МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Особливості правової охорони зелених насаджень у населених пунктах.Рослинний світ визначається як сукупність всіх видів рослин, а також грибів і утворених ними угруповань на території держави, що включає території земної суши й водного простору, а також континентального шельфу й виняткової (морський) економічної зони. До рослинного миру відносяться тільки дикі рослини, екологічно пов'язані із природним природним середовищем. Разом з тим, чинне законодавство виділяє об'єкти рослинного миру й природні рослинні ресурси. До теми 7: Правова охорона рослинного та тваринного світу. Відповідальність за порушення законодавства про надра. розділ 6 Кодексу України про надра, а також ст.ст. 26, 27 Кін; ст. 162'1 Кримінального Кодексу України; ст.ст. 57, 58 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Законодавство минулого періоду підрозділяло рослинний мир на лісову рослинність і дику рослинність поза лісами, хоча лісова рослинність і дикоростуча рослинність поза лісами в їхньому природному стані як природні об'єкти становлять єдиний рослинний мир. Однак, у цей час суспільні відносини із приводу використання й охорони лісової рослинності й дикого рослинного миру поза лісами, регулюються різними законодавчими актами. Так, відносини пов'язані з використанням і охороною лісів регулюються Лісовим кодексом,а використання й охорона дикої рослинності – законодавством про рослинний світ поза лісами. Така диференціація між лісовим і флороохоронним законодавством значно поглибилася у зв'язку із прийняттям Закону України «Про рослинний світ». Закон «Про рослинний світ»не поширюється регулювання відносин у сфері охорони й відтворення культурних рослин і багаторічних насаджень сільськогосподарського призначення, садівництва або огородництва.Отже, культурні рослини, вирощувані в результаті трудової діяльності для реалізації або споживання, є майном і не ставляться до об'єктів рослинного миру. Відносини із приводу використання й охорони цих рослин регулюються відповідно аграрним і цивільним законодавством. До об'єктів рослинного миру ставляться дикоростучі й інші несільськогосподарського призначення судинні рослини, мохоподібні, водорості, лишайники, а також гриби на всіх стадіях розвитку й утворені ними природні угруповання. Природні рослинні ресурси – це об'єкти рослинного миру, які використовуються або можуть бути використані населенням, для потреб виробництва й інших потреб. Законодавством України про рослинний світ підрозділяються на природні рослинні ресурси загальнодержавного та місцевого значення. Державне керуванняв області охорони й відтворення природних рослинних ресурсів залежить від підрозділу їх на ресурси загальнодержавного й місцевого значення. Керування в сфері охорони рослинних ресурсів здійснюється центральними й місцевими органами виконавчої влади. У свою чергу вони підрозділяються на управлінські органи загальної й спеціальної компетенції. Загальне державне керування в сфері використання, охорони й відтворення рослинного миру здійснює Кабінет Міністрів України. Спеціально вповноваженим центральним органом виконавчої влади є Міністерство охорони навколишнього природного середовища. Місцевими органами керування в області охорони рослинного миру загальної компетенції є виконавчі комітети відповідних Рад і органи місцевого самоврядування. Функції спеціально вповноважених органів керування на місцях виконують місцеві органи Міністерства навколишнього природного середовища. Державний контрольв області використання, охорони й відтворення рослинного миру здійснюється Кабінетом Міністрів України, спеціально вповноваженим центральним органом виконавчої влади в області охорони навколишнього природного середовища і його органів на місцях, місцевими державними адміністраціями й іншими спеціально уповноваженими на це органами виконавчої влади відповідно до діючого законодавства. Спеціальні контрольні функції здійснюються органом виконавчої влади в області охорони рослинного миру й навколишнього природного середовища. Суспільний контрольв області використання, охорони й відтворення рослинного миру здійснюється суспільними інспекторами по охороні навколишнього природного середовища. Державний кадастррослинного миру ведеться з метою обліку кількісних , якісних і інших характеристик природних рослинних ресурсів, обсягу, характеру й режиму їхнього використання, а також для здійснення систематичного контролю за якісними й кількісними змінами в рослинному світі й для забезпечення органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування, власників і користувачів, у тому числі орендарів земельних ділянок, на яких перебувають об'єкти рослинного миру, відомостями про стан рослинного миру. Державний моніторингрослинного миру являє собою збір, обробку, збереження й аналіз інформації про стан об'єктів рослинного миру й природних рослинних ресурсів з метою прогнозування їхніх змін і розробки науково обґрунтованих рекомендацій для прийняття ефективних управлінських рішень в області охорони й відтворення рослинного миру. Моніторинг рослинного миру є складовою частиною державного моніторингу навколишнього природного середовища й здійснюється в порядку, обумовленому Кабінетом Міністрів України. Загальне використання природних рослинних ресурсів здійснюється громадянами з дотриманням установлених вимог без одержання відповідних дозволів. У порядку загального використання природних рослинних ресурсів громадяни можуть збирати лікарську й технічну сировину, квіти, ягоди, плоди, гриби й інші харчові продукти для задоволення власних потреб, а також використовувати ці ресурси в рекреаційних, оздоровчих, культосвітніх і виховних цілях. Загальне використання природних рослинних ресурсів може бути обмежене в ряді випадків, зокрема у випадку їхнього виснаження, різкого зменшення популяційної різноманітності й т.д. Рішення про таке обмеження можуть приймати місцеві органи виконавчої влади. У той же час забороняється збирання в порядку загального використання дикоростучих рослин, віднесених до переліку наркомістких рослин, їхніх плодів, насінь, залишків після збору, залишків сировини й ін. Забороняється також торгівля лікарськими й декоративними видами рослин і їхніх частин (корінь, стебла, плоди й т.д.), зібраними в порядку загального користування природних рослинних ресурсів. Законодавством України визначається також мета використання природних рослинних ресурсів. Так, використання природних рослинних ресурсів із природоохоронною, рекреаційною, оздоровчою, культурно-освітньою й виховною метою здійснюється в порядку загального використання. Загальне використання природних ресурсів на всій території України здійснюється безкоштовно. Законодавством України передбачені умови й види спеціального використання природних рослинних ресурсів, що здійснюється з дозволу фізичними і юридичними особами для задоволення їхніх потреб з метою отримання прибутку. Таке природокористування рослинними ресурсами буває платним і здійснюється в межах установлених у дозволах лімітів їхнього використання. Крім того, використання природних рослинних ресурсів може здійснюватися з науково-дослідною й господарською метою для задоволення потреб населення й виробництва технічної, лікарської, пряно-ароматичної, харчової сировини з дикоростучих рослин, для випасу худоби й забезпечення інших потреб тваринництва, для потреб бджільництва, для потреб мисливського й рибного господарства. Відтворення природних ресурсівздійснюється власниками й користувачами (у тому числі орендарями) земельних ділянок, на яких перебувають об'єкти рослинного миру. Обсяги робіт по відновленню природних рослинних ресурсів і способи їхнього проведення визначаються проектами, які затверджуються спеціально вповноваженими органами.
Відповідно до Правил утримування зелених насаджень міст і інших населених пунктів,затверджених наказом Держкомжитлокомунгоспу №70 від 29 червня 1994 року,зелена рослинність у них підрозділяється на: - зелені насадження загального користування; - зелені насадження обмеженого користування; - зелені насадження спеціального призначення. Зелені насадження загального користування призначені для масового відпочинку населення, здійснюваного в міських парках, парках культури й відпочинку, скверах житлових районів, бульварах, набережних, лісопарках і т.д. Зелені насадження обмеженого користування являють собою насадження на території суспільних і житлових будинків, насадження окремих громадян, шкіл, дитячих установ, спортивних і оздоровчих установ і т.д. Зелені насадження спеціального призначення – це насадження виставок, об'єктів природно-заповідного фонду, цвинтарів, розплідників, квітникових і зелених господарств та інші насадження. Правовий режим використання й охорони цих зелених насаджень визначається їхніми власниками й спеціальним законодавством. Землі зелених зон ставляться до земель рекреаційного призначення, і на них забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за цільовим призначенням, тобто для організованого масового відпочинку й туризму населення. Ліса зелених зон підрозділяються на лісопаркову й лісогосподарську частини. Різні категорії охоронних зон містять у собі: санітарно-захисні зони; зони охорони вод; зони округів санітарної охорони лікувально-оздоровчих територій; шумозахисні екрани й т.д. Читайте також:
|
||||||||
|