Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Обсяг виробництва консервів в умовних банках - 400 тис. банок та

Індивідуальні - 1 3 7 8

Рішення.

Приклад.

Відносні величини інтенсивності

Відносні величини інтенсивності характеризують ступінь насиченості дослідженим явищем певного середовища. Вони обчислюються як відношення величини досліджуваного явища до обсягу середовища, в якому воно розвивається.

Форма вираження – іменовані числа.

Відносні величини інтенсивності визначаються співвідношенням різнойменних показників.

 

Бригада орендаторів обслуговує 200 корів. За рік вироблено 8050 т молока.

Витрати кормів склали 26450 ц (у умовних кормових одиницях).

Визначте витрати кормів у умовних кормових одиницях на одну голову і на одну тону молока.

 

Витрати кормів в умовних кормових одиницях на одну голову складає:

26450 \ 200 = 132,3 ц

Витрати кормів в умовних кормових одиницях на одну тону молока складає: 26450 \ 8050 = 3,3 ц

Відповідь: витрати кормів в умовних кормових одиницях на одну голову складає 132,3 ц, витрати кормів в умовних кормових одиницях на одну тону молока складає 3,3 ц.


Завдання для самоконтролю:

1. Дайте визначення поняттю абсолютна величина, їх видам і способам одержання.

2. Класифікуйте наведені статистичні показники на індивідуальні та сумарні:

1. Розмір стипендії студента, грн.

2. Стипендіальний фонд вищого навчального закладу за рік, тис.грн.;

3. Виробництво продукції одним робітником за зміну, шт.;

4. Випуск продукції робітниками підприємства за місяць, тис.шт.;

5. Загальний фонд заробітної плати на кінець року, тис.грн.;

6. Виробництво електроенергії у регіоні на кінець року, тис.квт/год.

7. Заробітна плата викладача за місяць, грн.;

8. Урожайність картоплі з одного гектара, тон

 

Сумарні - 2 4 5 6

 

3. Консервний завод виготував у звітному періоді 200 тис. банок консервів місткістю 700 см 3 і 830 тис. банок місткістю 400 см3 .

Визначте загальний обсяг виробництва консервів в умовних банках, якщо місткість однієї умовної банки дорівнює 350 см3.

Примітка: розрахунок виконайте з точністю до 0,1.

 

Коефіцієнти перерахунку в умовні банки - 2; 1,1

913 тис. банок місткістю 350 см3

Загальний обсяг виробництва консервів в умовних банках – 1313 тис.

банок місткістю 350 см3 .

 

4. Парк металообробних верстатів підприємства (шт.) характеризується даними:

- наявність верстатів на початок року - 200

- надходження верстатів протягом року - 17

- наявність верстатів на кінець року - 211

 

Визначте кількість верстатів, які вибули протягом року.

Баланс – Зп + Н = В + Зк

В = Зп + Н – Зк = 200 + 17 – 211 = 6 (шт)

Вибуло протягом року 6 верстатів.

 

5. Дайте визначення поняттю відносна величина.

6. Перерахуйте види відносних величин.

7. Вкажіть аспекти, які необхідно враховувати при обчисленні відносних величин.

8. Розрахуйте відносні показники планового завдання, виконання плану та динаміки у кожний квартал та в цілому за рік на підставі таких даних.

Випуск продукції кондитерською фабрикою склав, тис. грн.:

Квартали Фактичний випуск продукції за минулий рік Випуск продукції у звітному році
План Фактично
І
ІІ
ІІІ
ІV
Всього за рік

 

Примітка: розрахунки виконуйте з точністю до 0,1.

Відносні показники:

- планового завдання – 101,5%, 102,1%, 102,1%, 102,4%, 102%;

- виконання плану – 100,4%, 99,5%, 100%, 100,7%, 100,2%;

- динаміки – 101,9%, 101,6%, 102,1%, 103,2%, 102,2%.

 

9.У групі 25 студентів. Серед них 10 осіб чоловічої статі, 15 – жіночої. Визначте питому вагу осіб чоловічої та жіночої статі.

 

Питома вага осіб чоловічої статі – 40%, жіночої – 60%.

 

10. Використайте завдання 9 і на його підставі розрахуйте

співвідношення між чисельністю осіб жіночої статі та чоловічої.

 

Осіб жіночої статі у 1,5 рази більше, ніж чоловічої.

 

11. Контингент студентів вищих навчальних закладів І – ІІ рівнів

акредитації за звітній навчальний рік складає: Донецька область - 51,1 тис., Харківська область – 31,2 тис.

Розрахуйте у скільки разів контингент студентів Донецької області перебільшує контингент студентів Харківської області.

Контингент студентів Донецької області в 1,6 рази перевищує контингент студентів Харківської області (ВНЗ І-ІІ рівня акредитації).

 

12. З метою узагальнення отриманих знань щодо їх сутності зробіть доповнення до схеми (назвіть види відносних величин).

 

Відносні величини, які розраховуються шляхом співвідношення однойменних показників.

Порівняння ведеться

                       
   
 
 
з минулим періодом  
 
з планом  
 
частини і цілого
 
між частинами цілого
 
показників, що характеризують різні об’єкти території

 

 


 


  1. Планового завдання та динаміки.
  2. Виконання плану.
  3. Структури.
  4. Координації.
  5. Порівняння.

 

13.У регіоні за минулий рік народилася 63 тис. дітей; середньорічна чисельність населення – 7000 тис. осіб.

Визначити, скільки дітей припадає на 1000 осіб населення.

 

Народжуваність становила 9 дітей на 1000 осіб населення.

 

 

14. Дайте відповідь на тести:

 

1.Вказати відносні величини структури:

а) питома вага вітчизняної продукції у товарообігу міста склала 56,3%;

б) продаж вітчизняної продукції за рік збільшився на 15,6%;

в) відповідь не дана.

2.Вкажіть відносні величини координації:

а) чисельність працівників з вищою освітою у 2,3 рази більше чисельності працівників, які не мають вищої освіти;

б) питома вага працівників банку, які мають вищу освіту складає 92%;

в) відповідь не дана.

3.До якого виду відносних величин відноситься показник, який характеризує відношення чисельності населення м. Києва та Харкова.

а) динаміки;

б) інтенсивності;

в) порівняння;

г) структури.

 

4.Вкажіть відносну величину динаміки:

а) затрати на виробництво продукції за рік зменшилися на 820 тис. грн.

б) затрати на виробництво продукції за рік зменшилися на 5,7 %.

в) відповідь не дана.

5.Вкажіть відносну величину інтенсивності:

а) кількість чоловіків на 1000 жінок становить 895;

б) кількість народжених на 1000 жителів становить 13;

в) відповідь не дана.

 

Вірну відповідь на всі тести оцініть у п’ять балів. За кожну помилку знімайте по одному балу.

 


 


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. Q – фізичний (реальний) обсяг ВНП.
  3. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  4. Автоматизація виробництва
  5. Агрегатний індекс фізичного обсягу
  6. Альтернативні можливості виробництва масла і тракторів
  7. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  8. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  9. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  10. Аналіз і оптимізація обсягів замовлень
  11. Аналіз і оптимізація обсягів замовлень
  12. Аналіз обсягу виробництва продукції в натуральному й вартісному вираженні.




Переглядів: 1413

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рішення | І Середня арифметична проста

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.