Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розподіл ролей Scrum

Рис 3.1. Модель ієрархічної групи

 

До основних переваг ієрархічної моделі організації групи можна віднести:

- єдиноначальність, яка забезпечує високу ступінь надійності, стійкості і керованості групою;

- відсутність тренінгів з впровадження і навчання персоналу, так як ієрархічна модель звична і перевірена часом;

- передбачуване і надійне виконання досягається за рахунок стандартів, процедур і правил роботи;

- висока масштабованість дозволяє застосовувати модель в масштабах від десятків до сотень тисяч виконавців.

До недоліків ієрархічної моделі можна віднести:

- нарощування функціональності забезпечується збільшенням кількості співпрацівників;

- орієнтація на виконання суворо визначених функцій. Зміна функцій вимагає зміни усієї структури ієрархії;

- жорстке закріплення за кожним виконавцем його рольової функції;

- погана адаптація до швидкої зміни технологій і парадигм;

- вплив негативних якостей керівника на ефективність роботи групи.

Гнучкі моделі організації колективів розробників ПЗ.

На початку 90-х років для організації виробництва в невеликих і середніх за розмірами групах, що займаються розробкою програмного продукту в умовах незрозумілих і швидкозмінюваних вимог почали застосовуватися гнучкі технології розробки ПЗ.

У гнучких технологіях основним пріоритетом є ітераційність процесу розробки ПЗ, у якому після кожної ітерації з'являється результат, доступний для оцінки перегляду, а основний акцент робиться на організацію групи й ефективну взаємодію в ній, її циклів, що вимагають від членів групи планування і виконання завдань проекту.

С. Амблер зазначає, що для створення ефективної команди, яка використовує гнучкі технології розробки програмних продуктів необхідно: найняти кілька добрих розробників; усвідомити, що в гнучкій розробці немає «Я»; вимагати від всіх активної участі; моделювати в групі.

Модель групи ХР.

Автор підходу екстремальне програмування (eXtreme Programming) К. Бек позиціонує його як спрощений, ефективний, гнучкий, передбачуваний, науково обгрунтованих і цілком приємний спосіб розробки програмного забезпечення, який передбачає низький рівень ризику.

До його особливостей К. Бек відносить те, що в екстремальному програмуванні об'єднані всі давно відомі прийоми, зібрані під одним дахом; інтенсивність, з якою ці прийоми запроваджуються в повсякденну роботу, доведена до межі; використовувані методики підтримують одна одну в найбільш можливій мірі.

Чотири цінності знаходяться в основі ХР:

- комунікація (communication);

- простота (simplicity);

- зворотній зв'язок (feedback);

- хоробрість (courage).

Технологія розробки ХР призначена для роботи над проектами, у яких працює від двох до десяти програмістів, не затиснутих у жорсткі рамки існуючого комп'ютерного оточення і в яких вся необхідна робота, пов'язана з тестуванням, може бути виконаною протягом одного дня.

В технології ХР виділені дві узагальнені ролі: менеджер і розробник.

Одним з основних правил стратегії ХР є те, що технарі концентруються на вирішенні технічних проблем, а бізнесмени - на вирішенні бізнес-проблем. В ХР менеджмент виконує дві ролі: Інструктор (coach) і Ревізор (tracker). Обидві ці ролі можуть виконуватися одним і тим самим членом команди, однак, це можуть бути, також різні люди.

Інструктор відповідає за весь процес розробки і концентрує свою увагу на загальній продуктивності команди. До його основних обов'язків належать:

- бути доступним в якості партнера з розробки;

- бачити довгострокові цілі переробки коду й стимулювати дрібномасштабну переробку;

- допомагати програмістам індивідуальними технічними навичками;

- подавати інформацію про хід процесу розробки менеджерами вищої ланки.

Ревізор відстежує (tracking) хід процесу і забезпечує зворотний зв'язок між замовником і розробниками. До його обов'язків входить збір і документування відомостей про стан метрик, які відстежуються в даний момент, і нагадування про зміни, що вносяться до плану. До завдання менеджменту також належить контроль і прийняття, навіть найбільш непопулярних рішень в екстремальних ситуаціях.

Консультант. У процесі екстремального програмування, час від часу, члени групи потребують глибоких технічних знань. Завдання консультанта забезпечити членів групи необхідними знаннями для цього, щоб вони самостійно змогли вирішити проблему.

Тестер допомагає замовнику в підборі й написанні функціональних тестів. Якщо функціональні тести не є частиною інтеграційного пакету, тестер відповідає за регулярний запуск функціональних тестів і публікацію результатів у оглядовому для всіх місці.

Архітектор. Особливістю роботи архітектора в групі ХР є те, що замість того, щоби розробляти ідеальну архітектуру системи і намагатися їй прямувати, архітектори створюють і переробляють архітектуру за необхідності.

Модель групи Scrum.

В 1968 p. X. Такеучі та І. Нонака описали модель виробництва, яка використовувалася в галузі машинобудування та електроніки. У відповідності до цієї моделі успішність і гнучкість роботи проектів забезпечували невеликі згуртовані команди без жорсткої спеціалізації.

Термін Scrum був ними запозичений з гри регбі, де scrum - це команда з восьми осіб, кожен член якої в кожний момент грає конкретну роль і взаємодіє з іншими членами команди для досягнення загальної мети. Джеф Сазерленд і Кен Швабер використовували цей підхід в індустрії розробки програмних продуктів [13]. Основним принципом Scrum групи є те, що вся команда повинна приймати участь в ітеративному процесі розробки ПЗ. Послідовність ітерацій в процесі називаються спрінтами (Sprint).

Чіткий розподіл ролей та обов'язків у групі Scrum, подається в таблиці 1, дозволяє ефективно приймати рішення відносно досягнення цілей проекту. Всі приймаючі участь в проекті спеціалісти поділяються на дві великі символічні групи: «поросята» (pigs) і «курчата» (chickens). Такий поділ прав та обов'язків між розробниками («поросятами») і менеджментом («курчата») дозволяє з одного боку, групі розробників (Scrum Team) отримати можливість самостійно приймати частину рішень, а з іншого боку, групі менеджменту (Product Owner, Scrum Master, представники менеджменту організації) контролювати хід проекту.

Таблиця 1

Роль Відповідальність
Власник продукту (Product Owner) Відповідає за формування списку вимог до функціональності продукту. Зазвичай власник продукту є представником або довіреною особою замовника. Формує журнал продукту; визначає пріоритети функційності у відповідності з їх комерційною цінністю; визначає дату та зміст випусків продукту; відповідає за комерційну успішність продукту; уточнює функціональність і пріоритети після кожного спринту; приймає (або відхиляє) результати проекту.
Команда (Scrum Team) - група, що складається з п'яти-дев'яти (7 ± 2 людини) самостійних, ініціативних розробників, включаючи архітекторів, програмістів, тестерів та інше, спеціалістів, безпосередньо працюючих над реалізацією проекту. Активно приймають участь у виборі мети наступної ітерації; має право приймати всі можливі (в рамках проекту) дії для досягнення мети спринту; забезпечує відповідний рівень якості продукту; самостійно організує себе і свою роботу; демонструє результати роботи власнику проекту.
Скрам-майстер (ScrumMaster) посередник між всіма учасниками проекту, основним обов'язком якого є організація процесу і дотримання технології Scrum. Гарантує високу продуктивність роботи групи; відповідає за забезпечення продуктивної взаємодії між усіма учасниками проекту; захищає команду від всіх небажаних зовнішніх впливів; відповідає за дотримання в процесі всіх принципів технології Scrum.

 

 


Читайте також:

  1. I. Доповнення до параграфу про точкову оцінку параметрів розподілу
  2. IV. Розподіл нервової системи
  3. V. Розподільний диктант.
  4. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  5. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  6. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  7. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  8. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  9. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  10. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  11. Алгоритм розв’язання розподільної задачі
  12. Аналіз ефективності використання каналів розподілу




Переглядів: 1480

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Моделі груп розроблювачів програмного забезпечення. | Модель групи DSDM

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.