МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||
Загальні відомості. Класифікація. МатеріалиГЛАВА 7. ВАЛИ ТА ОСІ МУФТИ ДЛЯ З’ЄДНАННЯ ВАЛІВ З’ЄДНАННЯ ТИПУ “ВАЛ – МАТОЧИНА”.
Зубчасті колеса, шківи, зірочки, барабани, муфти та інші елементи машин здійснюють обертовий рух разом з осями і валами, на яких вони розміщені та які забезпечують для цих елементів постійне положення геометричної осі обертання. Осі служать для підтримування різноманітних деталей машин і механізмів, що обертаються разом з ними чи на них. Обертаються осі відносно опор, що називають вальницями. Осі не передають обертового моменту. Вони можуть бути рухомими (рис. 7.1, а, де обертання барабану 1 передається через з’єднаний з ним зубчатий вінець 2, а барабан шпонкою 3 з’єднаний з віссю 4, яка обертається у вальницях 5) або нерухомими (рис. 7.1, б, де обертання барабану 1, як і в попередньому випадку, передається від вінця 2, але барабан не з’єднаний з віссю 3 – вона нерухома, оскільки стопориться планками 5, що кріпляться ґвинтами зі станиною машини; втулка 4 служить для зменшення тертя). Вали, на відміну від осей, призначені для передачі обертових моментів і у більшості випадків для підтримки різноманітних деталей машин, що обертаються разом з ними відносно опор. Класифікація осей та валів. Осі, як правило, виготовляють прямими (рис. 7.1). За геометричною формою вали поділяються на прямі, колінчасті (вісь – просторова ламана лінія) і гнучкі (змінювана просторова геометрична вісь) (рис. 7.2, е). За конструкцією вали передач (рис. 7.2) бувають: а – гладкі (трансмісійні та ін.); б – ступінчасті; в – шліцеві; г – вали-шестерні; ґ – вали-напівмуфти; д – карданно-телескопічні; е – гнучкі; є – кулачкові. Корінні вали машин несуть на собі окрім деталей передач робочі органи машин двигунів або знарядь – колеса або диски турбін, кривошипи, інструменти, затискні патрони і т. ін. На рис. 7.3 показані основні види корінних валів: а – вали турбін; б – вали електричних двигунів; в – шпинделі верстатів; г – колінчасті вали; ґ – ексцентрикові вали. Щодо вісей, то вони теж класифікуються за призначенням. На рис. 7.4 подана класифікація осей: а – осі пасових, зубчастих та інших передач; б – осі підіймально-транспортних машин; в – осі транспортних машин. Опорні частини валів та осей називають цапфами або шийками. Прямі вали поділяють на вали постійного діаметра (вали трансмісійні і суднові багатопрогінні, див. рис. 7.2, а); вали ступінчасті (більшість валів, див. рис. 7.2, б-г, є; рис. 7.3, а-в, ґ); вали з фланцями для з’єднання по довжині (рис. 7.3, г), а також вали з нарізними зубцями – шестерні.
Читайте також:
|
||||||||||||||
|