Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

1. Як почалася “десталінізація” і якими були наслідки її у 1953-1955рр?

2. У чому полягає історичне значення ХХ з’їзду КПРС?

3. У чому виявилася обмеженість, половинчатість рішень ХХ з’їзду стосовно особи Сталіна?

4. У чому суть процесу десталінізації? Які позитивні і негативні наслідки мала постанова ЦК КПРС “ Про подолання культу особи та його наслідків”?

5. Чому реабілітацію невинно репресованих, що відбулася наприкінці 50-х –напочатку 60-х років, називають непослідовною і незавершеною? Які причини цієї непослідовності і незавершеності?

6. Які сили гальмувалися десталінізацію? Чи мали вони підтримку в суспільстві ?

7. Розкрийте зміст десталінізації у сфері культури . Чому в цих умовах стримувався процес національного відродження і посилювалася русифікація .

8. Чому процес “десталінізації” не привів до кардинальних змін у суспільстві, до зміни політичної системи в СРСР в цілому і в УРСР зокрема?

9. Хрущовська політика десталінізації суспільно-політичного життя:

· призвела до встановлення демократії в країні;

· носили суперечливий і незавершиний характер;

· потерпіла повний крах.

 

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

1.Бойко О.Д. Історія України.-К.: видавничий центр “Академія”, 2001, с.511-529

2.Світлична В.В. Історія України.-К.: Каравела; Львів: Новий світ –2000,2002,с.179-182

 

Тести

 

Стан економіки України наприкінці 50-х - у першій

половині 60-х років

1. Нова система управління економіки через ради народного господарства (раднаргоспи) була запроваджена:

а) 1956 рік

б) 1957рік

в) 1958 рік

2.Відповідно до нової системи управління на території СРСР було утворено 105 раднаргоспів з них в Україні

а) 11;

6) 15;

в) 18;

г) 21.

3. Семирічка охоплює:

а) 1957-1963 роки;

б) 1958-1964 роки;

в) 1959-1965роки.

4. У роки семирічки на території У країни було споруджено і реконструйовано :

а) 250 підприємств легкої та харчової промисловості;

б) 560 підприємств легкої та харчової промисловості;

в) 700 підприємств легкої та харчової промисловості.

5. У 1958 році за успіхи у розвитку сільське господарство орденом Леніна в Україні було нагороджено:

а) 12 областей;

б) 15 областей;

в) 17 областей;

6. Рішення про реорганізацію машинно-тракторних станцій (МТС) у ремонтно-технічні станції (РТС) і обов'язковий викуп колгоспами техніки було прийняте:

а) 1956 рік;

б) 1958 рік;

в) 1960 рік.

7. Грошова реформа була проведена :

а) 1958 рік;

б) 1960 рік;

в) 1961 рік.

8.3 1953 - 1956 року у підпорядкування Української РСР було передано:

а) 10 тис. підприємств;

б) 12 тис. підприємств;

в) 14 тис. підприємств.

9. Перша група української молоді виїхала на цілину:

а) у лютому 1954 року;

б) у березні 1955 року;

в) у квітні 1956 року;

г) у травні 1957 року.

10. Економічна дискусія початку 60-х років розпочалася з листа на адресу М. Хрущова, автором якого був:

а) О. Лаціс;

б) Б. Патон;

в) О. Ліберман;

г) Є. Долинюк.

 

 

Аналітичні тести

1. Чому хрущовський період називають часом «відлиги»? Які особливості мала «відлига» в Україні?

2. у чому суть процесу десталінізації?

3. Чому процес «десталінізації» на привів до кардинальних змін у суспільстві, до зміни політичної системи в СРСР в цілому і УРСР зокрема?

4. З якою метою розширювалися права союзних республік у період «хрущовської відлиги»? Які наслідки мав цей процес в Україні?

5. Охарактеризуйте позитивні і негативні зміни у суспільно-політичному житті «хрущовської відлиги». Які з них переважали?

6. Чи можна шляхом демократизації суспільства перейти від тоталітаризму одразу до демократії?

7. Чому реабілітацією невинно репресованих, що відбулася наприкінці 50-х – на початку 60-х років, називають непослідовною і незавершеною? Які причини цією непослідовності і незавершеності?

8. Як позначалася на економічному розвитку республіки реалізація трьох «надпрограм» - освоєння цілинних земель, масштабне розширення площ посівів кукурудзи та гороху, форсований розвиток тваринництво чи мали вони шанс на успіх?

9. Які загальні підсумки хрущовських реформ в економіці? Вплив якого економічного курсу – сталінського чи хрущовського – був для господарства України відчутнішим і довговічнішим?

10. Як пов’язані між собою суспільно-політичне життя республіки і стан її економіки? Активне втручання політики в економіку прискорювало чи уповільнювало розвиток господарства?

 

 

Т Е М А 15. УКРАЇНА В ПЕРІОД СТАБІЛІЗАЦІЇ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ ТА ЗАГОСТРЕННЯ ЇЇ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЇ ТА ПОЛІТИЧНОЇ КРИЗИ

 

План

1. Спроби реформування економіки.

2. Причини провалу економічної реформи середини 60-х рр.

3. Посилення кризових явищ.

4. Згортання демократії.

 

Ключові терміни та поняття

Застійні явища в економіці, корупція, мілітаризація економіки, науково-технічний прогрес, адміністративно-командна система.

 

Опорний конспект

УВАГА!Після усунення від влади М.Хрущова розпочалася поступова зміна політичного курсу країни від лібералізації до консерватизму. Суть консервативного курсу визначається одним словом- “ стабілізація”. Проте проводити відразу жорсткий консервативний курс було неможливе. Потрібен був певний перехідний період для усунення політичних конкурентів, формування своєї команди, повного оволодіння партійним і державним апаратом.

 

1. Спроби реформування економіки

 

Вересневий 1965р. Пленум ЦК КПРС проголосив курс на реформування економіки.

Реформа в промисловості передбачала перехід від адміністративних до економічних методів управління:

· розширення самостійності підприємств і переведення їх на госпрозрахунок;

· оцінку діяльності підприємств по рентабельності і прибутку;

· створення на підприємствах фондів матеріального стимулювання.

Реформа в сільському господарстві передбачала:

· підвищення закупівельних цін на сільськогосподарську продукцію;

· встановлення твердих планів закупівлі сільськогосподарської продукції;

· збільшення вкладень в розвиток сільського господарства;

· заходи, що сприятимуть розвитку соціальної сфери села.

 

Всі ці зміни тимчасово стимулювали розвиток сільського господарства, але не ліквідували відставання виробництва сільськогосподарської продукції.

З 1966 по 1970рр. на нові методи планування та економічного стимулювання перейшли 83% підприємств України. Економісти називають восьму п’ятирічку “золотою”, стверджуючи , що “період 1966-1970 рр. був найкращим за останні 30 років “, а історики вказують на “тимчасове прискорення розвитку господарства та поліпшення показників виробництва”

В Україні основні виробничі фонди і загальний обсяг промислового виробництва зросли в 1,5 рази, а національний дохід –на 30%.

 

2. Причини провалу економічної реформи


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. Бесіда за запитаннями.
  3. Відповісти на запитання письмово.
  4. Відповісти на запитання письмово.
  5. Відповісти на запитання письмово.
  6. Відповісти на запитання письмово.
  7. Відповісти на запитання письмово.
  8. Грошові кошти — готівка, кошти на рахунках у банку та депозити до запитання.
  9. Закриті запитання
  10. Запитання
  11. ЗАПИТАННЯ
  12. Запитання




Переглядів: 1041

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ | Посилення кризових явищ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.