Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття, предмет та джерела адміністративного права.

Адміністративне право займає особливе місце в механізмі правого регулювання, оскільки виступає необхідним і важливим інструментом, управління соціальними процесами в суспільстві. Немає такої галузі державного чи громадського життя, яка б не регулювалося адміністративним правом. Його норми регулюють діяльність органів виконавчої влади всіх рівнів, органів місцевого самоврядування, державних і недержавних підприємств, установ, організацій, їхній вплив постійно відчуває на собі конкретна людина.

Адміністративне право - це галузь права, сукупність правових норм, що регулюють суспільні відносини у сфері державно-управлінської діяльності органів виконавчої влади всіх рівнів, а також органів місцевого самоврядування.

Адміністративне право має свій предмет правового регулювання.

Предметом адміністративного правового регулювання є суспільні відносини, що виникають, змінюються й припиняються у сфері державного управління. Особливостями відносин, що складають предмет адміністративного права є такі:

1) вони виникають у результаті державної владно-управлінської діяльності;

2) суб'єктом таких відносин є виконавчо-розпорядчий орган;

3) їх виникнення, зміна чи припинення є результатом свідомої, вольової, цілеспрямованої діяльності;

4) вони захищені правовими засобами, в тому числі й примусовими.

Під джерелом адміністративного права розуміють зовнішню форму вираження його норм.

Джерелаадміністративного права - це нормативно-правові акти, що містять адміністративно-правові норми.

Джерела права поділяються на:

- загальнодержавні(обов’язкові для виконання всіма органами управління незалежно від їх підпорядкування.)

- галузеві і локальні (пошир тільки на конкретно визначені підвідомчі органи).

Залежно від територіального устрою держави джерела поділяються на:

- державні,

- обласні,

- міські,

- районні.

За юридичною силою найдоцільнішою є така класифікація:

1) Конституція України;

2) закони України;

3) постанови Верховної Ради України;

4) укази й розпорядження Президента України;

5) нормативні акти органів виконавчої влади:

- постанови й розпорядження Кабінету Міністрів України;

- накази й інструкції керівників центральних органів виконавчої влади;

- акти урядових органів управління;

- розпорядження місцевих державних адміністрацій (їх голів);

6) нормативні акти місцевих рад, їх виконавчих органів;

7) нормативні накази керівників державних підприємств, установ, організацій;

8) міжнародно-правові договори, ратифіковані та визнані державою;

9) акти судових органів.

Важливим джерелом адміністративного права є Кодекс України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП), який було прийнято 7 грудня 1984 року і введено в дію 1 червня 1985 року.

У ньому зосереджені норми, що регулюють і охороняють матеріальні і процесуальні суспільні відносини в сфері адміністративних правопорушень і адміністративної відповідальності.

Структура КУпАП складається з 5 розділів, 33 глави, 330 статей.

Зокрема Кодекс України про адміністративні правопорушення складається:

1) загальної частини, в якій дано визначення поняття адміністративного правопорушення і адміністративної відповідальності; передбачено порядок накладання адміністративних стягнень;

2) особливої частини,яка регулює питання адміністративних правопорушень у різних сферах; компетенції органів, що розглядають справи про адміністративні правопорушення; виконання постанов про накладання стягнень та ін.

Проте в Україні вже давно назріла проблема прийняття нового Адміністративного кодексу.

Система адм. права скл. з:

1) публічного адм. права – норми, які регулюють усі сусп. віднос. між юр особами і державою.

2)приватне – норми, що регулюють відносини між громадянами і державою.


Читайте також:

  1. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  2. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  3. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  4. Абетково-предметний покажчик
  5. Адміністративний арешт як вид адміністративного стягнення
  6. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Аксіологія права у структурі філософсько-правового знання. Соціальна цінність права.
  9. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  10. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  11. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  12. Аналіз доцільності фінансових інвестицій у корпоративні права.




Переглядів: 5203

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Громадянство України як постійний зв'язок особи і держави. | Поняття адміністративного правопорушення, його ознаки, склад. Види адміністративних стягнень.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.