Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальні відомості, призначення та класифікація пружин

ГЛАВА 17. ПРУЖИНИ

ДЕТАЛЕЙ МАШИН

 

Пружинаяк пружний елемент – деталь, що призначена для поглинання і віддачі механічної енергії шляхом використання сил пружності її деформованого стану.

Пружини мають широке розповсюдження в сучасних машинах, верстатах, приладах. У конструкціях багатьох механізмів можуть бути десятки і сотні пружин, які виконують відповідальні і складні функції, а саме:

– створюють задані постійні сили – початкового стиску або натягу в передачах тертям, гальмах, фрикційних муфтах, клапанах, запобіжних пристроях, вальницях; зрівноважують сили важкості та інші сили;

– виконують функції двигуна завдяки попередньому акумулюванню енергії шляхом заводу (пружини приладів точної механіки, наприклад, годинників);

– здійснюють силове замикання кінематичних пар, в основному кулачкових, щоб позбутися впливу люфтів (проміжків) на точність переміщень або спростити конструкцію механізмів;

– служать як віброізолятори чи амортизатори в транспортних машинах – автах, вагонах, приладах, опорах машин;

– сприймають енергію ударів (буферні пружини вагонів, артилерійських гарматах і т. ін); завдяки пружним елементам енергія удару поглинається на великих переміщеннях і сила удару відповідно зменшується; буферні та віброізоляційні пружини на відміну від попередніх акумулюють не корисну, а шкідливу для роботи машини енергію;

– служать для вимірювання сил, температур, переміщень, які спричиняють пружні деформації пружин (у вимірювальних приладах).

За видом навантаги розрізняють пружини розтягу, стиску, кручення та згину, а за формою та конструкцією – на ґвинтові та іншої форми.

Найросповсюдженішими є виті циліндричні ґвинтові пружини розтягу і стиску, які виготовляються із дроту круглого перерізу (діаметр дроту умовно до 10 мм). Але коли діаметр заготовки сягає 100 мм і більше, то це вже не дріт, а спеціальний прокат круглого перерізу (пружини-амортизатори ракетних установок).

Пружини розтягу, як правило, навивають без просвітів між витками, а у більшості випадків – з початковим натягом (тиском) між витками, який частово компенсує зовнішню навантагу. Натяг звичайно складає (0,25÷0,3)Fгр, де Fгр – граничне зусилля для пружини, при якому повністю вичерпуються пружні властивості матеріалу.

У конструкціях пружин розтягу передбачені зачіпки – кінцеві відігнуті витки, якими ці пружини сприймають зовнішню навантагу (для пружин діаметром до 4мм).Витки-зачіпки мають високу концентрацію напруг в місцях відгину і зменшений втомний опір.

Пружини розтягу діаметром більше 4мм мають часто зачіпки.

Пружини стиску навивають з просвітом між витками,який повинен на 10÷20% перевищувати вісеві пружні переміщення кожного витка при найбільшій зовнішній навантазі.

Для створення опорних площин кінцеві витки пружин стиску підтискуються до сусідніх і їх зішліфовують перпендикулярно осі.

Співвісність пружин зі спряжуваними деталями забезпечу­ється встановленням опорних витків у спеціальні тарілки, у розточки корпуса, рівці. Так само центрують і концентричні пружини.

Якщо пружини довгі, то вони під навантагю втрачають стійкість (роздаються). Тому такі пружини ставлять на спеціальні оправки або в стакани.

Пружини кручення. Конструктивно виті циліндричні пружини кручення аналогічні витим пружинам розтягу і стиску. Щоб уникнути тертя при навантаженні їх навивають з невеликим просвітом (в межах 0,5 мм). Вони мають особливі причіпи (кінці) для передачі пружині закручу­вального моменту. Ці пружини звичайно встановлюютьна оправках.

 


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. V. Класифікація рахунків
  5. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  6. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  7. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  8. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  9. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  10. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  11. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  12. Банківський кредит та його класифікація.




Переглядів: 1072

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перевірковий розрахунок ненапруженого різевого з’єднання. | Матеріали пружин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.