Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості ведення бізнесу у сфері послуг.

Рис. 1.2. Основні моделі підприємницького бізнесу.

В сучасних умовах в таких країнах, як США, Німеччина підприємництво

забезпечує робочими місцями близько 60 - 70 % всіх зайнятих громадян, половина з яких є дрібними підприємцями.

Споживчий бізнес- масове явище в ринкових відносинах, оскіль­ки він, по-перше, здійснюється всіма громадянами, на противагу під­приємницькому бізнесу, відображує загальну участь людей у системі ділових відносин. По-друге, споживчий бізнес показує зацікавленість людей у кінцевих результатах виробництва Ця діяльність безпосе­редньо спрямована на пошук найкращих умов для досягнення цих результатів. По-третє, споживчий бізнес є одночасно і силою, яка врівноважує і стимулює підприємницький бізнес, примушуючи під­приємців не тільки враховувати заходи споживачів, а і сприймати їх як партнерів по ділових зв'язках. По-четверте, учасниками споживчо­го бізнесу виступають і підприємці - як споживачі продукції інших фірм.

Основою споживчого бізнесу є приватна власність на предме­ти споживання і послуги.

Трудовий бізнес - це бізнес громадян, які працюють за наймом. Як і споживачі, вони є не пасивною стороною в угодах з підприємцями, а рівноправними учасниками відносин з ними. Діловий інтерес най­маних працівників - одержання доходів - реалізується працею у під­приємницькій фірмі на контрактній або іншій основі. Якщо для під­приємців виграшем в угодах є кінцевий доход фірми після збуту про­дукції, то для найманих працівників - особистий доход, який вони одержують за виконання своїх посадових обов'язків.

Основу трудового бізнесу становить приватна власність на робочу силу.

Державний бізнесздійснюють державні органи, які також безпосе­редньо виходять на ринок з діловими пропозиціями. При цьому органи є рівноправними партнерами інших учасників ділових відносин. Проте діловий інтерес держави не може не відрізнятися від ділових інтере­сів інших суб'єктів. Основою ділового інтересу держави є потреба у здійсненні пріоритетних загальнодержавних науково-технічних, на­уково-виробничих (як правило, науко- і капіталомістких) та інших про­грам, здатних принести користь державі і його громадянам.

Принцип взаємної вигоди сторін за такими угодами інший - під­приємницькі фірми стимулюються державою для участі у цих програ­мах, а сама держава не має можливості реалізувати такі програми. Основою державного бізнесу є державна власність на засоби вироб­ництва, інформацію, продукцію інтелектуальної праці, цінні папери, грошові фонди.

 

Сфера послуг необхідна людині, як і сфера обслуговування чи забезпечення іншими товарами першої необхідності.

Відомо, що людина потребує понад 900 видів послуг, тому в цивілізованих країнах у сфері послуг працює людей більше, ніж у сфері матеріального виробництва.

В Україні, внаслідок низького життєвого рівня і байдужого ставлення до розвитку сфери послуг, структура останніх є вузькою і досить примітивною.

До сфери послуг, зокрема, входять:

1. Побутові послуги.

2. Послуги пасажирського транспорту.

3. Санаторно-курортні послуги.

4. Комунальні послуги.

5. Послуги житлового господарства.

6. Утримання дітей у дошкільних закладах.

7. Послуги зв'язку.

8. Послуги охорони здоров'я.

9. Послуги культури.

10. Послуги правового характеру.

11.Туристсько-екскурсійні послуги

12. Послуги банківських установ.

13. Інші послуги.

У структурі послуг понад 22 відсотки займають побутові послуги, до яких входять:індивідуальне пошиття взуття; індивідуальне пошиття одягу; ремонт взуття; в'язання трикотажних виробів; ремонт телевізорів і радіоапаратури; ремонт холодильників, побутових машин і приладів; ремонт і технічне обслуговування транспортних засобів; виготовлення і ремонт меблів; хімчистка і фарбування; пральні; будівництво і ремонт квартир; перукарські послуги; лазні та душові; прокатні пункти; транспортні послуги; ритуальні послуги; інші послуги.

Бізнес у сфері послуг має значні переваги, а саме:

- він не потребує великих коштів на початковій стадії діяльності;

- має можливості для значного і швидкого готівкового обороту;

- забезпечує велику кількість людей середньої кваліфікації трудовою діяльністю;

- оперативно реагує на попит, зміну моди, сезонні потреби;

- дає можливість майстрам своєї справи повністю проявити індивідуальні здібності;

- дає змогу залучити жінок до роботи вдома, а також на неповний робочий день;

Для наближення сфери послуг в Україні до світового рівня необхідно:

- створення правового поля для зацікавлення у розвитку бізнесу послуг на основі приватної власності;

- надання пільгових кредитів для розвитку сфери обслуговування;

- сприяння податкової політики, системи пільг розвитку сфери послуг;

- виділення цільових субсидій, цільового бюджетного фінансування для розвитку побутового бізнесу;

- створення інвестиційних фондів, спрямування інвестиційного капіталу для розвитку сфери послуг;

- інформаційно - консультаційна, управлінська підтримка малих підприємств сфери обслуговування;

- матеріально-технічна, інноваційна допомога, сприяння залученню іноземного капіталу для розвитку підприємств сфери послуг;

- надання правової, маркетингової, науково-технічної допомоги молодим бізнесменам, які працюють у сфері бізнесу обслуговування, допомога їм у лізинговій, діяльності, впровадженні нових технологій;

- передбачення у структурах обласних, районних та міських адміністрацій посад спеціалістів, які б допомагали в організаційних, інвестиційних та інших проблемах розвитку сфери послуг;

- підготовка в навчальних закладах спеціалістів для організації і роботи у бізнесових фірмах сфери послуг.

На розвиток сфери обслуговування мають активно працювати комерційні банки, страхові фонди, кредитні спілки, торгові доми, спеціалізовані біржі, рекламні фірми.

Загальнодержавна і регіональні програми повинні чітко визначати основні параметри розвитку сфери послуг на основі всіх форм власності з метою поліпшення обслуговування людей.

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  6. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  7. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  8. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  9. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  10. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  11. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  12. Аграрне виробництво і його особливості




Переглядів: 781

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Поняття підприємства. Місія, цілі напрями діяльності підприємства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.