Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види ролей

16 (84-102), 32 (312-315), 21 (3-38, 42-53), 9 (60-69, 73-87), 27 (57-69), 36, 4, 6

План

1. Етичні норми та правила, що використовуються в управлінській діяльності.

2. Ставлення управлінського персоналу до працівників.

3. Ставлення працівників до своїх обов’язків.

4. Взаємовідносини з діловими партнерами: етичні та неетичні моделі поведінки.

Рекомендована література:

 
 


Міні-лексикон: взаємодія, вплив, взаєморозуміння, керівництво, відповідальність, лояльність, конфлікт, статус, роль, управлінець, найманий робітник, партнер, інвестор, конкурент.

 

 

1. Етичні норми та правила, що використовуються в управлінській діяльності

 

 

Керівництво – це окремий випадок управління, сукупність процесів між керівником і підлеглими, де діяльність керівника спрямована на спонукання співробітників до досягнення поставленої мети

 

 

 


Операція Стилі керівництва
авторитарний демократичний колегіальний змішаний (за А.П. Єгор­ши­ним)
Прийоми прийняття рішень Керівник одноосібно вирішує питання Радиться з колективом або приймає колективне рішення Очікує вказівок «зверху», підкоряється рішенням групи або зборів працівників Одноосібно чи колегіально, залежно від ситуації
Засоби доведення рішень до виконавців Наказує, розпоряджається, командує Припускає, затверджує запропоноване підлеглими, доручає Просить, часто вмовляє Виходячи з ситуації, наказує, пропонує, погоджує
Розподіл відповідальності Приймає на себе, або перекладає на конкретного виконавця Розподіляє відповідальність разом з повноваженнями і задачами Знімає з себе будь-яку відповідальність Найчастіше розподіляє відповідальність між собою і підлеглими
Ставлення до ініціативи Повністю придушує Заохочує та використовує в інтересах справи Віддає ініціативу в руки підлеглих Придушує, коли впевнений у своїй правоті, заохочує, якщо потрібно колегіальне рішення
Ставлення до підбору кадрів Побоюється достатньо кваліфікованих та мислячих працівників, намагається їх позбавитися Підбирає ділових, грамотних працівників з широким кругозором Підбором кадрів не займається Нерегулярно займається підбором кадрів і без чіткої системи
Ставлення до недоліків власних знань Гіпертрофована зарозумілість Постійно навчається, враховує критику, заохочує підлеглих до навчання Поповнює свої знання, заохочує цю рису в підлеглих Намагається бути у курсі сучасних проблем, періодично підвищує кваліфікацію
Стиль спілкування Жорстко формальний Налаштований дружньо, спілкується охоче Боїться спілкування, спілкується з підлеглими лише за їхньою ініціативою, допускає формальне поводження Переважно комунікабельний, але залежить від темпераменту особистості
Характер відносин з підлеглими Диктується настроєм Рівна, дружня манера поведінки з високим ступенем самоконтролю   М’який, покладистий, іноді легковірний Переважно доброзичливий
Ставлення до дисципліни Прихильник формальної жорсткої дисципліни Розумна дисципліна, диференційований підхід до людей Вимагає формальної дисципліни, не вміючи її забезпечити Підтримує формальну дисципліну, хоча іноді «прикриває» порушення
Ставлення до морального впливу на підлеглих Покарання – основний метод впливу, заохочення – для обраних Постійно використовує різноманітні стимули Використовує частіше, ніж покарання Залежно від ситуації і рівня підлеглих застосовує різні засоби

 

 
 
Типи взаємовідносин у системі керівник-підлеглий (за Блейком і Мутоном)

 

 

     
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 


На успіх спілкування «керівник-підлеглий» впливають:

 

· чемність і привітність

· повага особистої гідності людини

· рівні вимоги

· своєчасний розгляд пропозицій і скарг

· збереження керівником дистанції

· делегування своїх повноважень

· вміння керувати своїми емоціями

· вміння цінувати самостійність підлеглих

· стимулювання ініціативи підлеглих

· знання психології особистості

 

2. Ставлення управлінського персоналу до найманих працівників

 

 

 


У підлеглих виникає почуття роздратування, створюється основа для незадоволення і опору коли:

 

 

· рішення приймається без участі працівника

· за помилки однієї людини відповідає інша

· критика, «розбори» влаштовуються в присутності інших членів колективу, або у відсутність винуватця

· керівник не здатен визнати свою помилку серед підлеглих, намагання знайти винуватця серед підлеглих

· від виконавця приховується важлива для нього інформація

· працівник, професійно придатний зайняти більш високу посаду, не просувається по службі

· керівник скаржиться на свого підлеглого керівникові вищого рангу

· винагорода за працю одного працівника дістаються іншому

· рівень вимогливості не один і той самий для всіх співробітників, у колективі є «фаворити» і «козли відпущення».

 

Конфлікт – це зіткнення, що виникає у процесі взаємодії конкретних людей або груп, які мають протилежні цілі, інтереси, погляди

 


Конфлікт = Конфліктна ситуація + Привід (інцидент)

 

 

Що таке конфлікт?

 

 

Традиційний погляд Сучасний погляд
Викликаний порушниками спокою Неминучий між людьми
Поганий Часто вигідний
Його потрібно уникати Природний результат змін
Має бути придушений Ним можливо і потрібно керувати

 

Конфліктне оточення менеджера

 

 

 


Стадії проходження конфлікту

 

 

 

 


Загальна схема карти конфлікту

(за Х. Корнеліусом, Ш. Фейром)

 

 

 


Складання карти конфлікту дозволяє:

 

1. Визначити проблему

2. Визначити головних учасників

3. Уточнити інтереси і побоювання кожного учасника

4. З’ясувати можливі позиції кожного учасника

5. Проаналізувати позиції з погляду прихованих за ними інтересів і побоювань

6. Порівняти конфліктну ситуацію і позиції учасників і виробити стратегію вирішення конфлікту

 

 

Стратегії розв’язання конфлікту

 

 

Втеча – відхід від конфлікту, обумовлений тим, що кожна зі сторін мало зацікавлена в його результатах; дана ситуація нерідко завершується взаємним програшем.

 

Пом’якшення – спроба змінити свої вимоги відповідно до інтересів іншої сторони, звичайно на шкоду собі. Результат – виграш.

 

Силовий підхід – ставка на агресивний тиск без врахування інтересів опонента. Результат – програш.

 

Компроміс – пошук «золотої гілки», бажання відмовитися від ряду вимог в обмін на певні поступки іншої сторони. Результати неочевидні.

 

 

 


3. Ставлення працівників до своїх обов’язків

 

 

Організація, фірма – це складний професійний організм, з наявністю зворотних вертикальних та горизонтальних зв’язків.

 

 

 
 
Статус – місце особистості в суспільстві, визначене в термінах прав і обов’язків, привілеїв і свобод, яких він набуває в процесі життєдіяльності

 


Г. Хоуменг пов’язує поняття статусу з авторитетом і повагою, якими користується людина в групі (організації, фірмі) завдяки дотриманню нею групових норм, наслідуванню групових цінностей, групової моралі.

Складові статусу

 

       
   
 
 
Роль – соціальна функція особистості, відповідний прийнятий нормам спосіб поведінки людей залежно від їх статусу чи позиції в суспільстві, в системі міжособистісних відносин

 


Діапазон і кількість ролей особистості визначається різноманітністю соціальних груп, видів діяльності та стосунків, в які включена особистість, її потребами та інтересами.

 

 

 

 
 

 


Індивідуальне виконання ролі людиною залежить від її знань і вміння знаходитися в даній ролі, від її значущості для людини, від бажання більшою чи меншою мірою відповідати очікуванням оточуючих.

 


Етика взаємовідносин

 


вертикальний рівень горизонтальний рівень

       
   

 

 


підлеглий керівник спілкування з колегами

 

підлеглий управлінський

персонал

       
 
повага субординація
 
ввічливість привітність

 

 


♦ до керівника слід ставитись ♦ співрозмовника слід слухати

з повагою, демонструючи уважно

готовність до взаємодії і

виконання доручень ♦ не слід обговорювати на роботі свої

домашні та особисті проблеми

♦ не слід поводитись з керівником

запопадливо ♦ розмовляти належить не голосно,

щоб не заважати іншим

♦ критичне зауваження керівника

може мати сенс, тому варто ♦ поважайте погляди інших,

подумати, де і чому припущено намагайтесь зрозуміти їхню точку

помилку зору

 

♦ звертаючись до керівника, ♦ завжди прислуховуйтесь до критики

доцільно вживати ту форму, якою і порад колег; не слід дратуватися

користується більшість з цього приводу, навпаки, покажіть,

співробітників що ви цінуєте думку і досвід інших

 


! Будь-який роботодавець у найманому робітнику перш за все цінує чесність, відповідальність, лояльність до компанії, фірми, організації.

 

Уклавши контракт, найманий працівник обмежує деякі свої права і погоджується, що це буде на користь фірмі (організації), котра наймає його на роботу в обмін на дохід.

 


ФактичнийПотенційний

 

● порушення трудової ● використання посадових

угоди, використовуючи можливостей, які не

свою посаду в завдають справжньої

егоїстичних цілях, шкоди фірмі, але

що суперечить зачіпають інтереси

інтересам фірми інших співробітників

 
 

 

 


● хабарництво

● здирництво

● подарунки

● робота за сумісництвом

● кадрове піратство

● професійні секрети

● звіт про видатки

● доноси

 

 

4. Взаємовідносини з діловими партнерами: етичні та неетичні моделі поведінки

 

 

 
 

 


акціонери / інвестори партнери / постачальники

 

 


Читайте також:

  1. ЛЕКЦІЯ № 5. Рольові теорії особистості. Поняття про структуру особистості як сукупності соціальних ролей
  2. Необхідно розрізняти два класи ролей: конвенціональні і неформальні.
  3. Розподіл ролей Scrum
  4. Функції соціології – це сукупність ролей, які вона виконує, її призначення в суспільстві.




Переглядів: 1834

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види етикету | Конкуренти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.