МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ1. Як почалася “десталінізація” і якими були наслідки її у 1953-1955рр? 2. У чому полягає історичне значення ХХ з’їзду КПРС? 3. У чому виявилася обмеженість, половинчатість рішень ХХ з’їзду стосовно особи Сталіна? 4. У чому суть процесу десталінізації? Які позитивні і негативні наслідки мала постанова ЦК КПРС “ Про подолання культу особи та його наслідків”? 5. Чому реабілітацію невинно репресованих, що відбулася наприкінці 50-х –напочатку 60-х років, називають непослідовною і незавершеною? Які причини цієї непослідовності і незавершеності? 6. Які сили гальмувалися десталінізацію? Чи мали вони підтримку в суспільстві ? 7. Розкрийте зміст десталінізації у сфері культури . Чому в цих умовах стримувався процес національного відродження і посилювалася русифікація . 8. Чому процес “десталінізації” не привів до кардинальних змін у суспільстві, до зміни політичної системи в СРСР в цілому і в УРСР зокрема? 9. Хрущовська політика десталінізації суспільно-політичного життя: · призвела до встановлення демократії в країні; · носили суперечливий і незавершиний характер; · потерпіла повний крах.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА 1.Бойко О.Д. Історія України.-К.: видавничий центр “Академія”, 2001, с.511-529 2.Світлична В.В. Історія України.-К.: Каравела; Львів: Новий світ –2000,2002,с.179-182
Тести
Стан економіки України наприкінці 50-х - у першій половині 60-х років 1. Нова система управління економіки через ради народного господарства (раднаргоспи) була запроваджена: а) 1956 рік б) 1957рік в) 1958 рік 2.Відповідно до нової системи управління на території СРСР було утворено 105 раднаргоспів з них в Україні а) 11; 6) 15; в) 18; г) 21. 3. Семирічка охоплює: а) 1957-1963 роки; б) 1958-1964 роки; в) 1959-1965роки. 4. У роки семирічки на території У країни було споруджено і реконструйовано : а) 250 підприємств легкої та харчової промисловості; б) 560 підприємств легкої та харчової промисловості; в) 700 підприємств легкої та харчової промисловості. 5. У 1958 році за успіхи у розвитку сільське господарство орденом Леніна в Україні було нагороджено: а) 12 областей; б) 15 областей; в) 17 областей; 6. Рішення про реорганізацію машинно-тракторних станцій (МТС) у ремонтно-технічні станції (РТС) і обов'язковий викуп колгоспами техніки було прийняте: а) 1956 рік; б) 1958 рік; в) 1960 рік. 7. Грошова реформа була проведена : а) 1958 рік; б) 1960 рік; в) 1961 рік. 8.3 1953 - 1956 року у підпорядкування Української РСР було передано: а) 10 тис. підприємств; б) 12 тис. підприємств; в) 14 тис. підприємств. 9. Перша група української молоді виїхала на цілину: а) у лютому 1954 року; б) у березні 1955 року; в) у квітні 1956 року; г) у травні 1957 року. 10. Економічна дискусія початку 60-х років розпочалася з листа на адресу М. Хрущова, автором якого був: а) О. Лаціс; б) Б. Патон; в) О. Ліберман; г) Є. Долинюк.
Аналітичні тести 1. Чому хрущовський період називають часом «відлиги»? Які особливості мала «відлига» в Україні? 2. у чому суть процесу десталінізації? 3. Чому процес «десталінізації» на привів до кардинальних змін у суспільстві, до зміни політичної системи в СРСР в цілому і УРСР зокрема? 4. З якою метою розширювалися права союзних республік у період «хрущовської відлиги»? Які наслідки мав цей процес в Україні? 5. Охарактеризуйте позитивні і негативні зміни у суспільно-політичному житті «хрущовської відлиги». Які з них переважали? 6. Чи можна шляхом демократизації суспільства перейти від тоталітаризму одразу до демократії? 7. Чому реабілітацією невинно репресованих, що відбулася наприкінці 50-х – на початку 60-х років, називають непослідовною і незавершеною? Які причини цією непослідовності і незавершеності? 8. Як позначалася на економічному розвитку республіки реалізація трьох «надпрограм» - освоєння цілинних земель, масштабне розширення площ посівів кукурудзи та гороху, форсований розвиток тваринництво чи мали вони шанс на успіх? 9. Які загальні підсумки хрущовських реформ в економіці? Вплив якого економічного курсу – сталінського чи хрущовського – був для господарства України відчутнішим і довговічнішим? 10. Як пов’язані між собою суспільно-політичне життя республіки і стан її економіки? Активне втручання політики в економіку прискорювало чи уповільнювало розвиток господарства?
Т Е М А 15. УКРАЇНА В ПЕРІОД СТАБІЛІЗАЦІЇ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ ТА ЗАГОСТРЕННЯ ЇЇ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЇ ТА ПОЛІТИЧНОЇ КРИЗИ
План 1. Спроби реформування економіки. 2. Причини провалу економічної реформи середини 60-х рр. 3. Посилення кризових явищ. 4. Згортання демократії.
Ключові терміни та поняття Застійні явища в економіці, корупція, мілітаризація економіки, науково-технічний прогрес, адміністративно-командна система.
Опорний конспект УВАГА!Після усунення від влади М.Хрущова розпочалася поступова зміна політичного курсу країни від лібералізації до консерватизму. Суть консервативного курсу визначається одним словом- “ стабілізація”. Проте проводити відразу жорсткий консервативний курс було неможливе. Потрібен був певний перехідний період для усунення політичних конкурентів, формування своєї команди, повного оволодіння партійним і державним апаратом.
1. Спроби реформування економіки
Вересневий 1965р. Пленум ЦК КПРС проголосив курс на реформування економіки. Реформа в промисловості передбачала перехід від адміністративних до економічних методів управління: · розширення самостійності підприємств і переведення їх на госпрозрахунок; · оцінку діяльності підприємств по рентабельності і прибутку; · створення на підприємствах фондів матеріального стимулювання. Реформа в сільському господарстві передбачала: · підвищення закупівельних цін на сільськогосподарську продукцію; · встановлення твердих планів закупівлі сільськогосподарської продукції; · збільшення вкладень в розвиток сільського господарства; · заходи, що сприятимуть розвитку соціальної сфери села.
Всі ці зміни тимчасово стимулювали розвиток сільського господарства, але не ліквідували відставання виробництва сільськогосподарської продукції. З 1966 по 1970рр. на нові методи планування та економічного стимулювання перейшли 83% підприємств України. Економісти називають восьму п’ятирічку “золотою”, стверджуючи , що “період 1966-1970 рр. був найкращим за останні 30 років “, а історики вказують на “тимчасове прискорення розвитку господарства та поліпшення показників виробництва” В Україні основні виробничі фонди і загальний обсяг промислового виробництва зросли в 1,5 рази, а національний дохід –на 30%.
2. Причини провалу економічної реформи Читайте також:
|
||||||||
|