Зубчасті колеса. Шестерні виконують заодно із валом (вал-шестерні) при передатному числі пари , за менших значень u шестерні насаджуються на вал.
Суцільне зубчасте колесо складається із трьох конструктивних елементів: зубчастого обода, диска і маточини. Заготовку такого колеса дістають штампуванням. В оптимальній конструкції зубчастого колеса обід та маточина симетричні відносно диска. Відношення довжини маточини до діаметра отвору приймають не менше 1,0.
Бандажоване колесо складається із тих же конструктивних елементів, що й суцільне, але на обід напресовують зубчастий бандаж, що має додаткове кріплення ґвинтами або прогоничами.
Основні елементи конструкції циліндричного зубчастого колеса (рис. 6.3) пов’язані залежностями:
(6.1)
де – сумарне число зубців шестірні та колеса; – міжвісева відстань передачі.
Плішкові (шпонкові), шліцеві та безплішкові з’єднання. В редукторах загальномашинобудівного застосування для з’єднання з валами коліс, муфт та інших деталей найчастіше застосовують шпонки. Шпонкові з’єднання виконуються у відповідності з вимогами ГОСТ 23360.
Шліцеві з’єднання у редукторах загальномашинобудівного застосування використовуються в окремих випадках, наприклад в черв’ячних редукторах типу РЧУ, Ч, в яких отвір порожнистого тихохідного вала виконується шліцевим.