МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Види етикету20 (20-36), 32 (312-315), 21 (3-38, 42-53), 9 (60-69, 73-87), 27 (57-69), 36, 4, 6. План 1. Поняття «етикет» і «такт». З історії виникнення та розвитку етикету. 2. Функції ділового етикету в організації та інтеграції ділових взаємовідносин. 3. Особливості службового етикету. 4. Діловий протокол. Рекомендована література: Міні-лексикон: етикет, поведінка, манери, діловий етикет, діловий протокол, такт, чуйність, скромність, делікатність, порядність.
1. Поняття «етикет» і «такт». З історії виникнення та розвитку етикету
Поняття етикет як манера поведінки, правила чемності й ввічливості увійшло у вжиток за часів правління французького короля Людовіка XIV (кінець XVІІ – початок XVІІІ ст.). Як детально розроблена нормативна система етикет сформувався в епоху становлення монархічних держав, в осередку феодалів. Етикет став низкою правил поведінки та спілкування при дворі монарха. За допомогою етикету підкреслювалась виключність особи монарха, його абсолютна перевага над підданими, в осередку феодалів – поділ на звання, чини, класи знатність роду, майновий стан. Західний етикет інтенсивно почав вводитися в Росії у XVІІІ ст. за часів Петра І.
Етикет – явище історичне
Етикет є складовою частиною загальнолюдської культури, а також культури кожного народу, суспільства, соціальних груп. Сучасний етикет наслідує звичаї практично всіх народів і країн світу від сивої давнини до сьогодення. У своїй основі правила поведінки є загальними, оскільки їх дотримуються представники усіх соціально-політичних систем сучасного світу.
Етикет регламентує всі сторони
2. Функції ділового етикету в організації
Діловий етикет – результат довготривалого відбору правил, форм найбільш доцільної поведінки, яка сприяє успіху в ділових відносинах.
Основні правила ділового етикету
● формула привітання – легкий уклін і посмішка, ● першим вітається:
той, хто увійшов присутніх
чоловік жінку
молодший за віком старшого
нижчий за посадою вищого
той, хто іде до групи, що стоїть
обганяючий того, хто йшов попереду
той, хто спускається того, хто сходами підіймається на зустріч ● рукостискання ● першим подає руку:
хазяїн гостю
старший за посадою, молодшому за за віком посадою, віком
жінка чоловіку
одружений неодружений (заміжня) (незаміжній)
● Звертання на «Ви» у діловій обстановці: ім’я та по батькові прізвище пан (пані) посада ● Звертання на «Ти» у неформальній обстановці
● представляють першим:
молодшого за віком старшому
нижчого за посадою вищому
чоловіка жінці
співробітника, гостю родичів
кого краще малознайомим знаємо
неодруженого одруженому (незаміжню) (заміжній)
одну людину групі людей
● створення нормальної ділової обстановки ● ділова субординація ● порядок у години прийому ● максимум зручності до відвідувачів
● обов’язковість виконання умов ● якщо не можете повернути гроші у строк, слід завчасно попередити
· оригінальність · пристойність · врахування інтересів людини · за першої зустрічі подарунки дарує господар, а не гості · квіти можна дарувати в будь-яких випадках · вручати подарунки слід із приємними словами
● невід’ємний атрибут бізнесмена ● призначення: - відрекомендувати ділових та офіційних осіб - інформування про своє існування - підтримання контактів ● обмін:
за віком старший молодшому за посадою
жінка чоловіку
Обмін відбувається одночасно, або протягом 24 годин.
· додаткова платня за послуги, що не входять до обов’язків обслуговування · міжнародний стандарт 10% – 20% від послуги
3. Особливості службового етикету
Форми службових відносин
На роботі вести себе врівноважено, уникати усього, що може потривожити, роздратувати співробітників. Не варто голосно розмовляти, грюкати дверима, робити двозначні зауваження.
4. Діловий протокол
На відміну від дипломатичного, діловий протокол більш гнучкий. Норми ділового протоколу ґрунтуються на принципах ввічливості і доцільності.
Дотримування ділового протоколу сприяє: ● встановленню позитивного контакту ● створенню продуктивної атмосфери співробітництва ● допомагає у спілкуванні з партнерами різних культур і держав
Питання для самоконтролю
1. Що таке етикет? Які функції виконує в суспільстві? 2. Які види етикету існують? У чому їх відмінність? 3. Що таке діловий етикет? 4. У чому полягають особливості службового етикету? 5. Які правила в колективі ви вважаєте найдоречнішими? 6. Що таке діловий протокол? 7. Перевірте свої знання з правил етикету. За текстом робочої програми з «Етики бізнесу», С. 45.
Тема 3. БІЗНЕС-ЕТИКА ОРГАНІЗАЦІЇ, ФІРМИ Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|