Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види етикету

20 (20-36), 32 (312-315), 21 (3-38, 42-53), 9 (60-69, 73-87), 27 (57-69), 36, 4, 6.

План

1. Поняття «етикет» і «такт». З історії виникнення та розвитку етикету.

2. Функції ділового етикету в організації та інтеграції ділових взаємовідносин.

3. Особливості службового етикету.

4. Діловий протокол.

Рекомендована література:

 
 


Міні-лексикон: етикет, поведінка, манери, діловий етикет, діловий протокол, такт, чуйність, скромність, делікатність, порядність.

 

1. Поняття «етикет» і «такт».

З історії виникнення та розвитку етикету

 

   
 
 
 

 

 


Поняття етикет як манера поведінки, правила чемності й ввічливості увійшло у вжиток за часів правління французького короля Людовіка XIV (кінець XVІІ – початок XVІІІ ст.).

Як детально розроблена нормативна система етикет сформувався в епоху становлення монархічних держав, в осередку феодалів. Етикет став низкою правил поведінки та спілкування при дворі монарха. За допомогою етикету підкреслювалась виключність особи монарха, його абсолютна перевага над підданими, в осередку феодалів – поділ на звання, чини, класи знатність роду, майновий стан. Західний етикет інтенсивно почав вводитися в Росії у XVІІІ ст. за часів Петра І.

 

 

Етикет – явище історичне

 

Етикет є складовою частиною загальнолюдської культури, а також культури кожного народу, суспільства, соціальних груп.

Сучасний етикет наслідує звичаї практично всіх народів і країн світу від сивої давнини до сьогодення. У своїй основі правила поведінки є загальними, оскільки їх дотримуються представники усіх соціально-політичних систем сучасного світу.

 

   
 
 
 

 

 


Етикет регламентує всі сторони
життя і діяльності людини

 

 


       
   
суворо встановлений порядок і форми поведінки при дворах монархів
 
 
 
   
низка загальноприйнятих у даній армії правил, норм та манер поведінки військовослужбовців
 
 
 
   
 
 
 
 
 
   
встановлений порядок і форми поведінки на службі, у відносинах між колегами
 
 

 

 


2. Функції ділового етикету в організації
та інтеграції ділової взаємодії

 

 

Діловий етикет – результат довготривалого відбору правил, форм найбільш доцільної поведінки, яка сприяє успіху в ділових відносинах.

 

 


Основні правила ділового етикету

 

 

           
 
Правила вітання
   
 
 
   
ввічливість

 

 


● формула привітання – легкий уклін і посмішка,

● першим вітається:

 

той, хто увійшов присутніх

 

чоловік жінку

 

молодший за віком старшого

 

нижчий за посадою вищого

 

той, хто іде до групи,

що стоїть

 

обганяючий того, хто

йшов попереду

 

той, хто спускається того, хто

сходами підіймається

на зустріч

● рукостискання

● першим подає руку:

 

хазяїн гостю

 

старший за посадою, молодшому за

за віком посадою, віком

 

жінка чоловіку

 

одружений неодружений

(заміжня) (незаміжній)

 

           
 
Правила звертання
   
 
 
   
повага

 

 


● Звертання на «Ви» у діловій обстановці:

ім’я та по батькові

прізвище

пан (пані)

посада

● Звертання на «Ти» у неформальній обстановці

 

           
 
Правила знайомства
   
 
 
   
доброзичливість

 

 


● представляють першим:

 

молодшого за віком старшому

 

нижчого за посадою вищому

 

чоловіка жінці

 

співробітника, гостю

родичів

 

кого краще малознайомим

знаємо

 

неодруженого одруженому

(незаміжню) (заміжній)

 

одну людину групі людей

 

 

           
 
Організація ділових контактів
   
 
   
коректність
 

 

 


● створення нормальної ділової обстановки

● ділова субординація

● порядок у години прийому

● максимум зручності до відвідувачів

 

           
 
Грошові стосунки
   
 
 
   
точність чесність

 

 


● обов’язковість виконання умов

● якщо не можете повернути гроші у строк, слід завчасно попередити

 

           
 
Ділові подарунки та сувеніри
   
 
   
увага до людини
 

 

 


· оригінальність

· пристойність

· врахування інтересів людини

· за першої зустрічі подарунки дарує господар, а не гості

· квіти можна дарувати в будь-яких випадках

· вручати подарунки слід із приємними словами

 

           
 
Візитні картки
   
 
 
   
обов’язковість

 

 


● невід’ємний атрибут бізнесмена

● призначення:

- відрекомендувати ділових та офіційних осіб

- інформування про своє існування

- підтримання контактів

● обмін:

 

за віком

старший молодшому

за посадою

 

жінка чоловіку

 

Обмін відбувається одночасно, або протягом 24 годин.

 

           
 
Чайові
   
 
 
   
повага до людей

 

 


· додаткова платня за послуги, що не входять до обов’язків обслуговування

· міжнародний стандарт 10% – 20% від послуги

 

3. Особливості службового етикету

 

       
   
 
 

 


Форми службових відносин

 

Старший стосовно молодшого Рівний стосовно рівного Молодший стосовно старшого
Наказує, пропонує Повідомляє, сповіщає Доповідає
Вимагає, пропонує Просить підтримки, допомоги Просить клопотання, дозволу
Вимагає до себе Просить, запрошує Просить дозволу з’явитись
Дозволяє, затверджує (документи, пропозиції) Погоджується, не заперечує Виконує з такою пропозицією
Надсилає (доручення, документи) Направляє (документи, матеріали) Показує (документи, матеріали)

 

 

На роботі вести себе врівноважено, уникати усього, що може потривожити, роздратувати співробітників. Не варто голосно розмовляти, грюкати дверима, робити двозначні зауваження.

 

 

       
   
Манери (від франц. maniẻre – робити, форма) – та чи інша особливість поведінки, поводження з іншими людьми, вжиті у мові вирази, тон, інтонація, характерні для людини ходи, жестикуляція
 
 

 


4. Діловий протокол

 

 

 
 
Діловий протокол – добір правил, що регламентує порядок проведення певних заходів ділового життя

 

 


Діловому протоколу підпорядковуються

На відміну від дипломатичного, діловий протокол більш гнучкий. Норми ділового протоколу ґрунтуються на принципах ввічливості і доцільності.

 

Дотримування ділового протоколу сприяє:

● встановленню позитивного контакту

● створенню продуктивної атмосфери співробітництва

● допомагає у спілкуванні з партнерами різних культур і держав

 

Питання для самоконтролю

 

 

1. Що таке етикет? Які функції виконує в суспільстві?

2. Які види етикету існують? У чому їх відмінність?

3. Що таке діловий етикет?

4. У чому полягають особливості службового етикету?

5. Які правила в колективі ви вважаєте найдоречнішими?

6. Що таке діловий протокол?

7. Перевірте свої знання з правил етикету. За текстом робочої програми з «Етики бізнесу», С. 45.

 


Тема 3. БІЗНЕС-ЕТИКА ОРГАНІЗАЦІЇ, ФІРМИ


Читайте також:

  1. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕДОТРИМАННЯ НОРМ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ ТА ЕТИКЕТУ В ПРОЦЕСІ РОЗРОБКИ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ.
  2. Деякі аспекти мовного етикету українців
  3. Дотримання мовного етикету у різних ділових ситуаціях
  4. Моральні основи етикету
  5. Особливості ділового етикету
  6. Особливості ділового етикету
  7. Особливості міжкультурної комунікації та психологічні особливості етикету
  8. Поняття етикету. Мовний, мовленнєвий і спілкувальний етикет
  9. ПОНЯТТЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ ТА ЕТИКЕТУ.
  10. Правила вербального етикету.
  11. Функції мовленнєвого етикету




Переглядів: 4991

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фактори фактори | Види ролей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.