МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||
Загальні відомості, призначення та класифікаціяГЛАВА 10. МУФТИ Рис. 9.11. Поля допусків деталей
Заувага. Для запобігання структурних змін в матеріалі температура нагріву tn повинна бути меншою від допустимої: tadm= 230¸2400C для сталі; tadm=150¸2000C для бронзи.
Муфтице пристрої для передачі обертового руху та обертового моменту з одного вала на інший, розміщений співвісно, або із вала на встановлену на ньому деталь. Проте можливе з’єднання і неспіввісних валів, крім того, деякі муфти (глухі) можуть передавати також згинальні моменти і осьові зусилля, тобто з’єднувати вали в одне ціле – “на-глухо”. Поряд зі з’єднувальними функціями (кінематичними та силовими) муфти часто виконують одночасно ще й інші функції, а саме: - керування роботою – вмикання і вимикання виконавчого механізму при двигуні, що працює; полегшення запуску машини та ін. здійснюється за допомогою керованих муфт; - реґулювання параметрів – обмеження частоти обертання (максимальної чи мінімальної), запобігання деталей і машин від випадкових (недопустимих) перевантажень здійснюється граничними муфтами; - компенсування похибок монтажу і пов’язаних з ними неґативних наслідків – компенсація неточностей у відносному розташуванні валів (поздовжньому, поперечному, кутовому), які виникають при монтажі обладнання; ослаблення вібрацій, поштовхів та ударів – за допомогою компенсних муфт. За характером з’єднання валів муфти поділяються на нерозчіпні (постійні) і зчіпні (керовані та самокеровані). Вирішення питання, яку муфту слід застосовувати, залежить від вимог, що ставляться у кожному конкретному випадку з’єднання валів, а тому використовується на практиці розмаїття конструкцій муфт. А це все утруднює проведення типізації існуючих муфт та їхню класифікацію. Найбільш узагальнена і ємка класифікація механічних муфт подана на рис. 10.1. Найуживаніші муфти як складальні одиниці стандартизовані (стандарти України (ДСТУ), міждержавні (ГОСТ) та галузеві). Значну кількість стандартів на муфти розроблено спеціалістами Науково-дослідного і проектно-конструкторського інституту редукторобудування (НДІ редуктор) Мінмашпрому України, що прийняті як міждержавні стандарти країн СНД. Муфти можуть передавати обертовий момент до 1000000 Нм, застосовуватися при частоті обертання до 105 с-1, з’єднувати вали під кутом до 45о (шарнірні муфти) і допускати кількість вмикань до 300÷350 на годину. Основна характеристика муфт при їхньому виборі за стандартом, каталогом або довідником – передаваний муфтою крутний момент, що враховує найважчі умови її навантаження і називається розрахунковим крутним моментом
Тр = kpT, (10.1)
Рис. 10.1. Блок-схема класифікації муфт
де Т – крутний момент, який передається муфтою при усталеному режимі роботи (номінальний момент) і визначається залежністю Т = Р/, де Р – потужність, а – кутова швидкість; kp – коефіцієнт динамічності або режиму роботи, що враховує додаткові динамічні навантаги на муфту, його значення (kp = 1÷6) залежить від типу приводного двигуна, характеру навантаги, умов роботи і типу виконавчого механізму (див. табл. 10.1). Оскільки муфти вибираються за державним чи галузевими стандартами, то їхні розрахунки проводяться як перевіркові. Таблиця 10.1 – коефіцієнти динамічності (режиму роботи) kp для привода від електродвигуна
Заувага: У приводах від поршневих двигунів значення kp слід збільшити на 50÷70%.
Читайте також:
|
||||||||||||
|