місцевих рад, їх виконавчих органів; 7) нормативні накази керівників державних підприємств, установ, організацій; 8) міжнародно-правові договори, ратифіковані та визнані державою; 9) акти судових органів. Важливим джерелом адміністративного права є Кодекс України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП), який було прийнято 7 грудня 1984 року і введено в дію 1 червня 1985 року. У ньому зосереджені норми, що регулюють і охороняють матеріальні і процесуальні суспільні відносини в сфері адміністративних правопорушень і адміністративної відповідальності. Структура КУпАП складається з 5 розділів, 33 глави, 330 статей. Зокрема Кодекс України про адміністративні правопорушення складається: 1) загальної частини, в якій дано визначення поняття адміністративного правопорушення і адміністративної відповідальності; передбачено порядок накладання адміністративних стягнень; 2) особливої частини,яка регулює питання адміністративних правопорушень у різних сферах; компетенції органів, що розглядають справи про адміністративні правопорушення; виконання постанов про накладання стягнень та ін. Проте в Україні вже давно назріла проблема прийняття нового Адміністративного кодексу. Система адм. права скл. з: 1) публічного адм. права – норми, які регулюють усі сусп. віднос. між юр особами і державою. 2)приватне – норми, що регулюють відносини між громадянами і державою. Читайте також:
|
||||||||
|