Тема 2. Інформаційне та методичне забезпечення маркетингового аналізу
В основі проведення будь-якого виду аналізу, в т.ч. і маркетингового, знаходиться достовірна, надійна та точна інформація. Від характеристик останньої в великій мірі залежить якість проведеного аналізу та отриманих результатів.
Інформація – це сукупність відомостей, які можуть виступати в формі цифр, фактів, оцінок тощо, які зменшують невизначеність в процесі прийняття рішення.
Інформація для проведення маркетингового аналізу – це відомості стосовно предмета аналізу; це сукупність відомостей, які виступають у формі цифр, фактів, оцінок тощо стосовно основних структурних елементів маркетингового процесу та факторів макро- та мікросередовища підприємства.
Вимоги, що ставляться до інформації, в значній мірі співзвучні з вимогами щодо проведення маркетингових досліджень, принципів маркетингового аналізу та представлені на рис. 2.1.
Рис. 2.1. Вимоги до інформації, що використовується в процесі маркетингового аналізу
Важливим питанням формування інформаційної бази аналізу, який до певної міри дасть можливість забезпечити вищезгадані вимоги, є класифікація інформації за різними критеріями. Вона дозволяє впорядкувати величезний масив цифр, фактів відповідно до визначених цілей.
Основні класифікаційні ознаки та види інформації представлено на рис. 2.2.
Рис. 2.2. Класифікація видів інформації для проведення маркетингового аналізу