МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація музеївІсторично сформована сукупність музеїв, що діє на певній території, становить музейну мережу. Всі музеї країни становлять єдину музейну мережу України. За адміністративно-територіальною ознакою мережа складається з республіканських, обласних і районних музеїв. За юридичною приналежністю й формою власності музеї діляться на державні й відомчі, суспільні й приватні. За масштабом діяльності виділяються центральні, регіональні й місцеві музеї. За типологією, обумовленою суспільним призначення музеїв, виділяються науково-дослідні, науково-просвітні, навчальні музеї. Науково-дослідні музеї створюються переважно на правах відділів при академічних та інших науково-дослідних установах. Культурно - освітній і просвітній напрямок мають широко доступні науково-просвітні музеї. Навчальні музеї існують при навчальних закладах як місце зосередження наочних приладдів, що сприяють наочності й образності викладання. На практиці, виходячи зі специфіки музейної роботи, ці типи музеїв нерідко становлять єдине ціле. Музеї можуть бути колекційного й ансамблевого типу. В основі перших лежать збори музейних предметів, що відповідають профілю музею. Колекції можуть бути: · систематичні, класифіковані за ознакою однотипності предметів, які в них входять; · тематичні, створені з різнотипних предметів, що розкривають конкретну тему; · меморіальні, пов'язані з конкретною історичною подією або особою; · персональні, стосовні до конкретної особи. Відповідно до цього формуються різні типи музеїв: історичні, художні або меморіальні. Музеї ансамблевого типу припускають наявність музеєфікованого ансамблю, в основі якого лежить ансамбль нерухомих пам'ятників, інтер'єрів, природи, культурно-історичного середовища. До них належать місто-музей, палац-музей, будинок-музей, квартира-музей, майстерня-музей, садиба-музей, пам'ятник-музей. На основі музеєфікації ансамблів створюються музеї під відкритим небом, музеї-заповідники. Найпоширеніший тип - музеї-заповідники. Ще однією категорією класифікації музеїв є визначення їхнього профілю, що відповідає профілю конкретної наукової або технічної, виробничої або культурної, художньої або мистецтвознавчої дисципліни, відбиваної в діяльності музею. Відповідно до цього виділяються наступні групи музеїв: - історичні, - художні, - мистецтвознавчі, - літературні, - архітектурні, - природничо-наукові, - технічні, -галузеві, комплексні. У ці групи входять: - акваріум-музей - природничо-науковий музей, що спеціалізується на збереженні, вивченні й експонуванні морської або прісноводної фауни й флори, що використовує з цією метою акваріуми, дельфінарії й океанаріуми; - антропологічний музей - музей, що відбиває процеси походження і розвитку людини, біологічна розвиток і поширення людських рас; - археологічний музей - історичний музей, що здійснює збирання, зберігання, вивчення й експонування древніх речовинних джерел - пам'ятників археології; - архітектурний музей — музей, що здійснює збирання, зберігання, вивчення, експонування, популяризацію здобутків, пов'язаних з історією й практикою архітектури; - біологічний музей - природничо-науковий музей, що відбиває всю розмаїтість проявів життя на основі вивчення, експонування, пропаганди біологічних об'єктів; - ботанічний музей - варіант біологічного музею, що відбиває видове різноманіття, будову, життєдіяльність, родинні зв'язки, поширення й закономірності розвитку рослин, еволюцію флори, специфіку рослинних співтовариств регіонів, природних зон і ландшафтів; - воєнно-історичний музей - музей історичного профілю, що відбиває військову історію й розвиток військового мистецтва; - геологічний музей - природничо-науковий музей, що відбиває розвиток геологічних процесів на Землі, що містить колекції геологічних матеріалів; - декоративно-прикладного мистецтва музей — художній музей, що збирає, зберігає, вивчає та експонує, здобутки декоративно-прикладного й народного мистецтва, художної промисловості, дизайну, традиційних ремесел, кустарних промислів; - дитячий музей - комплексний музей, розрахований на дитячу аудиторію, її інтереси й потреби, вікові й психологічні особливості; - природничо-науковий музей - музей, що відбиває процеси, які відбуваються у природі в ході взаємодії з нею суспільства, а також розвиток природничих наук, теорії й технології природокористування; - зоологічний музей - варіант біологічного музею, що відбиває видове різноманіття тварин, їхнє поширення, взаємини із середовищем перебування й одного з одним; - історії релігії музей - історичний музей, що відбиває розвиток релігії як складного соціокультурного феномена, еволюцію релігійних вірувань і культів, релігійної церковної організації, місце релігії в культурі різних народів і епох, релігійно-суспільних рухів; - історичний музей розвитку суспільства; - історико-побутовий музей - історичний музей, що зберігає або відтворює картину побуту різних різних прошарків суспільства, соціально-психологічні його особливості; - історико-революційний музей - історичний музей історії революційного суспільного руху і окремих його представників; - краєзнавчий музей - комплексний місцевий музей який відбиває історію, природу, умови розвитку конкретного краю; є частиною крайової культурної спадщини, самий масовий тип музеїв; - книги музей - музей, що розкриває на основі книжкових і пов'язаних з ними пам'ятників суспільно-історичне значення книги як явища духовної й матеріальної культури; - літературний музей - музей, що відбиває розвиток літературного, духовної життя суспільства, літературного процесу, творчості письменників і інших учасників літературного процесу; - медичний музей - музей, що відбиває розвиток медицини й охорони здоров'я; - меморіальний музей - музей, метою якого є ввічнення пам'яті про видатні історичні події, державних і суспільних діячів, представниках науки, культури, мистецтва. Такі музеї розташовуються переважно в будівлях, у яких жили або бували ці діячі або відбувалися дані події; - мінералогічний музей - природничо-науковий музей присвячений процесам, способам, результатам мінерало- і рудоутворення, природничим хімічним процесам які проходять на планетах і в космосі; - музичний музей - музей, що відбиває розвиток музичного життя суспільства, творчості композиторів, музикантів, виконавців,інших учасників музичного процесу; - народного мистецтва музей - художній музей, що відбиває еволюцію естетичних уподобань народу, відбитих у художніх формах творів традиційного народного мистецтва; - науки й техніки музей - музей, що відбиває процес розвитку науки й техніки, виявлення й зберігання пам'ятників науки й техніки, пропаганду історії науки й техніки, популяризацію основ науково-технічних знань, що здійснює діяльність по безперервному навчанню; - палеонтологічний музей - природничо-науковий музей, що відбиває еволюцію біосфери Землі; - педагогічний музей - музей, що відбиває історію і сучасний стан народної освіти, що зберігає й використовує в просвітніх цілях пам'ятники педагогічної культури; - підводної археології музей - варіант музею археології, що зберігає підводні археологічні знахідки, переважно з місць аварій корабля; - ґрунтознавства музей - природничо-науковий музей, що відбиває знання про ґрунт як самостійне природне тіло й найважливіший компонент природних ресурсів, про екологічні функції ґрунту, процеси ґрунтоутворення, будові ґрунтового покриву, ролі ґрунту в житті людини на основі збирання, вивчення, пропаганди колекцій ґрунтових монолітів і ґрунтових зразків; - промисловий музей - музей, що відбиває історію і сучасний стан різних форм промислового виробництва або його окремих галузей; - сільськогосподарський музей - музей, що відбиває історію й сучасний стан сільськогосподарського виробництва або його окремих галузей, а також історію сільського побуту; - музей зліпків - художній музей зліпків з витворів скульптури й декоративно-прикладного мистецтва, малодоступних у місці створення музею, використовується в основному в навчальних цілях; - театральний музей - музей, що відбиває історію театру, театрального мистецтва, творців театрального мистецтва; - навчальний музей - музей, створюваний при навчальному закладі як музей, що забезпечує наочність при проведенні навчального процесу; - навчальних закладів музей - музей, що відбиває історію конкретного навчального закладу; - художній музей - музей, що відбиває розвиток мистецтва, що задовольняє естетичні потреби людини; - церковно-історичний музей - музей, що відбиває художні традиції й історію церкви; - шкільний музей - створюваний на основі школи як навчального закладу музей широкого профілю, призначений для підвищення ефективності навчально-виховного процесу, розвитку пізнавальної й творчої активності учнів, формування в них навичок ціннісно-орієнтованого відношення до історико-культурної спадщини, прилучення до нього; - екомузей - музей, що включає в сферу музейного розвитку культурно-історичне, природне середовище й людину; - етнографічний музей - музей, що відбиває етногенез народів і окремих етнічних груп, їхній побут, культуру. Розвиток базових профільних музеїв може доповнюватися новими, що виникають на стику окремих наук і культур. Традиційні музеї в міру розвитку суспільства доповнюються новими різновидами. Науковий розвиток веде до вдосконалення роботи музеїв. Читайте також:
|
||||||||
|