МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Види ролей16 (84-102), 32 (312-315), 21 (3-38, 42-53), 9 (60-69, 73-87), 27 (57-69), 36, 4, 6 План 1. Етичні норми та правила, що використовуються в управлінській діяльності. 2. Ставлення управлінського персоналу до працівників. 3. Ставлення працівників до своїх обов’язків. 4. Взаємовідносини з діловими партнерами: етичні та неетичні моделі поведінки. Рекомендована література: Міні-лексикон: взаємодія, вплив, взаєморозуміння, керівництво, відповідальність, лояльність, конфлікт, статус, роль, управлінець, найманий робітник, партнер, інвестор, конкурент.
1. Етичні норми та правила, що використовуються в управлінській діяльності
На успіх спілкування «керівник-підлеглий» впливають:
· чемність і привітність · повага особистої гідності людини · рівні вимоги · своєчасний розгляд пропозицій і скарг · збереження керівником дистанції · делегування своїх повноважень · вміння керувати своїми емоціями · вміння цінувати самостійність підлеглих · стимулювання ініціативи підлеглих · знання психології особистості
2. Ставлення управлінського персоналу до найманих працівників
У підлеглих виникає почуття роздратування, створюється основа для незадоволення і опору коли:
· рішення приймається без участі працівника · за помилки однієї людини відповідає інша · критика, «розбори» влаштовуються в присутності інших членів колективу, або у відсутність винуватця · керівник не здатен визнати свою помилку серед підлеглих, намагання знайти винуватця серед підлеглих · від виконавця приховується важлива для нього інформація · працівник, професійно придатний зайняти більш високу посаду, не просувається по службі · керівник скаржиться на свого підлеглого керівникові вищого рангу · винагорода за працю одного працівника дістаються іншому · рівень вимогливості не один і той самий для всіх співробітників, у колективі є «фаворити» і «козли відпущення».
Конфлікт = Конфліктна ситуація + Привід (інцидент)
Що таке конфлікт?
Конфліктне оточення менеджера
Стадії проходження конфлікту
Загальна схема карти конфлікту (за Х. Корнеліусом, Ш. Фейром)
Складання карти конфлікту дозволяє:
1. Визначити проблему 2. Визначити головних учасників 3. Уточнити інтереси і побоювання кожного учасника 4. З’ясувати можливі позиції кожного учасника 5. Проаналізувати позиції з погляду прихованих за ними інтересів і побоювань 6. Порівняти конфліктну ситуацію і позиції учасників і виробити стратегію вирішення конфлікту
Стратегії розв’язання конфлікту
● Втеча – відхід від конфлікту, обумовлений тим, що кожна зі сторін мало зацікавлена в його результатах; дана ситуація нерідко завершується взаємним програшем.
● Пом’якшення – спроба змінити свої вимоги відповідно до інтересів іншої сторони, звичайно на шкоду собі. Результат – виграш.
● Силовий підхід – ставка на агресивний тиск без врахування інтересів опонента. Результат – програш.
● Компроміс – пошук «золотої гілки», бажання відмовитися від ряду вимог в обмін на певні поступки іншої сторони. Результати неочевидні.
3. Ставлення працівників до своїх обов’язків
Організація, фірма – це складний професійний організм, з наявністю зворотних вертикальних та горизонтальних зв’язків.
Г. Хоуменг пов’язує поняття статусу з авторитетом і повагою, якими користується людина в групі (організації, фірмі) завдяки дотриманню нею групових норм, наслідуванню групових цінностей, групової моралі. Складові статусу
Діапазон і кількість ролей особистості визначається різноманітністю соціальних груп, видів діяльності та стосунків, в які включена особистість, її потребами та інтересами.
Індивідуальне виконання ролі людиною залежить від її знань і вміння знаходитися в даній ролі, від її значущості для людини, від бажання більшою чи меншою мірою відповідати очікуванням оточуючих.
Етика взаємовідносин
вертикальний рівень горизонтальний рівень
підлеглий керівник спілкування з колегами
підлеглий управлінський персонал
♦ до керівника слід ставитись ♦ співрозмовника слід слухати з повагою, демонструючи уважно готовність до взаємодії і виконання доручень ♦ не слід обговорювати на роботі свої домашні та особисті проблеми ♦ не слід поводитись з керівником запопадливо ♦ розмовляти належить не голосно, щоб не заважати іншим ♦ критичне зауваження керівника може мати сенс, тому варто ♦ поважайте погляди інших, подумати, де і чому припущено намагайтесь зрозуміти їхню точку помилку зору
♦ звертаючись до керівника, ♦ завжди прислуховуйтесь до критики доцільно вживати ту форму, якою і порад колег; не слід дратуватися користується більшість з цього приводу, навпаки, покажіть, співробітників що ви цінуєте думку і досвід інших
! Будь-який роботодавець у найманому робітнику перш за все цінує чесність, відповідальність, лояльність до компанії, фірми, організації.
Уклавши контракт, найманий працівник обмежує деякі свої права і погоджується, що це буде на користь фірмі (організації), котра наймає його на роботу в обмін на дохід.
ФактичнийПотенційний
● порушення трудової ● використання посадових угоди, використовуючи можливостей, які не свою посаду в завдають справжньої егоїстичних цілях, шкоди фірмі, але що суперечить зачіпають інтереси інтересам фірми інших співробітників
● хабарництво ● здирництво ● подарунки ● робота за сумісництвом ● кадрове піратство ● професійні секрети ● звіт про видатки ● доноси
4. Взаємовідносини з діловими партнерами: етичні та неетичні моделі поведінки
акціонери / інвестори партнери / постачальники
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|