МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Правові засади створення та державної реєстрації банківПорядок створення та державної реєстрації банків визначають закони «Про банки і банківську діяльність», «Про Національний банк України», а також Положення НБУ про порядок створення і державної реєстрації банків, відкриття їх філій, представництв, відділень. Процес реєстрації банку, як було зазначено вище, можна умовно поділити на декілька етапів. Перший етап — підготовчий. Засновники банку мають досягти попередньої згоди щодо створення банку та сформувати ініціативну групу. На цьому етапі визначають організаційно-правову форму новостворюваного банку, форми власності, кількісні параметри участі кожного із засновників у формуванні статутного капіталу банку. Узгоджують найменування банку та готують статутні документи. Наступний — етап державної реєстрації. Відповідно до чинного законодавства для державної реєстрації банку уповноважена засновниками особа або голова спостережної ради подає до територіального управління НБУ за місцем створення банку такі документи: • заяву про реєстрацію банку, засвідчену підписом уповноваженої особи або голови спостережної (наглядової) ради; • установчий договір, підписаний засновниками (учасниками) банку та засвідчений відбитком їхньої печатки; • статут банку, затверджений установчими зборами (зборами учасників) і підписаний головою правління банку; • протокол установчих зборів (зборів учасників); • бізнес-план, що визначає види діяльності, які банк планує здійснювати, на поточний рік і стратегію діяльності на наступні три роки (на кожен рік окремо), засвідчений підписами засновників банку та (або) головою спостережної ради; • документи, що дозволяють зробити висновок про бездоганну ділову репутацію голови, його заступників та членів спостережної (наглядової) ради банку (у тому числі довідки банків, у яких отримано кредити, про стан виконання зобов'язань щодо їх повернення, анкету); • копії платіжних документів про сплату юридичними та фізичними особами — учасниками банку внесків до статутного капіталу; • висновки аудиторських фірм (аудиторів), складені за підсумками перевірки фінансової звітності юридичних осіб — учасників банку, незалежно від їхньої організаційно-правової форми та форми власності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік і подавати фінансову звітність згідно з чинним законодавством України; • фізичні особи — учасники банку, які вносять кошти до статутного капіталу банку в розмірі, що перевищує 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, установлених на день сплати коштів, для підтвердження джерел походження цих коштів та наявності доходів у розмірі, достатньому для внесення до статутного капіталу банку, подають довідки органів Державної податкової адміністрації України про доходи, що залишилися після оподаткування, за останній фінансовий рік; • фінансову звітність юридичних осіб — учасників банку, які братимуть активну участь в управлінні банку, за останні чотири звітні періоди; • установчі документи учасників банку (нотаріально засвідчені копії); • копію свідоцтва про державну реєстрацію учасників, засвідчену в нотаріальному порядку; • копію ліцензії Державної комісії з цінних паперів і фондового ринку на здійснення діяльності зберігача або торговця цінними паперами, виданої засновникам (акціонерам), учасникам банку (якщо вони здійснюють таку діяльність); • копію рішення органів Антимонопольного комітету України про згоду на створення відповідного банку у випадках, передбачених чинним законодавством України; • документи, які підтверджують ділову репутацію юридичних осіб — учасників банку (крім місцевого кооперативного банку), які мають істотну участь; • копії установчих документів власників істотної участі в юридичній особі — учаснику банку, яка матиме істотну участь у банку, засвідчені в нотаріальному порядку, їхню фінансову звітність за останні чотири звітні періоди (квартали) та висновки аудиторських фірм (аудиторів) про підтвердження їхньої звітності за останній звітний період (квартал); • анкету, заповнену фізичною особою, яка має істотну участь в юридичній особі — учаснику банку; • документи, що підтверджують ділову репутацію фізичних осіб — учасників банку (крім місцевого кооперативного банку), які матимуть істотну участь у банку; • копію платіжного документа про внесення плати за державну реєстрацію банку. До НБУ подається інформація про суму коштів, вкладених в інші банки на умовах субординованого боргу. Документи для отримання учасником дозволу на придбання істотної участі в банку подають одночасно з документами для державної реєстрації банку. Зміст вищезазначених документів, порядок їх заповнення та оформлення, специфіку документів залежно від організаційно-правових форм та форм власності банків визначає Положення про порядок створення і державної реєстрації банків, відкриття їх філій, представництв, відділень. У разі потреби НБУ має право вимагати від засновників банку додаткові документи, які містять інформацію, потрібну для прийняття рішення про реєстрацію банку (зокрема, установчі документи засновників (акціонерів), учасників — власників істотної участі банку — оригінали або копії, засвідчені в нотаріальному порядку), фінансову звітність юридичних осіб за встановленими формами, а також інформацію про відсутність заборгованості за платежами до бюджету). При поданні документів на створення та державну реєстрацію банку його акціонери та учасники мають додня скликання установчих зборів та державної реєстрації банку сплатити кошти в розмірі не менше 30% (для закритих акціонерних товариств — 50%) номінальної вартості акцій (часток) — але не менше розміру, передбаченого ст. 31 Закону «Про банки і банківську діяльність», — та оплатити повну вартість акцій (часток) у строки, передбачені установчими документами — але не пізніше 12 місяців з часу державної реєстрації банку. Територіальне управління НБУ за місцезнаходженням банку в місячний строк з дати отримання від банку повного пакета документів готує висновок про: • загальну оцінку фінансового стану, платоспроможність і ділову репутацію учасників банку, які матимуть істотну участь у банку, наявність власних коштів для внесення до статутного капіталу банку і підтвердження внесення на накопичувальний рахунок банку коштів до статутного капіталу кожним учасником у передбачених Законом розмірах; • наявність приміщення, придатного для розміщення банку та будівництва касового вузла (перевіряється на місці); • ділову репутацію голови, його заступників та членів спостережної ради банку; голови, його заступників та членів правління (ради директорів) банку і головного бухгалтера та його заступників; • професійну придатність голови, його заступників та членів правління (ради директорів) банку і головного бухгалтера та його заступників; • відповідність установчих документів банку вимогам чинного законодавства України. Документи для реєстрації банку розглядає Генеральний департамент банківського нагляду та, в разі потреби, інші департаменти, потім їх подають на розгляд Комісії національного банку з питань нагляду та регулювання діяльності банків. НБУ в особі Правління приймає рішення про державну реєстрацію або відмову в державній реєстрації банку не пізніше як за три місяці з часу подання повного пакета документів. Після реєстрації банку в територіальному управлінні НБУ за його місцезнаходженням відкривається кореспондентський рахунок, на який не пізніше наступного дня після його відкриття із накопичувального рахунку перераховують зібрані кошти, що утворюють статутний капітал банку. Законодавство містить перелік підстав, на яких НБУ може відмовити в державній реєстрації банку. У цьому разі кошти з накопичувального рахунку повертаються учасникам банку за їхньою заявою протягом трьох робочих днів. Рішення про відмову в державній реєстрації банку може бути оскаржене в судовому порядку. Однією з передумов діяльності банків є наявність у його засновників (учасників) істотної участі в банку. Згідно із Законом «Про банки і банківську діяльність» під істотною участю розуміють пряме або непряме, самостійне або спільне з іншими особами володіння десятьма і більше відсотками статутного капіталу чи права голосу придбаних акцій (паїв) юридичної особи або незалежну від формального володіння можливість вирішального впливу на керівництво чи діяльність юридичної особи. Акціонери (учасники) банку (юридичні та фізичні особи), які володіють істотною участю в банку, у разі її збільшення, внаслідок якого їхня перевищить 25, 50 та 75% статутного капіталу банку чи права голосу придбаних акцій (паїв) в органах управління банку, зобов'язані отримати письмовий дозвіл НБУ на володіння істотною участю в банку у встановленому законодавством порядку. Для отримання письмового дозволу на придбання чи збільшення істотної участі в банку юридична особа через уповноважену особу, а фізична особисто або через уповноважену особу має право звернутися до НБУ (доручення оформлюють відповідним чином). У разі неотримання акціонерами (учасниками) банку та іншими відповідними особами письмового дозволу НБУ на володіння істотною участю в банку в установлений строк НБУ може застосовувати до них відповідні заходи впливу. Банки мають право придбавати власні акції або паї з наступним письмовим повідомленням НБУ про укладені угоди, яке має бути надіслане протягом п'яти робочих днів із дати укладення угоди. Банкам не дозволено придбавати власні акції, якщо це може призвести до падіння регулятивного капіталу до рівня нижчого за мінімальний. Про власний намір банку придбати загальну кількість власних акцій або паїв у розмірі десяти і більше відсотків загальної емісії банк зобов'язаний письмово повідомити НБУ за 15 календарних днів до укладення угоди. У свою чергу, НБУ має право заборонити банку купівлю власних акцій або паїв, якщо це може призвести до погіршення фінансового стану банку. Для банків з іноземним капіталом законодавство передбачає спеціальний порядок державної реєстрацій. Одночасно з поданням документів для державної реєстрації банк надає НБУ документи для отримання ліцензії на здійснення банківської діяльності та відповідних письмових дозволів на здійснення окремих банківських операцій згідно з вимогами, встановленими ст. 47 Закону «Про банки і банківську діяльність», та в порядку, встановленому Положенням про порядок видачі банкам банківських ліцензій, письмових дозволів та ліцензій на виконання окремих операцій, затвердженому НБУ. Видача ліцензій залежить від розміру регулятивного капіталу банку, наявності спеціального обладнання, професійних кадрів тощо. Одним із можливих, хоча й не обов'язкових етапів діяльності банків, є етап розширення кола виконуваних операцій, необхідність якого визначає сам банк. Для розширення кола операцій банк в установленому законодавством порядку вносить зміни до установчих документів та звертається до територіального управління НБУ з пакетом відповідних документів для подальшої державної реєстрації таких змін. Читайте також:
|
||||||||
|