Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальні відомості, призначення та класифікація

ГЛАВА 10. МУФТИ

Рис. 9.11. Поля допусків деталей

 

Заувага. Для запобігання структурних змін в матеріалі температура нагріву tn повинна бути меншою від допустимої: tadm= 230¸2400C для сталі; tadm=150¸2000C для бронзи.

 

 

Муфтице пристрої для передачі обертового руху та обертового моменту з одного вала на інший, розміщений співвісно, або із вала на встановлену на ньому деталь. Проте можливе з’єднання і неспіввісних валів, крім того, деякі муфти (глухі) можуть передавати також згинальні моменти і осьові зусилля, тобто з’єднувати вали в одне ціле – “на-глухо”. Поряд зі з’єднувальними функціями (кінематичними та силовими) муфти часто виконують одночасно ще й інші функції, а саме:

- керування роботою – вмикання і вимикання виконавчого механізму при двигуні, що працює; полегшення запуску машини та ін. здійснюється за допомогою керованих муфт;

- реґулювання параметрів – обмеження частоти обертання (максимальної чи мінімальної), запобігання деталей і машин від випадкових (недопустимих) перевантажень здійснюється граничними муфтами;

- компенсування похибок монтажу і пов’язаних з ними неґативних наслідків – компенсація неточностей у відносному розташуванні валів (поздовжньому, поперечному, кутовому), які виникають при монтажі обладнання; ослаблення вібрацій, поштовхів та ударів – за допомогою компенсних муфт.

За характером з’єднання валів муфти поділяються на нерозчіпні (постійні) і зчіпні (керовані та самокеровані).

Вирішення питання, яку муфту слід застосовувати, залежить від вимог, що ставляться у кожному конкретному випадку з’єднання валів, а тому використовується на практиці розмаїття конструкцій муфт. А це все утруднює проведення типізації існуючих муфт та їхню класифікацію. Найбільш узагальнена і ємка класифікація механічних муфт подана на рис. 10.1.

Найуживаніші муфти як складальні одиниці стандартизовані (стандарти України (ДСТУ), міждержавні (ГОСТ) та галузеві). Значну кількість стандартів на муфти розроблено спеціалістами Науково-дослідного і проектно-конструкторського інституту редукторобудування (НДІ редуктор) Мінмашпрому України, що прийняті як міждержавні стандарти країн СНД.

Муфти можуть передавати обертовий момент до 1000000 Нм, застосовуватися при частоті обертання до 105 с-1, з’єднувати вали під кутом до 45о (шарнірні муфти) і допускати кількість вмикань до 300÷350 на годину.

Основна характеристика муфт при їхньому виборі за стандартом, каталогом або довідником – передаваний муфтою крутний момент, що враховує найважчі умови її навантаження і називається розрахунковим крутним моментом

 

Тр = kpT, (10.1)

 

Рис. 10.1. Блок-схема класифікації муфт

 

де Т – крутний момент, який передається муфтою при усталеному режимі роботи (номінальний момент) і визначається залежністю Т = Р/, де Р – потужність, а кутова швидкість; kp – коефіцієнт динамічності або режиму роботи, що враховує додаткові динамічні навантаги на муфту, його значення (kp = 1÷6) залежить від типу приводного двигуна, характеру навантаги, умов роботи і типу виконавчого механізму (див. табл. 10.1).

Оскільки муфти вибираються за державним чи галузевими стандартами, то їхні розрахунки проводяться як перевіркові.

Таблиця 10.1 – коефіцієнти динамічності (режиму роботи) kp для привода від електродвигуна

Найменування машин kp
Динамомашини Вентилятори відцентровані і повітродувки Помпи відцентрові Помпи і компресори поршневі Конвеєри стрічкові Конвеєри ґвинтові, ланцюгові і скребкові Верстати металообробні зі зворотньо-поступальним рухом Верстати деревообробні Млини кульові, дробарки, ножиці, молоти Елеватори, підіймачі, крани 1÷2 1,25÷1,5 1,5÷2 2÷3 1,25÷1,5 1,5÷2 1,25÷1,5 1,5÷2,5 1,5÷2 2÷3 3÷4

 

Заувага: У приводах від поршневих двигунів значення kp слід збільшити на 50÷70%.

 


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. V. Класифікація рахунків
  5. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  6. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  7. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  8. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  9. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  10. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  11. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  12. Банківський кредит та його класифікація.




Переглядів: 1118

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
З’єднання деталей гарантованим натягом | Комбінованих муфт

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.